Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wilde vogels in je tuin.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wilde vogels in je tuin.

    Hallo allemaal. ik ben in de vogel fotografie beland en had gedacht aan bird feeders om in de tuin te hangen. maar dat is niet egt aantrekkelijk om op foto te hebben.

    Dus je hoort de vraag al komen. hoe doen jullie dit of hebben jullie hier tips voor?


    Ik heb 2 a 3 weken geleden al zwarte zonnebloem zaatjes in een tak gestopt met gaten in en van die bolletjes (weet de correcte naam niet ) op het dak van het tuinhuis gelegd. Maar de tak staat redelijk laag tegen de grond, is dat misschien een probleem?

    Het probleem dat ik wel weet is dat er veel katten zijn en uiteraard... hebben wij er ook een.



    Enige tips?
    Alvast bedankt voor de moeite.
    https://500px.com/driesv1993

  • #2
    Re: Wilde vogels in je tuin.

    Lijkt mij beter als je tak en voedsel duidelijk gescheiden houdt. Voedsel is het algemene lokmiddel, de tak is de algemene wachtplaats waar ' alle ' vogeltjes eerst zullen op gaan zitten. Die tak is meteen ook een goed hulpmiddel om vooraf al op scherp te stellen en die zet je op de, voor jouw toestel-lens-combinatie, beste afstand.

    En de boel niet te ver van bomen, bosjes, struiken zetten want dat is hun schuilplaats en moeten ze zo snel mogelijk kunnen bereiken bij onraad.
    Last edited by Empe; 17 oktober 2015, 09:25.

    Comment


    • #3
      Re: Wilde vogels in je tuin.

      Ik doe niets en er zitten bijna altijd vogels, mussen, spreeuwen, merels en soms een reiger en na een stevige bui gaan de mussen lekker badderen. Als ik op het terras zitten en gooi wat kruimels rond of een pizzakorst komen ze tot op 1 meter en gaan daar lekker omstoeien.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Wilde vogels in je tuin.

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Lijkt mij beter als je tak en voedsel duidelijk gescheiden houdt. Voedsel is het algemene lokmiddel, de tak is de algemene wachtplaats waar ' alle ' vogeltjes eerst zullen op gaan zitten. Die tak is meteen ook een goed hulpmiddel om vooraf al op scherp te stellen en die zet je op de, voor jouw toestel-lens-combinatie, beste afstand.

        En de boel niet te ver van bomen, bosjes, struiken zetten want dat is hun schuilplaats en moeten ze zo snel mogelijk kunnen bereiken bij onraad.
        Bedankt voor de tips!
        https://500px.com/driesv1993

        Comment


        • #5
          Re: Wilde vogels in je tuin.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik doe niets en er zitten bijna altijd vogels, mussen, spreeuwen, merels en soms een reiger en na een stevige bui gaan de mussen lekker badderen. Als ik op het terras zitten en gooi wat kruimels rond of een pizzakorst komen ze tot op 1 meter en gaan daar lekker omstoeien.
          Gelukzak dat je bent! [emoji12]
          https://500px.com/driesv1993

          Comment

          Working...
          X