Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patagonië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Patagonië

    Mijn vrouw en ik gaan begin volgend jaar naar Paraguay en Patagonië.
    Vooral voor dat laatste ben ik op zoek naar eventuele tips voor (landschaps)fotografie.

    Als er mensen zijn die al in Punta Arenas, Torres del paine, El Chalten of El Calafate geweest zijn en tips hebben voor specifieke fotogenieke locaties of andere fotografiegerelateerde tips hebben (of gewoon tips :-) ) dan ben ik daar zeer in geïnteresseerd.

    In Punta Arenas zou ik naar de pinguins willen gaan kijken met een dagtour. Als er iemand dat al gedaan zou hebben, ik zou heel graag weten wat voor lens daarvoor nodig is, m.a.w. hoe dicht je bij die dieren kunt komen.
    Vanuit El Calafate zou ik naar de Perito Moreno gletsjer willen gaan.

    mvg

    Rudy
    Fujifilm X-T1 en X-T2

  • #2
    Re: Patagonië

    Wij zijn er eind 2014 geweest, al die plekken die je opnoemt aangedaan. Super reis!

    Vanuit Punta Arenas kan je inderdaad makkelijk een dagtour doen naar de pinguins en zeehonden (met wat geluk zie je ook orka's). Ik kan je ook aanraden om vandaar uit de walvissen te gaan bekijken vanop peninsula valdes!

    Aangaande het fotograferen van de pinguins kan ik kort zijn. Je loopt er praktisch tussen door. De grootste minimale afstand van het pad tot pinguin is max 10 meter denk ik. Maar op sommige plaatsen kruisen de dieren het pad ook en sta je er dus met je neus bovenop. Als je de zeehonden gaat bekijken moet je wel een grotere afstand overbruggen. Wij waren daar bij laag water en dan sta je eigenlijk nog behoorlijk ver van de zee en de zeehonden af. Je staat dan een pak hoger als het water en ik had toen een compactcamera bij met een 42x lens (22-924mm equivalent ofzo geloof ik) en daar kreeg ik, volledig ingezoomd, die zeehonden vrij goed in beeld. Een goeie tele ga je daar dan wel nodig hebben.

    In Torres del Paine hebben wij een 5-daagse trekking gedaan en daar kan je eigenlijk continue landschapsfoto's trekken want het landschap is fenomenaal.

    In El Chalten hebben wij een dagtocht gedaan naar de voet van de Fitz Roy (heel populaire wandeling) en het landschap verandert daar continue wat uiteraard heel erg de moeite is. Als je die tocht ook doet (aanrader btw!) moet je niet vergeten om in de namiddag (als je bijna terug in El Chalten bent) regelmatig om te kijken want je kan er (bij mooi weer) prachtige foto's van de Fitz Roy nemen.

    In El Calafate zijn we ook naar de Perito Moreno geweest en daar sta je zo'n meter of 40-50 van de gletsjer af, op gelijke hoogte, dus daar kan je ook mooie panorama's schieten.


    Wat betreft materiaal wat je eventueel nodig zou hebben kan ik je niets adviseren want ik ken nog veel te weinig van fotografie. Ik heb vorige week m'n eerste spiegelreflex gekocht en ga ook nog op cursus dus hopelijk verandert dat snel


    Hopelijk ben je hier iets mee.

    Groeten,
    Kristof

    Comment

    Working...
    X