Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

    Hey

    Ik heb een aantal cursussen fotografie gevolgd, nu valt het jammergenoeg allemaal wat stil.
    Graag zou ik bezig blijven met foto's, daarom leek het me misschien een idee om eens te polsen of er nog jonge enthousiaste mensen zijn in de buurt van Ieper?
    Om misschien in een toffe, ontspannen sfeer samen te komen?
    Zelf ben ik 26 jaar en heb de indruk dat in de meeste fotoclubs de gemiddelde leeftijd heel wat hoger ligt...
    Dat schrikt mij wat af...'t Is toch altijd nog net iets leuker als je ook mensen van je eigen generatie tegenkomt...
    Zijn er nog zo van die mensen :-)?

  • #2
    Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

    Sommige van die oudjes kunnen misschien iets van die 20 of 30 jaar meer ervaring overdragen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

      De gemiddelde leeftijd in de fotoclubs is dikwijls vrij hoog omdat jongeren een beetje schrik hebben om bij die "oude garde" terecht te komen.
      Bij de meeste fotoclubs zijn jongeren zeker welkom, toch zeker bij clubs die niet "vastgeroest" zitten in de oude tradities.
      Verjonging kan nooit een probleem zijn, en op die manier is er ook meer zekerheid dat de club langer kan blijven bestaan.
      Fotoclubs waar jongeren niet welkom zijn, die zijn met uitsterven bedreigd...

      Het is wel zo dat ze in sommige fotoclubs liever niet hebben dat ze alles vanaf het begin moeten uitleggen (tenzij ze zelf een startercursus inrichten), want dat zorgt ervoor dat het moeilijker wordt om de geplande clubactiviteiten af te werken.
      Dat wil daarom niet zeggen dat je een expert moet zijn, maar als je al weet wat de basisbegrippen van de fotografie zijn, en dat je de meest gebruikte functies van je materiaal kent dan is dat al voldoende (als je dan toch nog een of ander fotografisch probleem hebt, dan zullen ze wel voorthelpen).
      Voor de rest krijg je dan wel tips om je foto's te verbeteren.
      Je moet er wel tegen kunnen dat er tijdens de bespreking van je werken over de minder goede aspecten wordt gepraat, want dat is de enige manier om jezelf te verbeteren (sommigen hebben daar problemen mee, en die blijven dan gewoonlijk niet lang bij de club).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

        Ik was ongeveer 20 jaar toen ik lid werd van de fotoclub in Menen.
        Er zaten alle leeftijden tussen en niemand achtte zich beter dan de ander, of liet dat toch niet merken.
        Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de oudere leden enorm veel geleerd heb.
        Deze mensen hadden gemiddeld 20 jaar meer ondervinding dan ik en zelfs met een toestel met de laatste snufjes kon ik niet aan hun foto's tippen in het begin.
        Ik kon niet geloven dat sommigen met heel oude toestellen zo'n mooie foto's konden maken.

        In Ieper zal er ook wel één of meerdere clubs zijn, in Roeselare ook en in Poperinge zeker want dat is een club gesticht door een ex BD medewerker, zijn naam is Devid Camerlynck.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

          Bij ons in de club zijn het het idd de oudsten die zeer gegronde kritiek met bijhorende tips geven, en dat zowel naar afwerking (photoshop) als fototechnisch.
          Toen ik me aansloot wou ik vooral bijleren, ondertussen ben ik bijna uitsluitend met concertfotografie bezig en dus onderwerpen en situaties die voor vele van hun minder bekend zijn en toch is het advies van die 30-40-50 en zelfs iemand 60jaar ervaring in de fotografie die het gene waar ik het meeste van leer. Ik heb de indruk dat een jongeren minder makkelijk het achterste van hun tong laten zien als het er op neer komt om advies te geven om iets te verbeteren. Het lijkt dat ze hun kennis (nog) niet willen delen. Ik zou zeggen ga eens een kijkje nemen bij enkele clubs in de buurt of op hun salons.

          Comment


          • #6
            Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

            Bij fotoclub Poperinge, waar ik zelf lid van ben, zijn alle leeftijdsgroepen zowat vertegenwoordigd... Ideaal

            Comment


            • #7
              Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dietev Bekijk bericht
              Bij fotoclub Poperinge, waar ik zelf lid van ben, zijn alle leeftijdsgroepen zowat vertegenwoordigd... Ideaal
              Ik dacht dat ze in de club van Poperinge niemand meer aanvaarden? Ik heb al maanden een mailtje gestuurd met de vraag om informatie en heb nooit antwoord gekregen. Ik vernam van iemand dat er niemand meer bij mag, toch niet zo leuk dat er dan niet geantwoord wordt.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

                Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                Ik dacht dat ze in de club van Poperinge niemand meer aanvaarden? Ik heb al maanden een mailtje gestuurd met de vraag om informatie en heb nooit antwoord gekregen. Ik vernam van iemand dat er niemand meer bij mag, toch niet zo leuk dat er dan niet geantwoord wordt.
                Er kan een "ledenstop" zijn omdat de groep te groot wordt (een te grote groep kan de clubwerking moeilijker maken), of omdat het clublokaal te klein wordt, maar dan mogen ze inderdaad wel even een mailtje terugsturen om dat uit te leggen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Er kan een "ledenstop" zijn omdat de groep te groot wordt (een te grote groep kan de clubwerking moeilijker maken), of omdat het clublokaal te klein wordt, maar dan mogen ze inderdaad wel even een mailtje terugsturen om dat uit te leggen.
                  Vreemd dat je geen antwoord krijgt... De groep wordt inderdaad wel groot, maar van een ledenstop ben ik zelf niet op de hoogte iig... Naar wie heb je gemaild?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

                    Nu ik het op google nog eens bekijk was het precies een andere fotoclub. Ik heb naar een zekere Els gemaild die de groep beheert. Kan het zijn dat er meerdere fotoclubs zijn in Poperinge?
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

                      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                      Nu ik het op google nog eens bekijk was het precies een andere fotoclub. Ik heb naar een zekere Els gemaild die de groep beheert. Kan het zijn dat er meerdere fotoclubs zijn in Poperinge?
                      Van een Els weet ik niet.... En zekerlijk niet in het bestuur van de fotoclub... Bij mijn weten is er ook maar 1 fotoclub... Anders gewoon eens afkomen naar de eerstvolgende bijeenkomst?!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoclub voor 20-30 jarigen regio Ieper?

                        Hé met plezier. Kan nog niet juist zeggen wanneer maar ik doe het zeker eens. Ik weet ook niet meer welke fotoclub ik heb gemaild, ik vind hem niet meer weer, raar.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                        Comment

                        Working...
                        X