PDA

Volledige versie bekijken : Per toeval

Nakiro
8 oktober 2015, 19:32
Deze is echt per toeval getrokken. Eigenlijk niet echt interesse in portretfotografie/mensen te fotograferen.
Getrokken op een motocross wedstrijd. Nu is het 'probleem' dat de moeder gevraagd heeft om foto's te nemen van de communie van haar zoontje.

Wil dit op zich wel es proberen, maar vermoed dat ik dan een externe flitser zou moeten aanschaffen.
Zelf heb ik volgende lenzen:
Sigma 18-250mm
Nikkor 70-300mm
en de kitlens bij de Nikon D3200
Body: Nikon D7200

Zijn er tips of hints om mij voor te bereiden op de communie?

http://i.imgur.com/xW7FPx2.jpg

xaviermortsel
8 oktober 2015, 22:14
Ik zou zeggen dat je ofwel er gerust in bent. En dan zou ik met mijn eigen materiaal gaan. Niets nieuws uitproberen dat mij nerveus zou maken.
Maar beleefd 'Neen' zeggen is natuurlijk ook een optie.
Nu, als je dit 'per toeval' kunt, dan moet het ook wel lukken. :G
Groetjes,
Xavier

walter bechhols
9 oktober 2015, 08:58
Ik ben het eens met Xavier.... en van mij ook een dikke proficiat voor dit snapshot.

Guest5
9 oktober 2015, 09:19
persoonlijk zou ik het niet doen. Ik heb ook wel mooie portretfoto's, maar dat is meestal ook 'per toeval' dat ze goed zijn.
Voordat ik me zou wagen aan reportages, vind ik dat je toch best eerst meer ervaring opdoet. Uiteindelijk zijn reportages op een communie of trouw eenmalig gebeurtenissen, dus het moet goed zijn van de eerste keer. Dat wil je niet verbrodden.
Dus ofwel eerst oefenen, ofwel weigeren zou mijn raad zijn.

Nakiro
9 oktober 2015, 16:55
Bedoeling zou zijn om eerst te oefenen. Sowieso wilt ze geen reportage. Gewoon sfeerfoto's. Maar ik vroeg me af of een externe flitser hierbij het beste is?