Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash voor newborn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash voor newborn

    Hallo iedereen,

    Even mijn situatie uitleggen. Ik ben sinds (heel) kort fotograaf in bijberoep en doe regelmatig shoots voor particulieren en wat evenement-opdrachtjes voor ondernemingen in de buurt.
    Nu, onlangs ben ik en mijn vrouw een workshop gaan volgen voor newborn fotografie en dit is ons enorm meegevallen. Mijn vrouw is al jaar en dag kinderverzorgster dus zou zij een groot deel van 'baby'-gedeelte kunnen opvangen. In de buurt waar ik woon zijn er nog geen newborn fotografen, dus kan dit wel iets worden. Qua props en omgeving zijn er geen problemen, maar nu ben ik het technische aan het 'tackelen'.

    Tijdens de workshop werd er enkel met natuurlijk licht gefotografeerd (megagrote raampartijen op heldere dag), maar dit is bij ons geen optie omdat we dit ook vaak 's avonds (of vooravond) en in de winter willen doen. Ik moet dus met flitser(s) werken. De meeste newborn fotografen die ik zie werken met één megagrote softbox met reflectieschermen om eventuele schaduwen in te vullen. Volstaat een enkele flitser wel voor newborn fotografie?

    Wat heb ik? Ik heb begin dit jaar een budget studioflitsset (2x Falcon Eyes SS-200D 200 watt) gekocht met daarop telkens een softbox van 80x60cm. Bij deze studioflitser kan ik maximum tot 90x60cm gaan omwille van de stevigheid/bouw. Budget, weet je wel. Maar de flitsers werken goed en ik kan er mijn plan mee trekken, maar ik vrees gewoon dat het licht niet breed en wijd genoeg verspreid geraakt worden, zeker voor newborn fotografie. En je hebt wel degelijk enrom zacht licht nodig voor deze tak van fotografie.