Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

West Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • West Canada

    Hallo,

    Heeft er iemand tips/suggesties voor reizen in West Canada?
    Momenteel heb ik volgend plan:
    Vancouver-Campbell River (Vancouver Island)-Tofino-Vancouver-Well's grey-Jasper-Banff en terug naar Vancouver. Reisduur 19 dagen.
    Het plan is om alles zelf te regelen (gewoonlijk doe ik dat niet als het overzees gaat, maar in dit geval merk ik toch dat reisagentschappen exuberante meerprijzen voor single reizigers aanrekenen tov wanneer je de prijzen per kamer ter plekke in acht neemt).

    Hopelijk lukt een beren spotten uitstap vanuit Campbell river.

    Alle suggesties en tips welkom
    Alvast dank,

    G.
    Last edited by GillesH; 30 september 2015, 19:40.

  • #2
    Re: West Canada

    Zeker de moeite! Wij hebben de bear spotting gedaan (bute inlet) en dat was een hoogtepunt van de reis.
    Een orka watching tour was ook de moeite.

    Wij hebben alles ter plaatse geboekt van hotels, geen probleem. Enkel Jasper was achteraf gezien beter geweest op voorhand iets vast te leggen.

    Goeie reis!

    Mvg
    Gert
    Feedback is the breakfast of the champion

    website

    Comment


    • #3
      Re: West Canada

      We zijn er vorig jaar geweest. We hebben er een maand rondgetrokken en dit was onze mooiste reis die we al gemaakt hebben. We zijn aan het bekijken of we volgend jaar terug kunnen.
      Hotels hebben we op voorhand geboekt, maar niet via een reisbureau. We hebben het meeste via booking.com en sommige hotels, restos en andere activiteiten direct via hun websites. Je moet wel wat tijd investeren maar het loont de moeite.
      Tips? Er zijn zoveel prachtige plaatsen. Vancouver, met oa Stanley park, is een prachtige stad. Victoria is ook de moeite om er te stoppen. Telegraphe cove is een uniek oud dorpje op Vancouver island. Vanuit telegraphe cove of Campbell river kun je whalewatch toeren boeken en ook naar beren gaan kijken. In Campbell river kun jee ook naar een zalmkwekerij en zie je, als geluk hebt, de zalm stroomopwaarts zwemmen. Maligne lake, Pyeto Lake, Moraine lake, de gletschers langs de IcefieldParkway,... . Te veel om op te noemen. In wells gray national park is er een B&b uitgebaat door Vlamingen. Dit is een aanrader., ze hebben een prachtig zicht over de meadow waar je allerlei dieren kunt zien, ook beren als je er in de juiste periode bent. Gebruik ook TripAdvisor, het is handig hulpmiddel. Veel succes

      Comment


      • #4
        Re: West Canada

        We hebben west canada gecombineerd met seattle en yellowstone: ik bezorg je de route en hotels.

        Comment


        • #5
          Re: West Canada

          Alvast hartelijk dank voor de tips hier. Ik heb intussen al een stevig pakket info verzameld. Dat bracht me tot een plansverandering...invliegen op Calgary en uit via Vancouver.

          Comment

          Working...
          X