Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fête de l'air Lens Bénifontaine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fête de l'air Lens Bénifontaine

    Met deze kleine reeks wil ik graag wat tegengewicht inbrengen tegen al het zwaar geweld vanop Sanicole. Lens Bénifontaine ligt voor mijzelf heel wat dichter, is gratis, en toch blijkt daar 70.000 man op af te komen. Het programma oogt op het eerste zicht niet zo spectaculair, maar als je weet dat er geen Franse airshow bestaat zonder de Patrouille de France, dan sta je daar nooit voor niks. Hele mooie oude bakken als een DC-3, een Nieuport en een duo op Boeing Stearman vervolledigen het plaatje. De Grumman Avenger is een kolossaal beest, een toestel dat ik nog nergens anders had gezien, speciaal overgekomen uit Zwitserland.


    Het Twister Aerobatics Team doet ook altijd heel hard zijn best.



    Dit waren de twee Stearmans. Een paar honderd PK met één hand besturen, dan heb je nog een hand over om te zwaaien ook hé.



    Verder heb ik de foto gemaakt die ik altijd al heb willen maken. Mensen die al eens een airshow bezoeken kennen dat wel : twee vliegtuigen vliegen op elkaar af en passeren rakelings. In't echt zit daar natuurlijk voldoende plaats tussen, maar het levert wel telkens de uitdaging om nét op het juiste moment af te drukken.
    Dit is het juiste moment :


    Heerlijke dag beleefd, merci les amis Français !
    The only time you have too much fuel is when you are on fire

  • #2
    Re: Fête de l'air Lens Bénifontaine

    Zeer mooie reeks!

    Comment


    • #3
      Re: Fête de l'air Lens Bénifontaine

      Nr 1 en 3 spreken mij het meeste aan.
      Ik weet het, om foto 3 te kunnen maken is een portie geluk en op het juiste moment afdrukken heel belangrijk.
      Je ziet wel duidelijk dat je het onderste toestel in focus aan het volgen was volgens mij.

      Bij foto 2 is het spijtig dat de toestellen niet los staan tov elkaar.

      P.S. Ik denk niet dat je 3 foto's tegelijk mag plaatsen in showcase.

      Comment

      Working...
      X