Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

26+27 september 2015 - Stoomtreintjesfestijn - Mariembourg (Couvin)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 26+27 september 2015 - Stoomtreintjesfestijn - Mariembourg (Couvin)



    Warm aanbevolen - ik stoom er zeker naartoe (er is dus gigantisch veel doemp, stoom en roet - betaal zeker voor de trein, en geniet van het zicht, het landschap en het museum aan de terminus). Beide locaties zijn ook nog 's fotogeniek - en het landschap moet niet veel onderdoen voor de lijn van Ciney->Yvoir (dat gaat elk jaar door midden augustus).

    En ze geven zonnig weer dit week-end (misschien kan u nog online reserveren - reken anders toch tot een half uurtje of meer om een toegangsticket te kopen).

    Ik ben vandaag al geweest - en ga morgen terug (ben er niet doorgeraakt 't is gewoon te veel om te verwerken op een dag). Vandaag viel de opkomst relatief tegen (de afwezigen hadden ongelijk - mist, maar dat geeft een speciaal sfeertje - en in de namidag stralend blauwe hemel. Morgen verwacht ik massa's volk - men geeft stralend weer.

    Er is een machtige duitse lok - die wagons vol met brandweerwagens en ander mooi speelgoed voorttrekt. En 4 verschillende setups met stoomtreinen. Dus niet alleen voer voor stoomfanaten (uiteraard rijden er enkel stoomloks - en er is genoeg doemp ook - voorzie uw gerief daarop, roetneerslag is iets waar je voorzichtig moet mee zijn, geen lenzen wisselen op en in de buurt van stoomtreinen is denk ik niet overbodig).
    Last edited by mutley69; 26 september 2015, 21:25.
Working...
X