Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strong Viking Obstacle Run

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strong Viking Obstacle Run

    Op 12 september ging in het Provinciaal Domein te Wachtebeke een editie van de Strong Viking Obstacle run door.
    Dank zij de oproep op het forum hier hebben we dit evenement gevonden. Gelukkig hadden onze weermannen- en vrouwen het mis op en bleek het een prachtige dag voor deze sportieve challenge.
    En neen we, mijn betere helft en ikzelf, zijn niet ingegaan op het aanbod om € 100,00 de man te verdienen. Daarvoor is onze vrijheid te veel waard. Ingaan op het aanbod zo dachten we zou inhouden dat we verplicht op één plaats zouden moeten blijven ongeacht de weersomstandigheden en heel de dag door dezelfde foto's moeten maken.
    Enfin, we hebben genoten van deze sportieve samenkomst en er was van alles te zien waar een paar hobbyisten hun hartje konden aan ophalen.
    Misschien zitten er wel een paar mindere kantjes aan de foto's maar we zijn er wel van overtuigd dat de deelnemers die ons aanspraken content zullen zijn met hun foto's.

    -1- Er waren natuurlijk verschillende soorten mensen op dit spektakel. Er waren vikings...



    -2- en er waren vikings...('k vind het niet erg dat er nog wat modder aan z'n neus hangt...)



    -3-



    -4- Zonder woorden...



    -5- Steeds werd omgeroepen dat het geen race betrof maar een een challenge waarbij niemand achter gelaten werd.



    -6- En of het frisjes was...maar dat kon de pret niet bederven...



    -7- De dames moesten niet onderdoen en toch waren er ook minder jonge exemplaren bij...maar deze worden hier niet afgebeeld.



    -8- Samen uit samen thuis...



    -9- Met de glimlach er door...



    -10- Actie met een hoog fun-gehalte...



    En ja we hebben ook foto's toen ze hun bier dronken in het Walhalla


    Bedankt voor je tijd...
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Strong Viking Obstacle Run

    Prachtige reportage, zowel de portretten als de actiefoto's.
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: Strong Viking Obstacle Run

      Super reeksje. Mooi gedaan!
      FLICKR PHOTOSTREAM
      Just try to comprehend that which you'll never comprehend

      Comment


      • #4
        Re: Strong Viking Obstacle Run

        Knap!
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #5
          Re: Strong Viking Obstacle Run

          Ik was er zaterdag ook bij als deelnemer dan! Als je nog meer foto's ergens online hebt staan mag je dit zeker laten weten! Benieuwd of ons groepje er ergens tussen staat!

          Trouwens de dame die niet moet onderdoen deed de 19km en zit bji ons in de groep (ik liep de 13km). Zeer straffe madam!

          Comment


          • #6
            Re: Strong Viking Obstacle Run

            Mooie reportage hoor!
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Strong Viking Obstacle Run

              Geeft een mooi beeld van het plezier dat ze hebben. Knap.

              Comment


              • #8
                Re: Strong Viking Obstacle Run

                Heel toffe reeks; en de modellen zijn hier top!

                Comment


                • #9
                  Re: Strong Viking Obstacle Run

                  Vriendelijke dank aan de mensen die reageerden.
                  Het leuke aan zulke evenementen is dat zowel de deelnemers als de kijkers er plezier aan hebben.

                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strong Viking Obstacle Run

                    Ik zie geen verhaal.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strong Viking Obstacle Run

                      Ik begrijp u Jos en ik verschiet er niet van. Misschien kan ik u helpen.
                      Je komt binnen in het provinciaal domein waar het sportevenement reeds gestart is. Het eerste waarmee je geconfronteerd wordt zijn de “dansmariekes” (foto1) die proberen er de juiste stemming in te krijgen voor alle deelnemers die nog aan de start moeten komen.
                      Niet ver van die leuke springpoppetjes staat een deelnemer die reeds een stuk van het parcours afgelegd heeft. Hij staat voor de allerlaatste moeilijke hindernis die de meesten bloed zweet en tranen kosten. Echt een moeilijk kreng om te nemen. Evenwel was de verbeten blik op de man zijn gezicht stukken interessanter dan de hindernis. Ik zou hem ook kunnen tonen als hij daarbij ten val komt maar...ik mag er maar tien zetten. (foto2). Ik kan hem ook niet verder volgen langsheen het parcours want hij is op die ene hindernis na rond. Ik wandel verder en tracht het parcours te volgen. Daarbij kom ik een deelnemer tegen die er nog niet aan begonnen is, er kraaknet uitziet en evenals zijn voorganger opgaat in de hype rond de gelijknamige televisieserie “Vikings.” (foto3)
                      In feite is het verhaal een beetje gelijklopend met het parcours. Je krijgt in de opeenvolgende foto's te zien welke beproevingen de deelnemers dienden aan te gaan om de uitdaging tot een goed einde te brengen.
                      Op foto 4 zou je kunnen zien dat één der deelnemers zijn sprong aan het bemeten is om de ijzeren baar bovenaan in beeld te bereiken. Zijn houding en blik stralen opperste concentratie en gebalde kracht uit. Het was echt wel hoog en ver zodat menig deelnemer daar faalde. Hij haalde het, heb ik op foto en velen misten het. Heb ik ook op foto...maar, mag er maar tien plaatsen.
                      De tekst bij foto 5 in combinatie met het beeld tonen de achterliggende gedachte. Geen race maar een uitdaging waarbij niemand achter gelaten wordt. Toch sportief hé...
                      In foto 6 kun je heel duidelijk zien dat de deelnemers door een modderige gracht met ijskoud water moeten ploeteren. En toch slagen ze er in om het speels en grappig te houden. Je ziet inderdaad niet dat er daar zo vijf grachten na elkaar lagen met hoge bermen tussen in waarbij ze alle moeite van de wereld hadden om er uit te raken. Maar...'k mag er maar tien plaatsen.
                      Foto 7 sluit daar min of meer bij aan. Met een klein beetje fantasie kun je je best wel voorstellen hoe inspannend het moet zijn om na enkele van die grachten doorweekt door de mulle aarde te moeten ploeteren.
                      Foto 8 toont een jong koppel, misschien wel man en vrouw, die samen deze uitdaging aangingen. Hun houding op deze hindernis doet mij persoonlijk een beetje denken aan synchroon zwemmen. Maar ja, ik heb dan ook veel fantasie. De gedachte: samen uit samen thuis past voor mij wonderwel in dit beeld.
                      Het enthousiasme, de stralende lach in foto 9 heeft mijn dag gemaakt. Probeer je maar eens voor te stellen mocht jij daar in die koude blubber liggen of je ook nog zo zou lachen.
                      Als je naar foto 10 kijkt kun je meer of min aflezen aan de gezichten van de deelnemers hoe zij deze hindernis beleefden of doorstonden. Ze kwamen van hoog hoor...Maar...'k mag er maar tien plaatsen.

                      Ik hoop Jos dat het u nu een stuk duidelijker is dat deze foto's wel degelijk samen hangen en een heel kort en bondige samenvatting geven van hoe deze mensen een deel van hun vrij weekend doorbrachten. Het is een verhaal over leuke momenten, kameraadschap, sport en gelijktijdig een beetje bloed, zweet en tranen.

                      In feite, met een klein beetje fantasie en wetende waar deze foto's over gaan zou iedere foto op zich al een verhaal kunnen zijn. Ware het niet dat als je maar één foto plaatst het ook niet aanzien wordt als een verhaal.

                      Hoe dan ook alvast bedankt om dit topic wat extra reclame te geven.

                      Marc
                      Last edited by Brombeer; 21 september 2015, 16:56. Reden: Typo
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strong Viking Obstacle Run

                        Fijne foto reeks, bedankt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Strong Viking Obstacle Run

                          Nee fhuppel, jij bedankt voor je commentaar.

                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment

                          Working...
                          X