Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Binnen fotograferen

    Hoi
    Ga straks naar een reünie en wilde wat foto's trekken
    Mijn vraag is welke instelingen gebruik ik het best
    Ik heb een Nikon D7100 en ga met een 24-70 f2.8 lens trekken en een opzetflits richtgetal 54
    Is in een zaal te doen een soort receptie dus verwacht veel licht TL lampen denk ik.
    Onderwerp de aanwezigemensen trekken :-)
    Hoop dat ik voor 18.00 nog wat tips krijg :-)
    Alvast bedankt
    groetjes Monique

  • #2
    Re: Binnen fotograferen

    Hey,

    Dit bericht hoor hier in de beginnershoek wel niet thuis. Je verplaatst deze best naar tips & trucs.

    Ik heb een vergelijkbaar setup als die van u. Meestal neem ik een hoger ISO (1000 a 1250), redelijke trage sluiter (1/30 of soms nog langer). Flitsen op 2de gordijn en op TTL, en vooral niet rechtstreeks flitsen. Ofwel via diffusiekap, op wel bouncen en met reflectiekaartje. Best een beetje experimenteren met de flitsbelichtingcompensatie. Meestal compenseer ik een beetje negatief.

    Camera best ook op AF-S zetten, zo kan je AF assist in de flits gebruiken. Heel handig om in het donker te kunnen scherp stellen.

    Met de hogere iso en langere sluiter probeer ik vooral de aanwezige lichten in beeld te krijgen, om zo wat de sfeer weer te geven. Indien nodig kan je nog ietsje hoger gaan met de Iso.

    Soms kan het ook gewoon tof zijn om zonder flitser en met hogere iso's en normale sluitertijden te fotograferen. Zo kan je meestal nog meer de sfeer brengen, de eventuele ruis moet je er dan bij nemen.
    Last edited by bart salembier; 4 september 2015, 13:24.
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

    Comment


    • #3
      Re: Binnen fotograferen

      Flitsen op 2 gordijn ? sorry ben nog aan het leren en daar hebben we het op de avondschool nog niet over gehad :-) en hoe verplaats ik dit onderwerp naar tips en trucs ? heb me net hier geregistreerd, dus ook hier alles wat uitpluizen :-)

      Comment


      • #4
        Re: Binnen fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door DerwaelMonique Bekijk bericht
        Flitsen op 2 gordijn ? sorry ben nog aan het leren en daar hebben we het op de avondschool nog niet over gehad :-) en hoe verplaats ik dit onderwerp naar tips en trucs ? heb me net hier geregistreerd, dus ook hier alles wat uitpluizen :-)
        Even Google/Youtube raadplegen, dan leer je het wel snel.


        There have been many questions lately that focus on improving the quality of the image taken, where the answers circle around using a second-curtain flash to reduce blur and freeze motion. Why not...
        Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
        Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

        Comment


        • #5
          Re: Binnen fotograferen

          Moderator Note: Topic verplaatst van 'Beginnershoek' naar hier
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Binnen fotograferen

            Je kan beter flitsen op het 1ste gordijn(normale instelling) want dan heb je echt het moment wat je op de foto wil hebben op het moment van afdrukken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X