Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upload naar SD kaartje lukt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upload naar SD kaartje lukt niet

    Vraagje:
    Na het downloaden van mijn foto's, van de Canon Camera 450D, naar mijn PC, bewerk ik deze in CS 6.
    Hierna wil ik deze bewerkte foto's opnieuw uploaden naar een SD kaartje, en dat lukt me niet om die dan opnieuw op mijn camera schermpje te krijgen.
    Ik kan die foto's op mijn PC wel naar die F schijf copieren (het SD kaartje dus) en die staan daar vervolgens ook netjes op, volgens mijn Verkenner, en ik krijg die daar ook te zien, maar als ik dan dat SD kaartje in mijn camera stop, krijg ik daar geen beeldje meer te zien.
    Heb ook reeds via Dropbox geprobeerd, maar die zegt ook er ontbreken "Eigenschappen" , maar wat daar mee bedoeld wordt begrijp ik niet.
    Ook via een leeg en geherformateerd SD kaartje heb ik al geprobeerd maar ook met hetzelfde resultaat: wel te zien op de PC niet op de camera.
    Heb al gepoogd met de ganse Map te copieren, daarna met alle foto's afzonderlijk, ze zijn in beide gevallen te zien via de verkenner op de PC maar niet op het camera schermpje.
    Op de camera wordt trouwens ook gemeld dat er geen foto's op staan, terwijl ze volgens de verkenner op de PC wel op staan.
    Ik begrijp hier niks van. Kan iemand mij een oplossing aanreiken ?

  • #2
    Re: Upload naar SD kaartje lukt niet

    Moderator Note: Verplaatst van Reacties op Forum (?) naar Algemeen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Upload naar SD kaartje lukt niet

      Waarom zal je je bewerkte foto's terug willen zetten om deze dan op je camera schermpje te kunnen bekijken?

      Comment


      • #4
        Re: Upload naar SD kaartje lukt niet

        Camera's kunnen geen andere foto's tonen dan die gemaakt zijn met de camera en verder niets aan gedaan is.
        Bij Nikon is het alleen maar heen- en weerschrijven genoeg om onzichtbaar te worden op je camera.
        De vraag is ook waarom je dit zou doen? De camera kan minder foto's maken en een telefoon is er veel geschikter voor.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Upload naar SD kaartje lukt niet

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Camera's kunnen geen andere foto's tonen dan die gemaakt zijn met de camera en verder niets aan gedaan is.
          Bij Nikon is het alleen maar heen- en weerschrijven genoeg om onzichtbaar te worden op je camera.
          De vraag is ook waarom je dit zou doen? De camera kan minder foto's maken en een telefoon is er veel geschikter voor.
          De bedoeling van de upload naar een SD kaartje was om deze foto's uiteindelijk op mijn I Pad te laten terechtkomen, maar de I pad was weer eens eventjes uitgeleend aan mijn zoon.
          Dus dacht ik de SD kaart al even te checken op mijn camera die wel in de buurt lag.
          Maar ik kreeg daar dus geen beeldje te zien.
          Mijn vraag is nu: gaat die I Pad straks die foto's wel te zien geven als ik datzelfde SD kaartje daar op inplug?

          Comment


          • #6
            Re: Upload naar SD kaartje lukt niet

            Op een camera draaid native software/firmware. Een zeer eenvoudig fotoviewer zeg maar.
            Het is ontworpen om het eigen formaat te kunnen weergeven.
            Als je nu buiten het systeem de fotos gaat bewerken dan is mogelijks de uitvoer ervan niet compatible met je cameraviewer.
            Ik denk dan bv aan progressive voor het jpg formaat. Veel firmwares (bv smart tvs) kunnen daar niet mee overweg.
            Ook moet je opletten met bestandsnamen en indexen. Een camera houd namelijk een stand bij van "laatste opname".
            Ergens spreekt het voor zich wat je bekomt van resultaat.

            Ik zou ook adviseren om bv een tablet of smartphone te gebruiken die daar wel voor ontworpen is.

            Comment

            Working...
            X