Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubai - Trailer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubai - Trailer

    Hallo,

    Ben een beetje aan het overstappen van foto's naar video.
    Hier een trailer van onze vakantievideo.
    Benieuwd wat jullie er van vinden? Niet té streng, want ben amateur, hé.






    Beelden gemaakt met hoofdzakelijk een Nikon D7000. In combinatie met een iPhone en een GoPro.

  • #2
    Re: Dubai - Trailer

    Dag fremel,

    Als je jezelf een amateur vindt wat zijn dan professionals ?
    Ik durf hier niet veel op zeggen want ik kan het zelf niet zo goed verbeelden.
    De puntjes die me stoorden zijn het geluid: de geluidsdruk en de geluidssterkte zijn soms te hevig. Heb je compressie gebruikt ?
    Het geluid gaat van normaal naar veel te hevig en veel te hard naar mijn gevoel.

    Hier en daar een beetje stabilisator gebruiken, sommige beelden zijn te veel bewogen.

    Zijn alle beelden van jou? Dan heb je gedurende langere tijd in Dubai beelden opgespaard denk ik.
    Voor de rest: chapeau.

    PS I: je hebt wel gemerkt dat je in het testforum geen video's kan tonen. Dat is alleen in het videoforum dat je dat kan.
    PS II: 'k Heb naar je Vimeo video's gekeken. Die Filou II : Dat is klasse. Het zou leuk zijn voor de BD'ers als je die video hier zou tonen in een volgend draadje.
    Last edited by Skitch; 26 augustus 2015, 15:18. Reden: nog een typo gevonden
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Dubai - Trailer

      Ben zeker geen kenner maar vind dit toch bijzonder knap werk. Vooral een zeer geslaagde montage, erg dynamisch.
      Proficiat!!!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Dubai - Trailer

        Het geheel heeft sterke momenten maar ook wat mindere.
        Is wat familiefilm maar ook wat toeristisch. Alleszins modern gefilmd met zeer mooie bewegingen.
        Je hebt zeker een camera-oog en ook talent voor montage absoluut.
        Benieuwd naar volgende films al hoop ik soms wat meer uitdiepen dan een verslag.
        Veel succes!
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Dubai - Trailer

          @Skitch
          Tja, amateur... Dankjewel voor het compliment! Maar als ik video's op Vimeo bekijk, vind ik de andere toch in 95% van de gevallen àltijd beter.
          Je hebt gelijk ivm het geluid. Daar heb ik nog veel te leren. Het is de eerste keer dat ik meer werk met geluid, of verschillende geluiden. Vroeger was het enkel op muziek. Ik heb ben er nog niet zo thuis in.
          Ik weet zelfs niet wat je bedoeld met 'compressie'.
          Het geluid van de 'local' in de woestijn was door de wind onbruikbaar. Het de wind er ietwat uit gekregen, maar nu klinkt het wel alsof hij door een radio van WOII spreekt.

          Alle beelden zijn van mij. Maar we waren er tien dagen. Dus vandaar de verscheidenheid aan beelden.
          Dankjewel voor het complimentje voor 'Filou II'. Zal het op uw aanvraag hier ook eens posten!

          @jr52: Dankjewel voor je reactie!!

          @axat: Je hebt gelijk. Het is wat familiefilm-achtig. Ik maak eerst de reisfilm, die ongeveer een halfuurtje duurt. Dus als herinnering en om eens aan familie te tonen en zo.
          Daarna maak ik de trailer. Omdat ik het graag doe, en om de gsm te zetten. Die is meer een teaser van de film. Dus veel verhaal zit er niet in. Enkel zo een beetje de mooiste shots.
          De 'selfies' en zo, passen er niet altijd goed tussen, maar dat is een beetje onder lichte dwang van met echtgenote... Als zij er niet naar kijkt, dan is het ook niet zo leuk om het te maken...
          Dankjewel voor je reactie!

          Comment


          • #6
            Re: Dubai - Trailer

            Oorspronkelijk geplaatst door Fremel Bekijk bericht
            .....................................
            Ik weet zelfs niet wat je bedoeld met 'compressie'.
            .......................
            Een compressor is een geluidstechnisch apparaat dat de dynamiek van het geluidssignaal vermindert. In feite is een compressor een automatische volumeknop die ingrijpt zodra het niveau van het ingangssignaal een bepaalde drempelwaarde overtreft. Dit wordt compressie genoemd, omdat de niveauverschillen kleiner of zelfs nagenoeg opgeheven worden.

            In het algemeen is dit bij muziekproductie wenselijk, daar sporen met compressie zich beter laten mixen. Hoewel een compressor aanvankelijk ontwikkeld is om het mixproces te vereenvoudigen, gebruikt men het ook dikwijls als effect om aan signalen een klankkarakter te geven dat te omschrijven is als krachtiger, aggresiever, breder, etc.
            Bron : https://nl.wikipedia.org/wiki/Compressor_%28geluid%29

            Voorbeeld : Als je TV kijkt of radio luistert dan lijkt het alsof de publiciteit altijd luider is dan het gewone geluid. Eigenlijk is dat onjuist. De geluidssterkte blijft hetzelfde.
            Wel wordt voor publiciteit nogal eens een sterke compressie gebruikt zodat het.......krachtiger, aggresiever, breder, etc. klinkt.

            Uiteraard kan je met een hoge compressie moeilijk een pianorecital, of zo, weergeven waarbij er luide en stille gedeelten gespeeld worden.

            PS: Het gaat hier wel over het comprimeren van het geluid, niet over het comprimeren van het digitaal geluidsbestand.
            Last edited by Skitch; 26 augustus 2015, 11:52.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Dubai - Trailer

              Dankjewel voor de info, Skitch!

              Comment

              Working...
              X