Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

    Opgenomen op papier-negatief met technische camera Cambo met Petzval objectief E.Suter-Basel.
    .

    .
    groeten, Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

    Nooit niemand op gereageerd? Nochtans een mooie foto die getuigt van vakkennis.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Nooit niemand op gereageerd? Nochtans een mooie foto die getuigt van vakkennis.
      Dit valt duidelijk niet binnen de interessesfeer van de meeste BD'ers. Daarom plaats ik dit soort foto's niet meer op BD, maar op een speciaal forum voor analoge fotografie. Het is tenslotte Belgium-DIGITAL hè ;-)
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

        Een mooie dame en opname

        Comment


        • #5
          Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

          Prachtige opname van een knappe dame. Ik heb geen idee van de technische achtergrond maar vind deze kleurtonen gewoon super. Helemaal mijn ding.

          Groetjes Marchristan.

          Comment


          • #6
            Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            Dit valt duidelijk niet binnen de interessesfeer van de meeste BD'ers. Daarom plaats ik dit soort foto's niet meer op BD, maar op een speciaal forum voor analoge fotografie. Het is tenslotte Belgium-DIGITAL hè ;-)
            Jammer, want het is een pracht van een foto.
            Rozemarijn

            Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

              De afbeelding is in mijn ogen zeer goed , maart daar ik van de techniek niets weet ,waag ik mij niet om commentaar te geven.
              Ik zou het echter spijtig vinden als andere technieken hier niet meer aan de orde zouden komen.


              M

              Comment


              • #8
                Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                Oorspronkelijk geplaatst door majaka Bekijk bericht
                De afbeelding is in mijn ogen zeer goed , maart daar ik van de techniek niets weet ,waag ik mij niet om commentaar te geven.
                Ik zou het echter spijtig vinden als andere technieken hier niet meer aan de orde zouden komen.
                M
                Dat vind ik zelf ook wel. Maar de echte liefhebbers van analoge fotografie zitten toch elders. Overigens als je er iets meer van wilt weten, ik heb hier al eens geschreven hoe deze foto's tot stand komen. Zie mijn posts.... Altijd fijn als er meer geïnteresseerden komen, en... let op mijn woorden, analoog komt terug...
                groetjes, Henk
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                  Persoonlijk vind ik het technische aspect naast de kwestie. Een beeld moet losstaan van de techniek. Ik vind het dan ook jammer dat je er zoveel nadruk op legt in dit forumonderdeel waar het resultaat centraal staat.

                  Ik begrijp je grieven dat de analoge fotografie weinig aan bod komt hier. Maar voor een beeld review mag dat geen invloed hebben.

                  Ik vind het halfnaakte beeld van de dame krachtiger (op je blog) dan dit beeld. Hoewel dit beeld zeker geen mindere foto is
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                    Je hebt wel gelijk, maar als ik er niet bij zet hoe dit beeld tot stand komt, krijg ik reacties die te maken hebben met de (nadelen oftewel eigenaardigheden) van dit procedé. En dan kom je toch weer op zaken die niks te maken hebben met de inhoud van het beeld.
                    Ga toch eens snel kijken op mijn pbase want de foto die jij denkelijk bedoelt is niet de bedoeling dat die openbaar is. Oei.
                    Last edited by Henk47; 9 oktober 2016, 12:04.
                    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                    (BD1383NL)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                      Ik vind het beeld an sich perfect.
                      Maar ik vind het model, de styling (paardenstaartje, blazertje) en de blik er niet bij passen.
                      Zonder de techniek was dit een redelijk bloot zakelijk portret (stel je een witte muur en een wit hemd erbij voor).
                      Mag voor mij wat meer emotie hebben en wat meer 'echtheid'
                      www.minnev.be
                      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                        Dit valt duidelijk niet binnen de interessesfeer van de meeste BD'ers. Daarom plaats ik dit soort foto's niet meer op BD, maar op een speciaal forum voor analoge fotografie. Het is tenslotte Belgium-DIGITAL hè ;-)
                        welk forum bedoel je dan?...vermits mijn interesse gebied zich ook aan het verleggen is

                        grtz

                        Nathan
                        www.lensculture.com/nathan-verstraete

                        Comment


                        • #13
                          Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                          Dat vind ik zelf ook wel. Maar de echte liefhebbers van analoge fotografie zitten toch elders. Overigens als je er iets meer van wilt weten, ik heb hier al eens geschreven hoe deze foto's tot stand komen. Zie mijn posts.... Altijd fijn als er meer geïnteresseerden komen, en... let op mijn woorden, analoog komt terug...
                          groetjes, Henk
                          analoog is zeker niet passé en zal denk ik door "echte" fotografen teruggegrepen worden voor bepaalde toepassingen.....al is het maar een bewijs om de heden algemeen levend idee dat hoe beter het "digitale" toestel hoe beter het beeld....heb zo eens een opmerking gekregen...'tja met zo'n toestel is het niet moeilijk om een goed beeld te maken....wat duid dat men denkt dat fotografie enkel op het knopje drukken is en het toestel de rest doet ...in 't slechtste geval photoshop de rest doet....op die manier lopen er massa's mensen met een meer dan goed high tech toestel rond waar nooit een deftig beeld uitkomt dat zelfs met photoshop niet te fatsoeneren is want immers met photoshop maak je een goed beeld beter, van een slecht beeld kan je daarmee echt geen goed beeld maken


                          maar soit, het zij zo :-)
                          www.lensculture.com/nathan-verstraete

                          Comment


                          • #14
                            Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                            Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
                            analoog is zeker niet passé en zal denk ik door "echte" fotografen teruggegrepen worden voor bepaalde toepassingen.....al is het maar een bewijs om de heden algemeen levend idee dat hoe beter het "digitale" toestel hoe beter het beeld....heb zo eens een opmerking gekregen...'tja met zo'n toestel is het niet moeilijk om een goed beeld te maken....wat duid dat men denkt dat fotografie enkel op het knopje drukken is en het toestel de rest doet ...in 't slechtste geval photoshop de rest doet....op die manier lopen er massa's mensen met een meer dan goed high tech toestel rond waar nooit een deftig beeld uitkomt dat zelfs met photoshop niet te fatsoeneren is want immers met photoshop maak je een goed beeld beter, van een slecht beeld kan je daarmee echt geen goed beeld maken


                            maar soit, het zij zo :-)
                            Uh... wat is eigenlijk een ECHTE fotograaf .....
                            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                            (BD1383NL)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Melanie IV (Petzval on paper-negativ)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                              Uh... wat is eigenlijk een ECHTE fotograaf .....
                              goede vraag waar zeer lange discussie over kunnen gevoerd worden :-)
                              www.lensculture.com/nathan-verstraete

                              Comment

                              Working...
                              X