Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale CamCorder als backup device

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale CamCorder als backup device

    Onlangs heb ik mij een MiniDV camcorder aangeschaft. Hierbij gebruik ik ook een firewire om mijn filmpjes naar de PC te kopieren.

    Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om mijn foto's naar een tape te kopieren zodat ik deze als backup medium zou kunnen gebruiken.

    En ja, na even zoeken kwam ik volgende link tegen:
    http://www.dvstreamer.com/index.shtml

    Ik heb de trial geprobeerd en blijkt perfect te werken.

    Met dit software pakket kun je dus een +-10 GByte aan data op 1 miniDV tape zetten als bijkomende backup naast CD of DVD.

    Handig als je reeds over een digitale camcorder bezit.




  • #2
    Weet er iemand wat de bewaartijd is voor die tapekes
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Hetgeen dat mij hier ook erg bevalt is dat er bij de weggeschreven data extra informatie wordt bijgeschreven om aan error detectie en error correctie te doen. Dus als er eens een paar bits wegvallen kunnen deze via deze informatie terug gegenereerd worden.

      The recorded data, protected by an error detection and correction scheme, is inserted/extracted in the video stream transmitted/received to/from the VCR.

      Comment


      • #4
        Zou dat wel gelden bij kopiëren van data (aangezien ze specifiek spreken van VCR) ? Lijkt me toch een interessante test...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by CooMa
          Weet er iemand wat de bewaartijd is voor die tapekes
          net als bij digitale video: gebruik goede media, spoel je tapes altijd terug en bewaar ze droog, koel en buiten megnetisme en 10 jaar mag geen probleem zijn.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Visio
            Originally posted by CooMa
            Weet er iemand wat de bewaartijd is voor die tapekes
            net als bij digitale video: gebruik goede media, spoel je tapes altijd terug en bewaar ze droog, koel en buiten megnetisme en 10 jaar mag geen probleem zijn.
            Misschien is jullie dat ook al opgevallen, hoe extreem slecht de archiefbeelden op TV zijn van soms maar enkele jaren geleden.
            Ik weet niet of ze bij TV al digitale beelden gebruiken, of nog van die Betacam systemen.

            Overigens, die MiniDV tapes zijn wel niet zo goedkoop (in vergelijking met DVD-R).
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Originally posted by Hombre
              Misschien is jullie dat ook al opgevallen, hoe extreem slecht de archiefbeelden op TV zijn van soms maar enkele jaren geleden.
              Ik weet niet of ze bij TV al digitale beelden gebruiken, of nog van die Betacam systemen.
              da's vnl analoge betacam in de archiefbeelden. bij analog heb je gelijdelijk verlies van beeldkwaliteit. bij digitaal is het alles of niets. grootste probleem met goedkope tapes zijn de metalparticles die los komen van de tape, en hierdoor krijg je dan die fameuze blokjes in je beeld. daarom zeker je tapes altijd mooi terug spoelen

              is je ook al opgevallen dat beelden uit het buitenland (andere videonorm) ook ronduid slecht beeld geven.

              heb je al eens naar digitale uitzendingen via de schotel gekeken waar er teveel zenders per sateliet zitten zodat de compressie per kanaaal te hoog is en de kwaliteit bedroevend is?

              ik blij erbij dat je mits het gebruik van kwalitatieve media en juist gebruik je bij miniDV realtief veilig zit

              Comment


              • #8
                op de tv gebruiken ze nog atlijd betacam (bij de vtm alvast) de rest denk ik ook maar kan ik niet zeggen met 100% zekerheid. Maar minidv is allesinds een betrouwbaar medium hoor.

                Comment


                • #9
                  Standaarden voor televisie :

                  Betacam SP (wordt stilaan uitgefaseerd, maar is momenteel nog steeds het goedkoopste formaat en daardoor populair)
                  Digitale Betacam (standaard voor uitzendtapes; excellente kwaliteit)
                  Betacam SX (standaard bij VRT o.a.)
                  DVCpro (digitaal, sommige zenders zweren erbij)

                  DVCam begint opgang te maken; camera's worden stilaan ook iets beter van kwaliteit, maar de broadcastnormen liggen altijd nog een stukje hoger.

                  ... er komen echter nieuwe professionele camera's aan die helemaal geen tapes meer gebruiken, maar een array van geheugenkaartjes. En die systemen zullen uiteindelijk wel hun weg vinden naar de consumer...

                  Archivering van tapes: wij stoppen die in een geconditioneerde ruimte (zeecontainers met airco en een heel zwik meetapparatuur) en tenminste tien jaar na dato ziet alles er nog pico bello uit. Af en toe moeten we wel de echt verouderde tape-formaten eens overtrekken (in de zomer wanneer het wat rustiger is).
                  Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                  Comment

                  Working...
                  X