Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleding voor themashoots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleding voor themashoots

    Hallo iedereen!

    Ik ben bezig met de voorbereidingen van een shoot in film noir stijl. De bedoeling is dat de modellen in die stijl (vintage jaren 40-50) gekleed worden.
    Dit is de eerste keer dat ik kleding nodig heb in een bepaald thema maar heb geen idee wat de beste opties zijn. Gezien het film noir wordt zal de kleding echter meestal niet volwaardig in beeld komen. Ik bedoel maar, niet voldoende genoeg om in een kledingwinkel te vragen of er kleding mag gebruikt worden in ruil voor foto's vrees ik.

    Vandaar deze vraag: Waar gaan jullie op zoek naar kleding? (gratis, huren, kopen,..)
    ik hoorde van andere fotografen dat ze soms kopen via Chinese of Amerikaanse sites omdat het stukken goedkoper is dan hier in België. Zijn daar ervaringen mee?
    Nog belangrijk om mee te geven: ik fotografeer als hobby en verdien er niets aan, ik wens dus ook geen grote sommen geld te spenderen (budget <= 100 euro voor 3 à 4 outfits bvb)

    Bedankt alvast voor jullie tips en ervaringen!

  • #2
    Re: kleding voor themashoots

    toneelclub, thrift shop enz., ook familie die in die tijd is opgegroeid niet vergeten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: kleding voor themashoots

      Ik zat vroeger bij een volkskunstgroep en daar gingen we wel is iets huren bij Huis Baeyens. Je kan daar eens informeren over de prijzen, al kan ik mij herinneren dat deze niet zo heel goedkoop waren.
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment

      Working...
      X