Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boeken over fotografie gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boeken over fotografie gezocht

    Ik ga binnenkort eens de bib binnen om wat boeken. Wat kunnen jullie mij aanraden voor de absolute beginner over fotografie?
    Ik zou wat bij willen leren over hoe een toestel nu juist werkt. Ik lees hier nogal dikwijls over lenzen, en welke lenzen goed zijn voor dit en voor dat. Diameters en afstanden, lichtsterkte en dat soort meer. Wat zijn nu precies die F-waarden en wat doen ze, waar komen ze vandaan en hoe leven ze, volgende week in... uhm ja, you get the point
    Ik weet dus alleen hoe ik op het knopje moet drukken en welke effekten je bekomt bij bepaalde instellingen, maar kzou dus ook graag willen weten waarom.
    suggestions?

    Mod edit: topictitel aangepast
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Dag Zibro,

    Titels kan ik je niet geven, maar ik heb al wel gemerkt dat er vooral uit de boeken over gewone fotografie veel te halen valt, tegenover boeken over digitale fotografie vooral beeldbewerking behandelen, en niet zozeer het fotograferen op zich.

    Succes met je zoektocht, ben eens curieus welke titels er zullen volgen, dan ga ik ook nog eens naar de bib

    E
    Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

    Comment


    • #3
      hou je vast!!!
      fotograferen voor iedereen:john hedgecoe
      creatief fotograferen:uitg. lannoo
      101 tips voor fotografie:uitg. deltas
      focus op fotografie:michael bussele
      creatieve fotografie van a tot z:lee frost
      fotograferen voor iedereen:uitg. spectrum
      doe meer met fotografie:cantecleer
      complete handboek fotografie:michael freeman
      alles over fotografie:michael langford
      volgende zijn verschillende boeken uit de reeks:"de wereld v/d fotografie:
      mens en kind voor de camera
      alles over camera's
      alles over flitsen
      meer doen met kleur
      accessoires voor de camera
      de vrouw voor de camera
      fotografie en de natuur
      tips en wenken voor professioneel fotograferen
      succecvol fotograferen
      meer doen met licht en belichting
      stillevens en close-ups

      zo hier een kleine greep uit mijn verzameling!
      veel succes ermee!
      grts : meuwi

      ps:als er iemand intresse heeft voor de franse versie van succesvol fotograferen,deze kan je gratis krijgen!(versta daar toch gene jota van!)
      grts; M

      Comment


      • #4
        HET boek zie ik niet in de lijst van de vorige poster staan :

        "Digitale Fotografie " - Erik Mansvelders ........

        De wereld van computers kan soms vrij ingewikkeld zijn. Op HCW.be vind je allerlei interessante informatie, tips en advies over de computer.



        Zo , wel weer genoeg reclame gemaakt voor onze Erik
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de tips allemaal.

          Dat boek van Erik ga ik zeker eens meenemen, ik zie dat het in de catalogus van bib hasselt staat.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            in bilzen hadden ze er 7 à 8jaar geleden toch ook over fotografie!
            nu nie meer?
            grts; M

            Comment


            • #7
              Het is eerlijk gezegd al langer dan dat geleden dat ik nog eens in bilzen naar de bib ben geweest.
              Maar je hebt gelijk, misschien moet ik eerst mijn neus daar maar eens binnensteken, tis in ieder geval korter bij.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Ik heb HET BOEK gelezen,en vind het inderdaad de moeite waard.Mooi totaal overzicht.Het heeft mischien wel wat tekortkomingen,maar het ideale boek ken ik niet.Vnl de beeldbewerking,3de deel, vind ik uitstekend.Door dit boek heb ik trouwens deze website gevonden.
                50 fast digital photo techniques by Gregory Georges,is wat op de zelfde leest geschoeid,doet ervaren bewerkers misschien even de schouders ophalen,maar voor amateurs toch best bruikbaar.

                Comment


                • #9
                  Een boek wat je waarschijnlijk niet in de bib gaat vinden maar waar ik heel veel plezier aan beleeft heb is 'Photographing the landscape' van John Fielder. Ik heb het online besteld via amazon. Als je ook bezig bent met photoshop vind ik 'the photoshop cs book for digital photographers' een echte aanrader.
                  http://users.pandora.be/wertelaers.ronny/

                  Comment


                  • #10
                    "Alles over digitale fotografie" van Tim Daly.
                    Goede uitleg over het apparaat en de verwerking van foto's ...
                    Groeten, Geert
                    ( nog twee weken vakantie en 't is voorbij )
                    BD0282BE
                    Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
                    *Alle begin is moeilijk !*

                    Comment


                    • #11
                      zoals al aangehaald...
                      "Digitale Fotografie " - Erik Mansvelders
                      leest zelfs boeiend...
                      en staat echt wat in

                      Comment

                      Working...
                      X