Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neopreen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Neopreen

    Iemand een idee waar je ergens camo neopreen kunt kopen?! In België voor de duidelijkheid

  • #2
    Re: Neopreen

    Ik ben ook al een tijd op zoek naar vellen ZWARTE neopreen (+- 2 a 3 mm dik) om te gebruiken als vlag (in het kader van fotografie want neopreen absorbeert goed licht).
    Voorlopig nog nergens gevonden met uitzondering van ebay tot formaat A4 aan prijs van 2 euro per vel. Ook ergens een groothandel gevonden in Nederland maar daar moest je per rol van 10 meter kopen LOL. (was me net iets te groot)

    Comment


    • #3
      Re: Neopreen

      Ik weet niet of je dit bedoelt:

      Stoffen Online, de Nederlandse stoffenwinkel. Stoffen Online biedt een breed assortiment en levert direct uit voorraad. Bekijk direct ons stoffen assortiment.

      Comment


      • #4
        Re: Neopreen

        Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
        Ik weet niet of je dit bedoelt:

        http://www.stoffen-online.nl/neopreen-zwart.html
        Daar was ik ook al terecht gekomen, maar is enkel zwart (of effen kleuren), geen camouflage...

        Wel bruikbaar voor xafke, zie dat deze 2 mm dik is en 155 cm breed, lijkt mij geschikt om te "vlaggen".

        Toch alvast bedankt!
        Last edited by Dietev; 12 juli 2015, 09:58.

        Comment


        • #5
          Re: Neopreen

          Jep, is super. Dat is wat ik zocht. Vreemd dat ik daar niet op uitgekomen ben.
          Het is niet goedkoop maar het is leefbaar. De verzendkosten zijn dan weer niet hoog.

          Bedankt voor de tip

          Voor de mensen die zich afvragen wat "vlaggen" wil zeggen in fotografie.
          Het is eenvoudig een voorwerp (bij voorkeur zwart dat niet reflecteert) gaan plaatsen tussen je lichtbron en het gebied dat je ervan wil afschermen.

          Bv: Je wil je model aan de zijkant hard belichten maar je wil niet dat het licht ook op je lens komt. Dan plaats je een "vlag" tussen je licht en je lens.
          Maar er zijn veel ander opstellingen mogelijk natuurlijk.

          Ik heb proefondervindelijk ondervonden dat zwarte neopreen daarvoor goed inzetbaar is, en vooral dat het niet kreukt.
          Het is ook stevig genoeg om bv in een buisvorm te draaien en zo een snoot te maken.

          Comment


          • #6
            Re: Neopreen

            Om te vlaggen, is die van stoffen-online okee. Maar anderen, let op: die is niet waterdicht!

            In verschillende bouwmarkten kan je ook neopreen vinden, in verschillende diktes.
            Aan Dietev: indien je niet wil kopen in het buitenland en laten verzenden etc., waarom dan geen zwarte neopreen die veel goedkoper is en zelf bekleden met een camouflagestofje?

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Neopreen

              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
              etc., waarom dan geen zwarte neopreen die veel goedkoper is en zelf bekleden met een camouflagestofje?


              ....of met acrylverf er een camouflagelaag overheen schilderen.

              Comment


              • #8
                Re: Neopreen

                Is het zoiets dat je bedoelt:
                NEOPRENE CAMOUFLAGE SHEET. Leaf pattern camo. 128cm x 79cm. 1Sq Metre 2mm thick. | Cameras & Photography, Camera, Drone & Photo Accessories, Cases, Bags & Covers | eBay!

                ?
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment

                Working...
                X