Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met fotograferen in stations

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met fotograferen in stations

    Heeft iemand goede of minder goede ervaringen met fotograferen in NMBS-station? Het gaat meer bepaald om dat van Leuven en met een kleine groep.
    Ik heb het bij de klantendienst van de NMBS nagevraagd en kreeg het volgende antwoord: "Zo lang u zich binnen de publieke zones in het station begeeft, hoeft u voor niet-commerciële foto's geen speciale toestemming aan te vragen."
    Op mijn vragen of er statieven gebruikt mogen worden kreeg ik het antwoord "Zolang dit de normale doorgang voor onze treinreizigers niet hindert, vormt dit geen probleem."
    Alvast bedankt voor uw reactie.
    groetjes, Gebba
    Fotograferen is blijven leren!

  • #2
    Re: Ervaringen met fotograferen in stations

    Hier



    lees je dan weer dat het niet mag met statieven...

    Ik heb over het fotograferen op NMBS eigendommen reeds van alles en nog wat gelezen.
    Ik denk dat het al dan niet mogen of niet mogen van bepaalde zaken, een beetje varieert naargelang het humeur of houding van de stationschef en of spoorwegpolitie.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met fotograferen in stations

      Toen wij met de les naar het station van Brugge gaan zorgen de leerkrachten altijd eerst voor schriftelijke toestemming. Als er discussie komt hebben ze op die manier een bewijs dat ze er mogen zijn.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met fotograferen in stations

        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
        Toen wij met de les naar het station van Brugge gaan zorgen de leerkrachten altijd eerst voor schriftelijke toestemming. Als er discussie komt hebben ze op die manier een bewijs dat ze er mogen zijn.
        Ik heb plm. drie jaar geleden probleemloos (zondagochtend vroeg) met statief in het station van Leuven gefotografeerd.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met fotograferen in stations

          Zorg gewoon dat je niet op het spitsuur gaat en dat niet heel de groep zijn statief tegelijk plaatst. Als je de hinder beperkt zal het ok zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met fotograferen in stations

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Hier



            lees je dan weer dat het niet mag met statieven...

            Ik heb over het fotograferen op NMBS eigendommen reeds van alles en nog wat gelezen.
            Ik denk dat het al dan niet mogen of niet mogen van bepaalde zaken, een beetje varieert naargelang het humeur of houding van de stationschef en of spoorwegpolitie.
            Let wel op dat ze het onderscheid maken tussen "publieke ruimtes" en "plaatsen toegangkelijk voor reizigers". Zorg dus dat je een kaartje op zak hebt als je het perron optrekt.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met fotograferen in stations

              Lees ook het artikeltje dat alweer enkele jaren geleden in Shoot verscheen: http://www.shoot.be/art/140728/mag%2...2dstations%2d/
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X