Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Indra 500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Indra 500

    Hallo iedereen!

    Ik had een tijdje terug al eens een topic opgestart in verband met belichting en studio materiaal, maar nu zou ik effectief de stap willen zetten. Ik kwam uit bij de phottix indra 500 omdat die prijs kwaliteit naar het schijnt heel erg goed zou zijn. Ik zat ook te kijken naar de Elinchroms en de Fotopro's, maar daar moet ik meteen al richting 2000€ gaan, wat ik op dit moment nogal veel geld vind, terwijl ik bij de Indra 500 voor het basis pakket net onder de 1200€ zit. Alleen vraag ik me af wat er allemaal nog bij moet aangekocht worden.

    Ik zat ten eerste rond te kijken op de website van A&C, en ik neem aan dat dit het juiste pakket is, inclusief batterij? Beetje irritant omdat er geen foto's of beschrijving bij staan.



    of op Kamera-Express:



    Maar wat er nog allemaal bij? Ik hoor veel mensen spreken over de Odin transmitter. Deze kan ik er volgens mij best nog bijnemen neem ik aan? Alleen als ik op de website van A&C kijk zie ik alleen heel veel verschillende artikelen staan met veel verschillende prijzen, maar ik neem aan dat dit hetgeen is dat ik nodig heb? Deze kan ik ook gebruiken voor mijn 600ex als ik het goed heb?



    En dit is misschien een noob vraagje, maar dat ben ik dan ook op dit vlak, maar ik zie op alle foto's van de Indra, inclusief op de website zelf, meteen een statief staan ook, maar ik ben niet helemaal zeker of deze er al meteen bij zit. Indien niet, heeft iemand een tip voor een goed statief dat ik hiervoor kan gebruiken?

    En hoe zit het met compatibiliteit met softboxes en dergelijke? Welke kunnen hier allemaal op gemonteerd worden? Of ga ik moeten werken met tussenstukken of iets dergelijk vooraleer ik eender welke softbox hierop kan monteren. Ik weet dat Fotopro bv heel accessoires heeft die allemaal compatibel zijn met hun materiaal, maar ik zie op de website van A&C, Kamera-express en fotokonijnenberg niet meteen accessoires van Phottix vermeld staan.

    Ik weet dat het misschien domme vragen zijn, maar ik zou het liefst van al natuurlijk ook geen domme fouten maken bij het aankopen van mijn materiaal.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Phottix Indra 500

    De Indra heeft de S koppeling (zelfde als bowens, en vele andere merken).
    Normaal zit er in de kit geen statief.

    Een goed statief is bvb de Manfrotto 105x BAC statieven. Deze vouwen dicht helemaal plat en kunnen aan elkaar bevestigd worden (makkelijk in transport).

    Je hebt 2 Indra kits.
    Eentje met AC (stroom) adapter
    Eentje met Batterijpack

    Servix in Aartselaar is de invoerder van deze producten.
    Loop eens lang in hun Showroom in Aartselaar zij kunne je helpen met al je vragen.


    Kijk bij prijslijsten voor de prijzen.

    (PS studenten die cash betalen krijgen doorgaans 10% korting)
    wij zijn allemaal nog een beetje student
    Last edited by zunoel; 8 juli 2015, 13:50.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Indra 500

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      De Indra heeft de S koppeling
      Wat wordt hier precies mee bedoelt? Ben daar niet echt van op de hoogte. Kan ik daarmee rechtstreeks bv softboxen van bv Profoto of eElinchrom (of een ander merk) aankoppelen?

      Alvast bedankt voor de andere info. Daar heb ik wel al wat aan gehad.

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Indra 500

        S koppeling de bajonet aansluiting. Soort kliksysteem waarmee je je softbox, beautydish aansluit op je flits


        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Indra 500

          Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk bericht
          Wat wordt hier precies mee bedoelt? Ben daar niet echt van op de hoogte. Kan ik daarmee rechtstreeks bv softboxen van bv Profoto of eElinchrom (of een ander merk) aankoppelen?

          Alvast bedankt voor de andere info. Daar heb ik wel al wat aan gehad.
          de S koppeling is één van de meest verspreide standaard van koppeling tussen flits en softbox.
          Bowens heeft dezelfde koppeling (vandaar dat men soms spreekt van de Bowens S koppeling).

          Elinchrom heeft zijn eigen standaard
          Profoto heeft ook zijn eigen standaard.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Phottix Indra 500

            Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk bericht
            Wat wordt hier precies mee bedoelt? Ben daar niet echt van op de hoogte. Kan ik daarmee rechtstreeks bv softboxen van bv Profoto of eElinchrom (of een ander merk) aankoppelen?

            Alvast bedankt voor de andere info. Daar heb ik wel al wat aan gehad.
            softboxen ja, deze hebben speedrings met verwisselbare adapters,maar geen metal lichtformers
            Greets Carsten
            It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
            (Duke Ellington)

            Comment


            • #7
              Re: Phottix Indra 500

              Voor wie de Indra's eens wil uitproberen (Indra 500 en Indra 360) ;-)

              http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ie-518541.html
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Phottix Indra 500

                Hallo, ik heb zopas tweemaal indra 500 aangekocht bij het testen met de odin II transmiter op mijn Nikon bleek één lichtblok 5 menu's, 5 groepen, 32channels en een ID instelling zoals op mijn Odin II te hebben en mijn andere maar vier menus 3 groepen en 4channels. Ook kon ik bij die ene met de vier menu's het model licht niet bedienen op afstand.
                Bij het controleren van de sforware van de lampen bleek bij de twee verschillende versies op te zitten. Ik heb ze dan alle twee geupdate naar de laatste versie via jullie website. Nu blijkt dat de twee koppen dezelfde functie's te hebben jammer maar nu zitten er maar vier menu's op en heb je maar drie groepen ABC en geen ABCD zoals op mijn trigger en heb ik ook maar 4channels jammer want ik had graag alle mogelijkheden benut daar ik nog met nikon flisters werken.
                Hebben jullie hier een verklaring voor.
                Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                www.dewolfmarc.be

                Comment


                • #9
                  Re: Phottix Indra 500

                  geen reacties??
                  Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                  www.dewolfmarc.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phottix Indra 500

                    De Indra 500 ondersteunt bij mijn weten 4 kanalen en 3 groepen ABC (zoals de vorige generatie Odin (Odin I) triggers). De nieuwe generatie Odin II ondersteunt 32 kanalen en 5 groepen ABCDE, en is op de eerste 4 kanalen backwards compatible met Odin I. Daar kan je dan 3 groepen ABC gebruiken. Om een Indra 500 aan te sturen moet je een Odin II trigger op een van de eerste 4 kanalen aansturen en groep A, B of C gebruiken. Kans bestaat wel dat er een software update voor de Indra 500 zal komen om ook de bijkomende kanalen en groepen te gaan ondersteunen. Ik dacht niet dat die er al was? Maar tenzij je met veel fotografen tegelijk op dezelfde plaats aan de slag bent, zullen die 32 kanalen niet opleveren, en tenzij je met 3 groepen niet toekomt (meer dan 3 Indras?) zal groep D en E je ook niet veel opleveren.
                    Groeten, David

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phottix Indra 500

                      De 32 maken mij weinig uit, maar de groep wel ik twee intra's die ik in groep A en B zet maar dan zou ik graag nog mijn reportage flitsers in een afzonderlijke groep steken met de odin II receivers.
                      Ik heb dit probleem al aangekaart bij het Phottix support team en die melden mij dat er inderdaad een software/firmware update gaat aankomen.
                      Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                      www.dewolfmarc.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Phottix Indra 500

                        Maar hoe presteren de Indra's? Kleurtemperatuur zou een probleem zijn. Maar dat kunnen ze misschien ook verbeteren met FW updates?
                        Ik vind het gewoon raar dat er zo weinig goeie reviews te vinden zijn.
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                        Comment

                        Working...
                        X