Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

    Hallo, ik ben Werner en zou graag willen starten met macrofotografie. Op welke nederlandstalige site kan ik best mijn foto's uploaden om ze daarna hier op het forum te tonen. En is dat dan ook een site waar men reaties krijgt op de foto's die geupload zijn? Of zijn ze enkel bedoelt om te stockeren?
    Ik ben voor de eerste keer op het forum hier , heb me goed ingelezen in al de sticky's en regels en hoop dat ik deze vraag dan hier ook in het juiste forumgedeelte heb gepost.
    Kan men hier op het forum ook een soort dagboek bijhouden? Ik zou graag mijn eigen evolutie bijhouden, met bijhorende reacties , tips, plus- en minpunten.

    Groeten Werner
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

  • #2
    Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

    Hmmmm , 52 x bekeken en niemand die een handje toesteekt. Ondertussen heb ik dropbox en tinypic geprobeerd. Tinypic lukte vrij snel , dropbox was een no go. Geen idee hoe ik mijn foto's kan linken hier. Soit, een dagboek? Bestaat die mogelijkheid hier?

    Groeten ,

    Werner
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

    Comment


    • #3
      Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

      Je topic geplaatst om 09.47 en om 13.19 reeds verwonderd dat er nog geen antwoorden zijn.....
      Ik zie bvb. zelfs ergens een topic hier op BD geopend op 12 januari 2015 dat reeds 657 keer bekeken werd en waar niemand op reageerde.
      Je bent het hier duidelijk nog niet gewoon, en bovendien is niet iedereen van 's morgens tot 's avonds thuis.
      En daarbij komt nog dat de mensen, ook al zijn ze de ganse dag thuis, soms nog eens iets anders doen dan op BD zitten .

      Comment


      • #4
        Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

        Mja , misschien ben ik het niet gewoon. Ik heb jarenlang op zeewateraquariumforum gezeten als senior lid. Daar werden nieuwe leden zelfs uitvoering verwelkomd en zo snel mogelijk met raad en daad bijgestaan om een goed verloop van het forum te bevorderen. Ik heb ook gezien dat er idd erg weinig wordt gereageerd op foto's en topics. wat me verwonderd want daar dient een forum nu net voor. Alleszins , een echt dagboek-topic vind ik niet dus het zal er niet zijn vrees ik. Ergens waar ik me kan voorstellen met wat ik zou willen of reeds heb is ook niet te vinden. Ben ik er juist in dat het eerder een forum is waar men in allerlei topics allerlei foto's post en hoopt/of niet hoopt op een reactie zonder de mensen achter de camera echt beter te leren kennen?
        Groetjes Werner
        Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

        Comment


        • #5
          Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

          Moderator Note: Verplaatst van Chit & Chat, weer er van alles kan gepraat worden als het maar NIET over fotografie gaat. Bericht staat nu in Algemeen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

            Ben ik er juist in dat het eerder een forum is waar men in allerlei topics allerlei foto's post en hoopt/of niet hoopt op een reactie zonder de mensen achter de camera echt beter te leren kennen?
            Ja en Nee, voor de nee daar hebben o.a. Shooting Days (SD) voor.

            ----
            Op welke Nederlandstalige site kan ik best mijn foto's uploaden om ze daarna hier op het forum te tonen.
            zoom.nl, daar toon je je foto's in een eigen hoek en niet op het forum, dus dat lijkt wat meer een "dagboek", let wel dat het daar ook ons kent ons is, noodzakelijkerwijs zal je dus een netwerk moeten opbouwen om nuttige response te verkrijgen. Het is naar ik weet niet toegestaan om vanaf daar door te linken naar andere sites.

            Als je hier foto's wilt tonen dan kan je uploaden naar de bekende sites:
            - Flickr
            - 500px
            - photobucket
            - dropbox
            en wat al niet meer aan zulks soort sites te vinden is.

            Je kunt ook nog kijken of je op nederpix.nl thuis kunt voelen

            En dan heb je ook nog:
            Dutch Photo Zone

            Comment


            • #7
              Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

              Oorspronkelijk geplaatst door Vjem71 Bekijk bericht
              ....Tinypic lukte vrij snel , dropbox was een no go. Geen idee hoe ik mijn foto's kan linken hier....
              Dit draadje kan je misschien verder helpen.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

                Hartelijk dank voor deze reacties.

                Werner
                Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                Comment


                • #9
                  Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

                  het is ook vaak zo, als je een foto-technische vraag stelt, je meer reacties krijgt dan als je bv een foto post,
                  indien je meer reacties wenst, moet je soms nog iets duidelijker zijn, al is het ene onderwerp soms gewoon "hot" en het andere niet....

                  blog bijhouden? google wijst je de weg, foto's posten op het forum?
                  dit doe ik ook via tinypics (vind dit makkelijk) eenmaal de foto op tinypic staat, rechtermuisklik op jouw afbeelding, eigenschappen, en dan het webadres kopieren en in hier
                  op voeg beeld toe in een tekstkader klikken, copie paste ed...

                  mijn evolutie en alle foto's die ik van mijn eigen als geslaagd beschouw (meestal na 2 maand een ander gedacht erover, maar dat is evolueren :-) )
                  die post ik op flickr, indien je zoals ik, dit hier in je handtekening zet, kan iedereen direct een inkijkje hebben in je evolutie ed...
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

                    Hartelijk dank voor de mooie uitleg.
                    Een dagboekje hier op het forum is iets wat anders wel knap zou zijn. Je kan jezelf even deftig voorstellen en je kan ook de evolutie snel vinden door anderen hun dagboekje te raadplegen. De discussies die hier soms in staan tussen meerdere forumgebruikers zijn zeer leerrijk meestal. Ook kan je als nieuweling meteen laten weten wat wat je reeds kan (niks zoals ik) en waar je naartoe wilt. Heb dit jarenlang op het zeewaterforum gedaan en vond het fantastisch om te doen. En , je leert de mens achter de nickname een beetje kennen.

                    Werner
                    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nederlandstalige site voor uploaden foto's + dagboekmogelijkheid.

                      Persoonlijk ben ik geen voorstander, zoals bulke41 hierboven, van Tinypic.
                      Die verkleinen namelijk je foto's zodanig dat ze dikwijls op niks meer trekken nadat ze (een tijdje) geplaatst zijn. Ze smelten als het ware.
                      Je moet maar eens de zoekfunctie hier gebruiken op Tinypic, en dan op je gemak eens de vele klachten lezen.
                      Ze geven het zelfs toe in hun naam hé.... TINY .
                      Tenzij het nu recent helemaal zou opgelost zijn...

                      Comment

                      Working...
                      X