Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

    Bij meer en meer digitale afdrukcentrales kan je nu je digitale foto's laten afdrukken in digitaal formaat (verhouding 3:4 en bvb 11,4 x 15cm). Heel handig want nu hoef je niet meer op voorhand bij te knippen en verlies je niets van je foto's.

    Maar ... als je die afgedrukte foto's nadien wil bekijken of aan iemand wil tonen en je wil sporen van vingers op de foto's vermijden dan zitten die foto's best in een album. Maar de in de handel verkrijgbare gewone albums zijn nog bestemd voor klassieke formaten (10x15cm) en daar passen die nieuwe formaten niet echt in ...

    Hoe lossen jullie dat op ? Waar steken jullie die afdrukken in ? Bestaan er al (eenvoudige) albums voor digitale formaten ? Of beschermen jullie ze gewoon niet ??

    Alvast bedankt voor de reacties !
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

  • #2
    Dag filipo,

    Ik plak m'n afdrukken op zwarte A4 bladeren met een kalkpapieren berschermblad ervoor. Die bladeren kan je dan in een ringkaft steken. Zo is alles een beetje beschermd en kan je een album gemakkelijk opdelen, aanvullen, aanpassen.
    Als je plastic kaftjes bedoeld, die bestaan er ook, maar ik weet niet direct waar je die kan krijgen. Weten ze dat niet bij een afdrukcentrale ?

    succes,

    E
    Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je reactie E. Dat is idd een mogelijkheid. Die plastiek kaftjes voor digitale formaten ben ik nog niet tegengekomen.

      Nog iemand ideeën ?
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Bij Photobox in Ierland kan je albums kopen.
        http://www.photobox.ie./shop/category.html?cat=18
        Cypho
        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

        Comment


        • #5
          @cypho : bedankt voor de tip ! 5x7 inch is voldoende groot voor hetgeen ik op het oog had.
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

            Ter info voor wie op zoek is naar een eenvoudig album om zijn afdrukken in digitaal formaat te tonen :

            in Mediamarkt (Brussel, Antwerpen, ...) verkopen ze insteekalbums voor 60 foto's met max formaat 13x18cm voor 6.99 EUR... daar passen dus zeker 11.4 x 15 cm foto's in.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

              Met de stijgende vraag naar albums voor dit (nieuwe) formaat zal het wel niet lang meer duren tot de passende albums hiervoor in grotere getale op de markt verschijnen.
              Rene Wolf
              renewolf.fotopic.net
              Bietschtalviaduct in model

              Comment


              • #8
                Re: Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

                Hoi,

                Vanaf volgende dinsdag (31/8) heeft de Lidl dergelijke albums in
                de aanbieding: 2,99 EUR voor 100 foto's (max formaat 13x18cm).

                Geert.

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

                  Bedankt voor de tip !!!
                  Cypho
                  Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

                    ik heb pas een album gekocht van 13*18 en daar zitten de foto's maar een beetje onozel in vind ik, langs beide kanten toch heel wat ruimte over. Er zijn inderdaad geen albumetjes in het goede formaat. Bij actionshop hadden ze de oplossing zij maken hun foto's af op 10*13 en dan passen de foto's in alle gewone boekjes. Ik weet niet of dit bij andere centrales ook zo is.
                    site[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bramluyckx
                      ik heb pas een album gekocht van 13*18 en daar zitten de foto's maar een beetje onozel in vind ik, langs beide kanten toch heel wat ruimte over. Er zijn inderdaad geen albumetjes in het goede formaat. Bij actionshop hadden ze de oplossing zij maken hun foto's af op 10*13 en dan passen de foto's in alle gewone boekjes. Ik weet niet of dit bij andere centrales ook zo is.
                      Maar dan worden de foto's natuurlijk wel weer een stuk kleiner van formaat.
                      Ik heb ook zo'n album gekocht en de foto's zitten er idd wat los in. Maar ik heb ze toch liever beschermd in een album dan met vingerafdrukken ...
                      En zoals Ae 6/8 aangeeft, de aangepaste albums zullen er gezien het succes van digitale fotografie ooit wel komen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door godo
                      Hoi,

                      Vanaf volgende dinsdag (31/8) heeft de Lidl dergelijke albums in
                      de aanbieding: 2,99 EUR voor 100 foto's (max formaat 13x18cm).

                      Geert.
                      Bedankt voor de tip ! Scheelt een heel stuk in prijs...
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment

                      Working...
                      X