Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

    Ik zou graag nieuw canon fotomateriaal aankopen zoals toestel en lenzen. Ik had gedacht aan de 1 dx, met daar 2 basis lenzen 24/70 en 70/200 f2.8, met ook een zeer goede macrolens en een telelens van sigma van 150 t/m 600mm. Ik weet alleen niet waar ik op dit moment deze het best aankoop. Vroeger heb ik alles gekocht via Foto Rubens, maar deze bestaat niet meer. Iemand advies aub. dbv.

  • #2
    Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

    Wat je als de 'beste' plaats beschouwt voor een belangrijke aankoop wordt door iedereen verschillend ingevuld...

    Aangezien je verlanglijstje nogal wat kostbaar 'pro' materiaal bevat, zou ik in de eerste plaats kijken naar een degelijke fotowinkel/dealer waar ervaren en goed geïnformeerd personeel tot je beschikking staat, een 'pro' dealer dus.

    De website van je beoogde cameramerk geeft je meteen een aantal adressen. In en rond het Antwerpse bijvoorbeeld is er zeker geen gebrek!
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #3
      Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

      is een 1dx niet een toestel van 10+ jaar geleden? ga je die nieuw vinden?

      Comment


      • #4
        Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        is een 1dx niet een toestel van 10+ jaar geleden? ga je die nieuw vinden?
        Nikon D2X is van 2004
        Canon 1DX is van 2012

        Comment


        • #5
          Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

          It's a joke right?

          Comment


          • #6
            Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

            Je moet absoluut bij de Mediamarkt gaan.
            Ze zeggen toch "niet tevreden, geld terug". Dan kan je alles eens uitproberen en als het je niet bevalt kan je het gewoon terugbrengen. Dat doe ik iedere keer als ik een weekendje een 300/2.8 nodig heb. Waarom zou je eigenlijk nog iets kopen ?

            Comment


            • #7
              Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Nikon D2X is van 2004
              Canon 1DX is van 2012
              Zat ff bij verkeerde merk dan


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Je moet absoluut bij de Mediamarkt gaan.
                Ze zeggen toch "niet tevreden, geld terug". Dan kan je alles eens uitproberen en als het je niet bevalt kan je het gewoon terugbrengen. Dat doe ik iedere keer als ik een weekendje een 300/2.8 nodig heb. Waarom zou je eigenlijk nog iets kopen ?
                idd. Je moet ook bedenken dat het voor de kleine zelfstandige zijn broodwinning is, dus die wil zoveel mogelijk verdienen. dus in plaats van de beste keuze zal die het product verkopen met de hoogte winstmarge. Hoogst onbetrouwbaar dus. Terwijl het voor de verkopers van Mediamarkt niet uitmaakt wat ze verkopen: hun loon blijft hetzelfde, dus is het veilig te concluderen dat zij de perfecte artikelen gaan aanprijzen. Je moet wel gek zijn om er niet te kopen.

                Comment


                • #9
                  Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                  idd. Je moet ook bedenken dat het voor de kleine zelfstandige zijn broodwinning is, dus die wil zoveel mogelijk verdienen. dus in plaats van de beste keuze zal die het product verkopen met de hoogte winstmarge. Hoogst onbetrouwbaar dus. Terwijl het voor de verkopers van Mediamarkt niet uitmaakt wat ze verkopen: hun loon blijft hetzelfde, dus is het veilig te concluderen dat zij de perfecte artikelen gaan aanprijzen. Je moet wel gek zijn om er niet te kopen.
                  Ik koop bvb. toch duizend maal liever bij Art & Craft dan bij Mediamarkt, goede service deftige prijzen en ze kennen er iets van.
                  En mijn leuze ivm Mediamarkt "je moet WEL gek zijn om er te kopen".

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                    Om de vraag te antwoorden: voor goedkoopst te zijn: een of andere online shop. Scheelt in jouw geval veel geld. Voor de service/zekerheid/sympathie Art En Craft, Konijnenberg, ... waar je nog met een mens in contact komt, en je je veiliger voelt als je de garantie moet aanspreken, en je de aankoop persoonlijk gaat afhalen (geen problemen in de verzending).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                      Ik koop bvb. toch duizend maal liever bij Art & Craft dan bij Mediamarkt, goede service deftige prijzen en ze kennen er iets van.
                      En mijn leuze ivm Mediamarkt "je moet WEL gek zijn om er te kopen".
                      Heb je bij Art & Craft zelf naar een Pentax gevraagd, of hebben ze dat toestel aangeraden ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Heb je bij Art & Craft zelf naar een Pentax gevraagd, of hebben ze dat toestel aangeraden ?
                        Heb ik zelf gevraagd, ik weet meestal wel op voorhand wat ik wil.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                          met zo'n deftig pakket waarbij je perfect weet wat je wil...
                          overal waar je het een optie zou vinden om er te kopen (inclusief online aanbieders) een prijsofferte vragen met hun beste prijs,
                          ik denk dat je zo aan een mooie deal kunt geraken
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                            met zo'n deftig pakket waarbij je perfect weet wat je wil...
                            overal waar je het een optie zou vinden om er te kopen (inclusief online aanbieders) een prijsofferte vragen met hun beste prijs,
                            ik denk dat je zo aan een mooie deal kunt geraken
                            Ik heb dat in het verleden steeds zo gedaan met "duurdere" aankopen zoals een 1Dx , 500F4 , 300F2.8 enz... en Art&Craft is dan zowat steevast de betere. Goede en menselijke service ook. Art&Craft zal wel niet de enige goede zijn maar als ik ergens goed gedient ben geweest dan blijf ik daar meestal trouw aan.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar mijn fotottoestel en lenzen aankopen?

                              ik heb in het verleden al heel wat materiaal via cameranu.nl besteld , goeie service, snelle levering, ook snel antwoord op mail...

                              deze week toch nog eens bij konijnenberg een bestelling geplaatst (is nog geen 10 km van mijn huis), vooral omwille van het directe contact,
                              en dan kan ik mijn materiaal zelf afhalen ook

                              @ Bulke41
                              ik heb nu ook een redelijke set besteld, en moet zeggen dat ik nergens geen "extra" korting heb kunnen loskrijgen...

                              Marc
                              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                              Comment

                              Working...
                              X