Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

    Hallo iedereen,

    Ik ga voor het eerst bij Pixum een fotoboek maken. Normaal doe ik zulks bij Fuji of Smartphoto, waar de kwaliteut best te doen is voor familieboeken, maar ik wou eens iets dat meer aangeschreven staat bij de experts, dus eens Pixum proberen

    Ik heb een heel foto-album samengesteld, in het 'werkblad' zal ik het maar noemen zien de foto's er goed uit, maar als ik het Voorbeeld bekijk, zijn er een boel foto's die ineens witte strepen krijgen, net een gepixelleerd of oververscherpt effect.
    Ik heb dit alleen in Voorbeeld van de Pixumsoftware zoals gezegd; in Lightroom lijkt de foto ook OK, ik exporteer niet met verscherping, dus het kan er niet achteraf bijkomen denk ik dan.

    Ik heb geprobeerd om een Schermafbeelding te maken, maar daar is het niet zo heel goed op te zien. Op mijn scherm zelf is het heel duidelijk...
    Links de foto zoals hij is, getoond met Mac Voorvertoning. Rechts de Voorbeeldfoto in Pixum.

    http://i50.photobucket.com/albums/f3...ps4ipaal7l.jpg

    Rechts, vooral in de haren zie je die witte pixellatie, net spinrag dat in de haren hangt. Links heb je dat niet.
    Dit is met een heleboel foto's in dat fotoboek zo, een stuk of 50 dus.
    Ligt het nu aan iets dat ik mis doe, hebben jullie dit ook al gemerkt bij Pixum? Is dat Voorbeeld bij Pixum te betrouwen?
    Heb met Pixum al gemaild en ze zeggen dat die lijnen en die pixellatie in mijn foto's zit, maar ik zie het niet in Lightroom... :/

    IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

  • #2
    Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

    Het is al een oud zeer bij Pixum (je moet maar eens een oude post van mij opzoeken waar ik dat probleem aanhaal).

    Ik heb intensief samengewerkt met qualitycontrol van Pixum zelf waarbij ze mijn testfotos door het systeem haalde met beperkt tot matig beterschap.
    Toen is er een enginieur aan te pas gekomen die de machines eens onder de loep heeft genomen.
    Blijkt dat alle fotos (willen of niet) ALTIJD een opscherping ondergaan (ook al zet je uitdrukkelijk de optie opscherpen UIT bij de bestelling)
    We zijn er maanden mee bezig geweest zonder dat er een goede oplossing uit de bus kwam.
    De enige keer dat het wel lukte was toen ze daar ter plaatse 1 machine gemanipuleerd hebben op mijn verzoek om 1 batch te draaien zonder opscherpen.
    En die batch was "aanvaardbaar".

    Probleem blijkt dat het een softwareprobleem is van de machines zelf die niet toelaten de fotos "as is" af te drukken.

    Een oplossing is niet voorzien in de planning om dat de man met de pet het verschil toch niet ziet. 90% van de klanten is kontent, de resterende 10% zijn klagers.

    Een work-around is je fotos ongescherpt of beperkt opgescherpt doorsturen.

    Oprechtheid gebied me wel te zeggen dat ze bij Pixum deze kwestie zeer professioneel en kostenloos aangepakt hebben.
    Maar ik neem aan dat ze niet nog eens dergelijke systeemtest gaan uitvoeren.

    Pixum is trouwens niet een professionele aanbieder.

    Wil je pro gaan, bestel dan bij profotonet.nl, DAAR heb je professionele afwerking!
    Kweet wel niet of ze daar boekjes maken.

    Comment


    • #3
      Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

      Ja, kijk, dat is het dus net, ik heb jouw post bijvoorbeeld gevonden, en tegeover jouw post vind ik een hoop posts die Pixum geweldig vinden.
      Trouwens, bij Cewe net hetzelfde blijkbaar, dat is krek dezelfde software lijkt het wel?
      Ik ga toch eens checken bij Profoto, en anders wordt het gewoon Fuji of Smartphoto....
      Jammer, want had wel wat tijd gestoken in dat album...

      Iz.
      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

      Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

      Comment


      • #4
        Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

        Heb trouwens net gezien dat er bij Profotonet ook foto-albums kunnen gemaakt worden, die niet eens zovel duurder moeten zijn....

        Daar eens proberen! Bedankt voor de info Xafke!

        IZ.
        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

        Comment


        • #5
          Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

          heb net 3 trouwalbums laten doen bij pixum en ik ben tevreden van de kwaliteit,
          kleuren ok, niet donkerder of lichter
          heb geen over-verscherping gezien, ik verscherp dan ook niet specifiek bij om af te printen....
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            heb net 3 trouwalbums laten doen bij pixum en ik ben tevreden van de kwaliteit,
            kleuren ok, niet donkerder of lichter
            heb geen over-verscherping gezien, ik verscherp dan ook niet specifiek bij om af te printen....
            Ik verscherp altijd een beetje, maar speciaal voor deze albums heb ik alle naverscherping zelfs van mijn foto's gehaald om te testen of het daar aan lag, maar het resultaat bleef oververscherping...

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

              had die albums nog staan, nog nooit de voorbeeldfunctie geprobeerd,
              ze zien er daar zeer oververscherpt uit en niet representatief
              maar dit is niet zichtbaar op de albums, daar was ik zéér tevreden van en die zijn veel beter van kwaliteit dan blokker, colruyt en consoorten
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                had die albums nog staan, nog nooit de voorbeeldfunctie geprobeerd,
                ze zien er daar zeer oververscherpt uit en niet representatief
                Dat is exact wat ik bedoel! Bedankt voor de bevestiging! Je ziet het vooral op haren en in de lucht enzo...
                Ik ga dat toch eens bij Pixum aankaarten dan...

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment


                • #9
                  Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

                  Ik heb indertijd eens een vergelijk gemaakt door hetzelfde boek laten af te drukken bij Abelli, Cewe, pixum, profotnet en nog 3 anderen waarvan ik de naam niet meer weet.
                  Ze hebben allemaal hun voor en nadelen maar ik kwam voor mezelf op de volgende conclusie:

                  - pixum: geen hoogvlieger wat kwaliteit betreft maar goedkoop en goede nazorg
                  - Abelli: wadisdadazehieropsturen. Dat album toen was niet ok. vlekken, verlopen kleuren en zo meer. wel goedkoop
                  - cewe: idem aan picum. Gebruiken volgens mij inderdaad hetzelfde labo
                  - de andere 3 waren acceptabel wat kwaliteit en prijs betreft maar geen uitschieters naar de ene of de andere kant.
                  - profotonet: duurder dan de andere maar beste kwaliteit van allemaal en een nazorg waar je u tegen kan zeggen.Je kan hen ook bellen voor "speciallekes"

                  Voor mij hou ik meer van een kwalitatief goed product waar ik, als er iets misloopt, zonder problemen geholpen wordt. Ik betaal daar graag wat meer voor.

                  De andere kant van het verhaal is: als het ECHT goed moet zijn ga je best langs bij milo profi of whitewall. val daar wel niet achterover van de prijs. :-)
                  FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

                    Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting!

                    Ik ga toch maar eens kijken bij Profotonet dan... te duur wil ik ook niet gaan, ik ben ook maar amateurfotograaf

                    IZ.
                    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

                      Cewe en Pixum zijn inderdaad één.
                      Voor mij geen Pixum meer, meerdere gallery prints besteld.
                      Strepen van de printerkop en kleuren die niet goed waren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pixum fotoboeken: voorbeeldfoto lijkt oververscherpt?

                        Ik heb het album dan toch besteld bij Pixum, ben er best tevreden over, maar volgende keer ga ik toch naar Profotonet om die eens te testen.

                        IZ.
                        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                        Comment

                        Working...
                        X