Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed doel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed doel...

    Beste

    Wij zouden eind dit jaar/begin 2016 een kookboek willen uitbrengen met ons bedrijf.

    Wij willen het grootste deel van de opbrengst naar een goed doel laten gaan (het is een vzw die vakantie's voor kinderen met een levensbedreigende ziekte organiseert).

    Bij deze zoeken wij natuurlijk verschillende personen:

    1. fotograaf die graag voedingsfoto's wil nemen.
    2. een kok die een eigen restaurant heeft of als jullie zo'n mensen kennen met een eigen restaurant - vragen wij om 3 recepten door te sturen - er word door ons 1 uitgekozen en in het boek gepubliceerd -
    en een korte samenvatting over het restaurant.

    Wie hieraan wil mee werken of zo'n mensen weet.
    Laat gerust iets weten.

    Alvast bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Goed doel...

    Amai, al die reacties. Dit had ik niet verwacht...
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

    Comment


    • #3
      Re: Goed doel...

      Wij willen het grootste deel van de opbrengst naar een goed doel laten gaan
      hoeveel blijft er hangen? hoeveel krijgen de restaurants? hoeveel krijgt de fotograaf?

      punt 2 kan ik je bij helpen: http://www.goudengids.be/qn/business...t/Restaurants/

      Comment


      • #4
        Re: Goed doel...

        wat houdt het in, moet de kok zelf dan ook het recept komen maken? waar? of komt de fotograaf tot daar? is dat voor de chef kosteloos? mag er reclame (website, zijn "uithangbord", een foto van de zaak) mee in de boek? word er een bijdrage financieel verwacht van de zaak? krijgt de fotograaf een vergoeding? over welke oplage gaat het? een echt boek of ook een e-boek? website?

        En deze vragen zijn maar het topje van de ijsberg...

        je moet dat allemaal op voorhand uitwerken en meedelen voor er iemand hapt hoor... er komt VEEL bij kijken. op zo'n sumiere uitleg als hierboven zou ik als eigenaar van een zaak ook niet reageren...

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Goed doel...

          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          wat houdt het in, moet de kok zelf dan ook het recept komen maken? waar? of komt de fotograaf tot daar? is dat voor de chef kosteloos? mag er reclame (website, zijn "uithangbord", een foto van de zaak) mee in de boek? word er een bijdrage financieel verwacht van de zaak? krijgt de fotograaf een vergoeding? over welke oplage gaat het? een echt boek of ook een e-boek? website?

          En deze vragen zijn maar het topje van de ijsberg...

          je moet dat allemaal op voorhand uitwerken en meedelen voor er iemand hapt hoor... er komt VEEL bij kijken. op zo'n sumiere uitleg als hierboven zou ik als eigenaar van een zaak ook niet reageren...

          Tom
          Beste

          de kok moet het recept niet komen maken. er word in het boek website adres, foto van restaurant en interieur etc vermeld. geen financiele bijdrage nodig, mag maar moet niet is vrijblijvend dit.

          Fotograaf kan vergoeding krijgen, maar natuurlijk zo min mogelijk omdat ik zoveel mogelijk naar het goede doel wil laten gaan natuurlijk.

          Oplage is natuurlijk nog niet bekend. en het word een echt boek.

          Als er nog vragen zijn stel gerust.

          groeten
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Goed doel...

            Liefst alles gratis natuurlijk er word reclame gemaakt in het boek over het restaurant dus win-win situatie.

            mvg

            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            hoeveel blijft er hangen? hoeveel krijgen de restaurants? hoeveel krijgt de fotograaf?

            punt 2 kan ik je bij helpen: http://www.goudengids.be/qn/business...t/Restaurants/
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: Goed doel...

              Heb je er al eens aan gedacht dat een restaurant zijn eigen recepten als top secret beschouwt. Je gaat toch geen recept, waar je veel tijd hebt ingestoken, zomaar vrijgeven zodat de concurrentie ze klakkeloos kan overnemen.
              Denk er ook aan dat gerechten die moeten gefotografeerd worden, daarna niet meer eetbaar zijn. Ze worden "geshminkt" met vernis, waterverf enz om ze mooier te maken.
              Ik vrees dat je recepten uit het kookboek van de boerinnenbond zal moeten gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: Goed doel...

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Denk er ook aan dat gerechten die moeten gefotografeerd worden, daarna niet meer eetbaar zijn
                Hoeft ook niet zeker, dienen toch enkel ter illustratie (een kennis gebruikte bv ook een soort kaas ipv roomijs om productfoto's te maken).

                Comment


                • #9
                  Re: Goed doel...

                  De recepten moeten gemaakt worden voor het kookboek. en moeten niet per se uit het restaurant komen. en ja ik weet dat deze niet meer eetbaar zijn dan. en uit de boerinnenbond? nee nooit

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Heb je er al eens aan gedacht dat een restaurant zijn eigen recepten als top secret beschouwt. Je gaat toch geen recept, waar je veel tijd hebt ingestoken, zomaar vrijgeven zodat de concurrentie ze klakkeloos kan overnemen.
                  Denk er ook aan dat gerechten die moeten gefotografeerd worden, daarna niet meer eetbaar zijn. Ze worden "geshminkt" met vernis, waterverf enz om ze mooier te maken.
                  Ik vrees dat je recepten uit het kookboek van de boerinnenbond zal moeten gebruiken.
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed doel...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                    Hoeft ook niet zeker, dienen toch enkel ter illustratie (een kennis gebruikte bv ook een soort kaas ipv roomijs om productfoto's te maken).
                    Idd dienen enkel ter illustratie. en er word alsook een pagina voor de fotograaf voorzien natuurlijk.
                    de koks die ik ken doen zoiezo al mee met een recept.
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment

                    Working...
                    X