Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

epson printer neemt blad niet aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • epson printer neemt blad niet aan.

    1,5 jaar geleden heb ik mij een epson stylus pro 4900 aangeschaft voor professioneel gebruik. Wanneer ik nu wil afdrukken kan de printer mijn bladeren niet aannemen of komen ze vast te zitten. Dit enkel wanneer de invoer is langs de papiercassette. Op rol drukt de printer wel af. Ik heb contact opgenomen met de firma waar ik deze heb aangekocht en blijkbaar is er maar 1 jaar garantie als je de printer professioneel gebruikt. Ze hebben mij wel een telefoonnummer gegeven van een officiële hersteller van epson. Klopt dit over de garantie?

  • #2
    Re: epson printer neemt blad niet aan.

    Klopt niet, toch niet in België.
    Meestal volstaat het om de rubber rol die de bladeren opneemt met een vochtig doek te ontstoffen, als er al geen mechanisch defect is.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: epson printer neemt blad niet aan.

      klopt wel: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...l=dt=%27wet%27
      27&tri=dd+as+rank&rech=1&numero=1

      consument " : iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn beroepsactiviteit of zijn commerciële activiteit;
      garantie van 2 jaar is enkel voor privégebruik.

      Comment


      • #4
        Re: epson printer neemt blad niet aan.

        Natuurlijk is er een verschil tussen een particulier en/of beroepsgebruiker.
        Ze zouden goed gek moeten zijn om dezelfde garantie te geven aan iemand die bvb. enkele pagina's per week print of iemand die er duizend of meer per week print.

        Het volgende vindt je overal terug ivm de tweejarige garantie :

        "De wet op de garantie is van toepassing vanaf 1 januari 2005 op de verkoop van consumptiegoederen uitgevoerd door een professionele verkoper aan een consument die koopt voor privégebruik. "

        Comment


        • #5
          Re: epson printer neemt blad niet aan.

          Vermoedelijk is je probleem te zoeken bij het papier.
          Somige fabrikanten vervaardigen papier met veel talk in. Daarvan gaan de pickup rollers verzadigen en slecht beginnen te feeden.

          Foefeloplosing: grondig reinigen van de pickuprollers. (rubber rolletjes die papier opnemen) eventueel met een zacht schuurpapier wat opruwen.
          En ander papier kopen.

          Ik had gelijkaardig probleem met mijn vorige laserprinter.
          Toen gebruikte ik wit product papier. Printer staat op het stort nu.
          Nieuw laserprinter gekocht, ander papier.
          Nu heb ik xerox papier (die merkwaardig genoeg GOEDKOPER is dat wit product papier)

          Comment


          • #6
            Re: epson printer neemt blad niet aan.

            Ik had van de firma waar ik mijn printer had aangeschaft ook al de melding gekregen om de pickuprollertjes eens grondig te reinigen. Heb dit gedaan maar het werkte nog niet.
            Nu heeft mijn man er eens naar gekeken en blijkbaar is er achteraan de papiercassette een pinnetje afgebroken. Aan de papiercassette zitten achteraan, langs beide zijden, buitenkant, plastieken pinnetjes.
            wanneer het papier wordt opgenomen worden die pinnetjes ingeduwd om de achterzijde te kunnen klikken. Doordat er 1 pinnetje was afgebroken kon dit niet meer ingeduwd worden. Hij heeft dit nu al voorlopig opgelost , dus kan ik verder met afdrukken.
            Nu alleen nog eens gaan horen of ik dat achterste stuk alleen kan bestellen of dat dat een ganse nieuwe lade moet worden.

            Comment

            Working...
            X