Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kermis 2015 in Purmerend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [fun] Kermis 2015 in Purmerend

    Dit jaar voor het eerst echt serieus video aan het maken geweest met mijn spiegelreflex (of althans, zonder dat ik de omstandigheden zoals licht) goed onder controle had.
    In mei is er altijd kermis in Purmerend en dit keer besloot ik slow-motion beelden te maken (in 50p opnemen en in de montage in een 25p project 50% vertragen) van een aantal attracties.

    Het stomme/idiote is dat het opnemen van video met een spiegelreflex voor mij nog zo'n totaal andere "instelling" van me vereist dat ik sneller geneigd ben bepaalde beginnersfouten (wide-op-wide shots bijvoorbeeld) te maken in zowel de montage als tijdens het draaien zelf, zoals ook in deze video is gebeurd.

    Gebruikte apparatuur:
    EOS 60D
    16-35 mm f2.8L @ 16mm (meestal)
    50mm f1.4
    100mm f2
    4 stops ND filter voor de twee shots overdag
    Manfrotto statief (ik weet het typenummer niet meer)

    Montagesoftware: Lightworks 12.0.2 op Linux


  • #2
    Re: Kermis 2015 in Purmerend

    Zitten mooie beelden in maar het geheel duurt mij wat te lang.
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: Kermis 2015 in Purmerend

      Het zijn inderdaad prachtige beelden.
      Mooi scherp een dikwijls goed beeldkader.
      Maar volgens mij duren de shots te lang.
      Men heeft mij eens verteld dat het menselijk brein op 3 seconden een beeld heeft opgenomen en nadien de interesse verdwijnt.
      Dit is natuurlijk afhankelijk of het een close up is of een totaal.
      Dus close ups mogen iets korter en totalen iets langer.
      Let op dit is mijn persoonlijke mening.
      Maar al bij al mooie scherpe beelden
      Nog veel succes met onze prachtige hobby

      Comment


      • #4
        Re: Kermis 2015 in Purmerend

        Hallo,

        Wat mij "stoort" is de muziek die totaal niets met de kermis te maken heeft.
        Het wordt daardoor een koele klinische bedoening zonder de sfeer van een echte kermis waar het geluid O zo belangrijk is voor het totaalbeeld.
        De beelden op zich zijn mooi maar het totale gebrek aan sfeergeluiden en -muziek doen een sterke afbreuk aan het geheel.
        Maar, dat is enkel mijn persoonlijke mening ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Kermis 2015 in Purmerend

          Zoals reeds is aangehaald is de muziek totaal verkeerd .Dit is muziek voor beelden van een Japanse tuin met bloeiende kersenbloesems . Het geheel een beetje croppen en live geluiden van een kermis, en het is zeer geslaagd!!!!
          Zo objectief als mijn objectieven.....
          bd 616 be MVG Jan

          Comment

          Working...
          X