Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinyl labels, letters onscherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vinyl labels, letters onscherp

    Dichtbij om te lezen moet ik brillen .Daarbovenop lijkt het de camera zich scherp stelt door het gat heen van het plaatje.Zojuist ook tekst geplaatst achter gat maar helpt niks(donker en flits)
    Daarstraks heb ik het plaatje buiten aan een nagel gehangen. Na 20 keer heb ik 1 of 3 met leesbare tekst. Label is wel rood met zwarte letters. En goed wat zon erop.
    Het lijkt erop dat je zelf moet scherp stellen om tekst leesbaar en scherp te hebben.
    Camera is Fuji S6000 of Nokia gsm mp3,2.
    Geen geleerde woorden aub .

  • #2
    Re: Vinyl labels ,letters onscherp

    Hey Floux,
    Als je een foto zou plaatsen dan wordt het misschien duidelijk wat je wil doen.
    Je wil vinylplaten fotograferen ?
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Vinyl labels ,letters onscherp

      Ik doe niet verder met fotograferen ,toch niet voor tekst.Na een kleine week 4 AA's plat. Volgens mij heb je een vaste opstelling nodig. Hoeveel megapixel zou je daar voor nodig hebben ?
      Scannen doe ik nu met de printer .
      Super heldere scherpe foto's . Paint.Net 4 0 5 doet de rest.
      De camera leg ik terug weg(pille eruit)

      Comment


      • #4
        Re: Vinyl labels ,letters onscherp

        Oorspronkelijk geplaatst door Floux Bekijk bericht
        Dichtbij om te lezen moet ik brillen .Daarbovenop lijkt het de camera zich scherp stelt door het gat heen van het plaatje.Zojuist ook tekst geplaatst achter gat maar helpt niks(donker en flits)
        Daarstraks heb ik het plaatje buiten aan een nagel gehangen. Na 20 keer heb ik 1 of 3 met leesbare tekst. Label is wel rood met zwarte letters. En goed wat zon erop.
        Het lijkt erop dat je zelf moet scherp stellen om tekst leesbaar en scherp te hebben.
        Camera is Fuji S6000 of Nokia gsm mp3,2.
        Geen geleerde woorden aub .
        Mijn vertaling:
        Hey, ik wil de tekst op vinyl platen fotograferen. Maar ik heb een aantal problemen. Allereerst draag ik een leesbril. Maar wat het eigenlijke probleem is. is dat ik mijn camera niet kan scherpstellen. In een vinyl zit namelijk een gat en de camera focust zich blijkbaar net daar waardoor hij scherpstelt op de achtergrond. Ik heb al eens geprobeerd om er tekst achter te houden, maar nog altijd focust hij niet goed, ook niet als ik mn flits gebruik.
        Ik heb m'n LP ook al buiten opgehangen aan een nagel, maar zelfs dan heb ik maar 1 tot 3 bruikbare shots op 20. Het zonnetje scheen nochtans, dus er was voldoende licht. Het label is rood met zwarte tekst.
        Volgens mij moet ik manueel scherpstellen. Mijn camera is een Fuji S6000 en ik gebruik ook de bagger camera van m'n Nokia.
        Gelieve de uitleg simpel te houden a.u.b.

        Comment


        • #5
          Re: Vinyl labels ,letters onscherp

          Oorspronkelijk geplaatst door Floux Bekijk bericht
          Ik doe niet verder met fotograferen ,toch niet voor tekst.Na een kleine week 4 AA's plat. Volgens mij heb je een vaste opstelling nodig. Hoeveel megapixel zou je daar voor nodig hebben ?
          Scannen doe ik nu met de printer .
          Super heldere scherpe foto's . Paint.Net 4 0 5 doet de rest.
          De camera leg ik terug weg(pille eruit)
          Vertaling: Ik geef het op. Na een week proberen zijn de batterijen van mijn camera plat. 4AA's: ge weet niet wat dat kost zeker?
          Ik denk dat je een professionele studio nodig hebt voor het fotograferen van Lp's en ook wel een professionele camera.
          Maar ik heb de oplossing gevonden: ik leg mijn LP's onder de scanner. Dit levert echt goede beelden. Voot de afwerking gebruik ik het gratis Paint.net (versie 4.0.5)
          Mijn camera leg ik maar best weer in de schuif en aangezien ik deze voor lange tijd niet meer ga gebruiken, haal ik de batterijen er uit. Dit voorkomt dat ze gaan lekken.
          Dus bedankt voor jullie reacties, maar ik heb geen hulp meer nodig.

          Comment


          • #6
            Re: Vinyl labels ,letters onscherp

            Moderator Note: Van de Beginnerhoek, die dient om foto's te plaatsen, en niet om een algemene discussie () te voeren, naar ChitChat, waar dit wel kan.

            Na een korte bezinning binnen het team, zijn we toch wel benieuwd waar dit heen gaat, en openen we de discussie opnieuw...
            Last edited by LesC; 2 juni 2015, 22:09.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Vinyl labels ,letters onscherp

              Elk objectief heeft een minimum scherpstelafstand. Binnen die afstand werkt de scherpstelling niet.

              Zou dat het probleem zijn?
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                Diameter label van een single is 84mm. Diameter gat van een single is 38mm.
                Als je gaat scherpstellen met de focusseringsinstelling op centraal, dan is het toch logisch dat de camera wil scherpstellen op hetgene dat door het gat van de single te zien is.

                Comment


                • #9
                  Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                  Eindelijk begin ik te begrijpen waarover het gaat. Ik denk dat TS zelf de oplossing gevonden heeft: scannen ipv fotograferen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Eindelijk begin ik te begrijpen waarover het gaat. Ik denk dat TS zelf de oplossing gevonden heeft: scannen ipv fotograferen.
                    Toch wel lastig als je overal je scanner moet mee naartoe nemen, omdat je niet weet hoe je camera werkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                      Da's ook waar, maar ik vermoed dat het hier thuis, bij de platencollectie te doen zal zijn, al zou een beetje meer (begrijpelijke) uitleg welkom zijn.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                        De camera stelt scherp door het gat in de plaat, dus de oplossing is de plaat inscannen ipv gewoon focussen op de plaat ipv door het gat?
                        Nu ik de topic snap, snap ik er nog minder van.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                          Ik zit hier bb bij Hollanders. Jonge wat een praat ipv ideeën.
                          Ik wil niet onbeleefd zijn. Aan wie moet ik zulks voorleggen, mensen die foto's maken toch. En dan vlieg je bij chit chat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                            Oorspronkelijk geplaatst door Floux Bekijk bericht
                            Ik zit hier bb bij Hollanders. Jonge wat een praat ipv ideeën.
                            Ik wil niet onbeleefd zijn. Aan wie moet ik zulks voorleggen, mensen die foto's maken toch. En dan vlieg je bij chit chat.
                            Nu schrijf je plots wel duidelijke taal. 'k Begin het te begrijpen.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vinyl labels ,letters onscherp

                              Oef ,eindelijk begrijpen ze het een beetje . Ik dacht bij een NL-forum te zitten. Daar zijn het 2 pagina's vol over de woorkeuzes,dialect en belachelijk maken.
                              Meerdere keren heb ik al gezien als men foto's maakt met een stukje tekst eronder apart geplaatst, dit gedaan wordt met een vaste opstelling. Achtergrond heeft een bepaalde kleur,camera staat opgesteld,verlichting wordt wat bij geregeld, alles in beeld,scherpte en ok .
                              Nooit uit losse hand.
                              Bis.

                              Comment

                              Working...
                              X