Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e-m1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e-m1

    Zoals de titel zelf al aangeeft. Zoals sommige van jullie weten ben ik veel bezig met sportfotografie. Het zou gaan om professioneel gebruik. Ik ben momenteel bij de pro dealers in de buurt vrijblijvende offertes aan het opvragen wat betreft één of twee Nikon D4s+ geheugenkaarten + 300mm F2.8 + 14-24 F2.8 + 1.4 converter... Vandaag dus binnengestapt bij foto rembrandt te Merksem. Ik besprak mijn noden met de baas in kwestie.

    Ik werd eerst nog zeer goed geholpen, en men zou mij een passende offerte maken, na te hebben opgenomen, plots volgende vraag: Heeft u al aan een alternatief gedacht? Zo is er de Olympus om-d e-m1, welke stukken goedkoper is, lichter, kleinere lenzen, goedkopere lenzen. goede Proservice, etc... Klinkt allemaal fantastisch natuurlijk. Ik had zelf nog nooit van dit toestel gehoord, en polste dus achter ISO prestaties, AF, etc... Zou allemaal nagenoeg even goed zijn, en stukken goedkoper. Mirrorless is namelijk de toekomst. En daarboven: ik zou met 50% van het budget, een veel grotere reikwijdte hebben.

    Bij het thuiskomen even nagekeken wat dit toestel juist kan, ISO prestaties komen er belabberd uit op DXO marks ( 757 ), en over het algemeen krijgt hij gewoon geen goede score...

    Wat bezielt iemand om zo een toestel aan te prijzen ipv hetgene waar ik voor binnen kom? Ik kan er in komen dat je als winkel meer verdient als je € 5000 Olympus materiaal verkoopt in tegenstelling tot €12.000 Nikon materiaal... De prijzen staan zwaar onder druk... Maar dit tart toch alles? Waarom mag zo een winkel nog Nikon Pro dealer zijn?

    Heeft iemand ooit nog zoiets meegemaakt? Dit is toch te gek voor woorden? Bij een andere winkel of deze winkel?
    Last edited by GregoryVG.; 28 mei 2015, 21:06.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

    vind ik idd een straf verhaal...
    die 2 toestellen zijn eigenlijk totaal niet te vergelijken
    en al zeker niet als je het over sportfotografie hebt
    moet ergens een geldkwestie zijn....
    dit zou voor mij een reden zijn daar niets te kopen!
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

      Wees maar blij dat je verder gekeken hebt en het verhaal niet voor zoete koek geslikt hebt. Ik ken deze Olympus ook niet maar als de kwaliteit van dit toestel zodanig is dat deze niet geschikt is voor datgene wat jij wilt gaan doen dan berijdt de winkelier wel een hele scheve schaats
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

        Waarschijnlijk wil Olympus de camera reg pushen en heeft daar geld voor over. Tis toch leuk als er mooie sportfoto's verscheinen van die camera.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Waarschijnlijk wil Olympus de camera reg pushen en heeft daar geld voor over. Tis toch leuk als er mooie sportfoto's verscheinen van die camera.
          Ja, maar de vraag is of je met die camera überhaupt mooie sportfoto's kan maken. de rating die ie voor ISO krijgt is toch echt niet goed te noemen. En basketbal of voetbal vereisen toch minstens ISO 3200...

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Wees maar blij dat je verder gekeken hebt en het verhaal niet voor zoete koek geslikt hebt.
          Idd... Voor dat bedrag ga je natuurlijk niet over één dag ijs, en ik heb zelf marketing gestudeerd, dus ken de truuken wel een beetje, maar er zullen helaas mensen zijn die voor de gek gehouden worden zo.

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          dit zou voor mij een reden zijn daar niets te kopen!
          Ik heb net dezelfde beslissing genomen... Waar kan je voor zo'n investering wel bij een faire winkel terecht?
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

            Heb je al contact gehad met foto Nelissen in Mechelen, is mss niet de goedkoopste, maar ben daar altijd al goed en op een prof. wijze geholpen.
            START WITH WHAT YOU HAVE, BUILD AS YOU GROW
            D800 Nikon 105 Macro, 24-70, 70-200, SB910

            Comment


            • #7
              Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

              Zou me niet verwonderen dat die winkel momenteel niks meer krijgt van Nikon (achterstallige betalingen).
              Dan verkopen ze natuurlijk liever voor 5000€ dan niks.

              Foto Rubens in Wilrijk gaf me altijd een perfecte service, tot kort voor het failliet, toen gebeurden er rare dingen....

              Comment


              • #8
                Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                Oorspronkelijk geplaatst door Walfried Bekijk bericht
                Heb je al contact gehad met foto Nelissen in Mechelen, is mss niet de goedkoopste, maar ben daar altijd al goed en op een prof. wijze geholpen.
                Nee daar ben ik nog niet geweest. Zal m'n licht daar eens gaan opsteken
                Mvg,
                Gregory
                www.gvg-photo.com

                Comment


                • #9
                  Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Zou me niet verwonderen dat die winkel momenteel niks meer krijgt van Nikon (achterstallige betalingen).
                  Dan verkopen ze natuurlijk liever voor 5000€ dan niks.

                  Foto Rubens in Wilrijk gaf me altijd een perfecte service, tot kort voor het failliet, toen gebeurden er rare dingen....
                  Ja... Dat is ook een plausibele uitleg... In alle geval snap ik zelfs dan nog niet dat je zoiets minderwaardig nog maar durft aanprijzen. Nu je het zegt. Ik informeerde ook naar de Sigma variant van de 300mmf2.8. En men liet daar de 120-300 zien die in de showroom stond met de melding dat sigma geen vaste 300mm heeft. (Foto speciaalzaak he)
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                    Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                    Ja... Dat is ook een plausibele uitleg... In alle geval snap ik zelfs dan nog niet dat je zoiets minderwaardig nog maar durft aanprijzen. Nu je het zegt. Ik informeerde ook naar de Sigma variant van de 300mmf2.8. En men liet daar de 120-300 zien die in de showroom stond met de melding dat sigma geen vaste 300mm heeft. (Foto speciaalzaak he)
                    in Antwerpen Profocam (prof afdeling van Grobet) en in Gent Art&Craft

                    Comment


                    • #11
                      Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                      Uit interesse even een vraagje: waarom offerte? Die apparatuur heeft toch een vaste prijs?
                      http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                      Comment


                      • #12
                        Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                        Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                        Uit interesse even een vraagje: waarom offerte? Die apparatuur heeft toch een vaste prijs?
                        omdat er als je een groot order plaatst er dikwijls iets meer af kan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                          Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                          Uit interesse even een vraagje: waarom offerte? Die apparatuur heeft toch een vaste prijs?
                          Stap 1 : in een winkel zeer geïnteresseerd naar dure apparatuur gaan kijken en een offerte vragen.
                          Stap 2 : een pro-forma factuur vragen "om het met de boekhouder te bespreken".
                          Stap 3 : met behulp van de pro-forma factuur een lening aanvragen en bekomen.
                          Stap 4 : met het geld van de lening iets anders aankopen waarvoor je geen lening krijgt.

                          Ik beweer niet dat TS zo een grappenmaker is, maar deze praktijk is schering en inslag.

                          Comment


                          • #14
                            Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                            Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                            Uit interesse even een vraagje: waarom offerte? Die apparatuur heeft toch een vaste prijs?
                            juist zoals een auto ook een vaste prijs heeft ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                              Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                              omdat er als je een groot order plaatst er dikwijls iets meer af kan?
                              Ahzo, een eufemisme van afpingelen dus

                              Ik wist niet dat ze dat deden, da's wel interessant. Of zoals notex zegt
                              http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                              Comment

                              Working...
                              X