Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

festival fotograferen, hoe andere lens, materiaal dicht bij u houden, ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • festival fotograferen, hoe andere lens, materiaal dicht bij u houden, ...

    Goede dag iedereen,

    ik ga dit weekend een festival fotograferen,

    Maar om niet de hele tijd met mijn rugzak met camera materiaal rond te lopen, zou ik willen vragen of er een manier is. of hoe jullie het doen, om nog andere lenzen, geheugenkaarten, batterijen, ... dicht bij u te houden. En dus niet de hele tijd naar mijn rugzak moet lopen

    Een 2de camera is echter geen optie

    En waar laten jullie je rugzak? Want hier zit toch redelijk duur materiaal in, dus ik neem aan dat je die niet zomaar ergens zet. Maar het mag ook weer niet te ver weg zijn denk ik

    Graag jullie mening

    MVG,
    Jeroen

  • #2
    Re: festival fotograferen, hoe andere lens, materiaal dicht bij u houden, ...

    Ik gebruik deze oplossing, ooit over gekocht van iemand die ook festivalfotografie deed http://www.newswear.com/mdocumentarydetail.htm .
    Dat is volgens mij nog altijd de beste oplossing, een hele rugzak vol materiaal heb je niet nodig, beperk je tot het minimum, sleur niet al je spullen mee terwijl je op een evenement foto's maakt.
    Mijn "Chestvest" ziet er ondertussen al behoorlijk gebruikt uit, maar die zit nog steeds heel stevig in elkaar, het is heel degelijk materiaal.

    Je zet dus een lens op je camera, en dan heb je nog een paar zakken vrij om andere lenzen (en eventueel een flitser) weg te steken.
    De camera gebruik je toch de hele tijd, daarom moet je die ook niet weg kunnen steken (als je die wegsteekt, dan mis je een hele boel terwijl je die weer uit de tas of rugzak moet halen, tegen dan ben je te laat).

    Ik zie er soms rondlopen met een rugzak vol materiaal, als die een lens moeten wisselen, dan verliezen ze er ook heel veel tijd mee.
    Bovendien hebben ze gewoonlijk al hun materiaal bij, als er dan iets mis gaat, dan zijn ze alles kwijt (ook de spullen die ze misschien helemaal niet nodig hebben voor dat evenement, die spullen laat je veilig thuis).
    Last edited by Black B@ndit; 22 mei 2015, 17:08.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: festival fotograferen, hoe andere lens, materiaal dicht bij u houden, ...

      Zelfde mening als hierboven: neem niet meer mee dan je bij je kan houden. Enkel batterijen en geheugenkaarten nemen niet zoveel plek in. En een vracht lenzen meenemen?

      Er zijn festivals met bewaakte "vestiare" maar als je daar elke keer naartoe moet om iets uit je tas te halen ben je ook niet goed bezig.

      Comment


      • #4
        Re: festival fotograferen, hoe andere lens, materiaal dicht bij u houden, ...

        Mijn materiaalkeuze voor een reportage is de volgende: Camera met batterypack en 1 lens. Een andere lens, flitser, pola en nd filter, batterij en extra kaartjes in een kleine shoudertas. Die heb ik altijd aanhangen en die hangt open zodat ik er ltijd vlot in kan.
        Meestal zijn mijn go-to lenzen voor reportage een 35mm 1.4 en een 105mm macro. Daar doe ik dan alles mee.
        Als ik weet dat er "speciallekes" moeten bij zijn vervang ik de 105mm door een 85mm TS of een 70-200 en de 35mm kan door een 14-24 of een 24-70 vervangen worden afhankelijk van hoeveel plaats ik verwacht te hebben.
        Als ik weet dat het rap zal moeten gaan (trouwer bijvoorbeeld) neem ik een tweede body mee en laat ik de tas thuis. De filters gaan dan in de broekzak en de kaartjes in een hemdzak. Quick en dirty :-)

        Ik heb zelfs ooit (maar dat is riskant) reportages gedaan met enkel een 35mm en dat lukt ook wel met wat creativiteit :-)

        Mijn maximum dat ik meeneem is 2 lenzen. Als je het daarmee niet gedaan krijgt heb je de verkeerde lenzen gekozen :-)
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment

        Working...
        X