Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's tijdens feest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's tijdens feest

    Ik ben door een kennis gevraagd om foto's te nemen tijdens zijn trouwfeest, ook tijdens de receptie. Zou graag de koppels bij het binnenkomen apart fotograferen. Meestal hou ik mij bezig met macro en landschapfotografie dus niet echt ervaring met zoiets.
    Nu vroeg ik mij af welke lens ik het best gebruik voor zoiets zonder dat ik veel moet wisselen.
    Ik heb een canon 50 mm 1.8 en de standaardlens op mijn canon 60d nl de 18-135 mm.
    Andere tips hoor ik ook graag, zoals gebruik van opzetflits?

    Alvast bedankt.
    Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

  • #2
    Re: foto's tijdens feest

    als iedereen aan de deur posserd, niet denken, gewoon de 50mm erop en goed kijken waar je ze stelt, altijd leuk met lichtjes op de achtergrond (in de bokeh)
    daarna op het feest wordt het moeilijker met je setup...
    als't kan met je prime, maar je zult toch meer moeten werken met je 18-135 kwestie van bereik bedoel ik dan,
    en inflitsen, indien mogelijk bouncen, zodat je de sfeer er niet uitblaast...

    zorg ook dat je echt weet tot welke iso je camera aanvaardbare beelden voor jouw geeft, je zult er véél op moeten werken
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: foto's tijdens feest

      Ik volg met bulke.
      Best snel een flits aankopen. Kan relatief goedkoop maar koop dan wel eentje met HSS TTL zoals de yongnuo (kijk ook even de hanleiding na of je toestel dat wel aankan).
      En dan is het great fun.

      Omdat je de vraag stelt zal je waarschijnlijk geen topopnames maken maar laat dat ook niet aan je hart komen.
      Het blijft een receptie en valt onder reportagewerk.

      Wat de trouw zelf betreft. Ik zou het refuseren. Dat vraagt echt kennis van zaken. Als je die vragen niet zelf kan beantwoorden dan moet je er niet eens aan beginnen.

      Comment


      • #4
        Re: foto's tijdens feest

        Dank u wel voor de reacties. Een opzet flits heb ik hier wel, de 420ex. En van toestel gebruik ik canon 60d.
        Ja idd topfoto's zal ik wel niet maken, maar misschien post ik er hier wel enkele voor wat feedback.
        Zijn er anders nog tips voor de openingsdans? Welke setup ik daarvoor best gebruik?
        Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

        Comment


        • #5
          Re: foto's tijdens feest

          Oorspronkelijk geplaatst door dimitrimeyns Bekijk bericht
          Zijn er anders nog tips voor de openingsdans? Welke setup ik daarvoor best gebruik?
          enkel diegene waar je het best mee kunt werken, idealitair doe je 2 soorten
          - met je flits bouncen op het plafond, (zal afhangen hoe hoog dat is...), dit met je 50mm wss op f1.8
          - met je flits op verschillende sterktes rechtstreeks inflitsen met diffuser opgezet, dit bv eens op groothoek

          hou er rekening mee dat het een echt nadeel is om dit met 1 toestel te doen....
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: foto's tijdens feest

            Als je flits het toe laat kan je off camera gaan flitsen. Ik heb een paar weken geleden een communiefeest getrokken en tegen de avond ging ik mij flits ergens plaatsen in een hoek van +/- 90° met het onderwerp en liet daar tegen het plafond bouncen. Dat gaf wel leuke resultaten. Wat ik ook erg leuk vind bij zo een feesten is met een telelens (80-200/F2.8 op FF) met het diafragma vol open mensen uit de groep te isoleren door de beperkte dof.
            Bespreek ook op voorhand wie je zeker in het oog moet houden, vb de tante die speciaal uit het buitenland komt of zo.

            Comment


            • #7
              Re: foto's tijdens feest

              Ja dat begrijp ik, maar kan mij het momenteel niet veroorloven om een 2de toestel aan te schaffen.
              Misschien kan ik in de toekomst wel een 2dehands objectief aanschaffen die voldoet aan dit soort gebruik.
              Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

              Comment


              • #8
                Re: foto's tijdens feest

                Pas toch op met die 1.8 als je de gasten fotografeert bij het binnenkomen. Als je een foto van een koppel neemt waarvan de ene 20 cm achter de andere staat zullen ze niet alle twee scherp zijn. Zoek inderdaad best een plek waar je je flits kan laten bouncen op een wit plafond.

                Comment


                • #9
                  Re: foto's tijdens feest

                  Zou een tamron 17-50mm 2.8 niet beter zijn voor zoiets? Of spaar ik beter mijn centen?
                  Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's tijdens feest

                    tip: de sigma is beter....

                    maar met jouw camera in low light zou ik eerder aanraden bv een sigma 30mm 1.4 ART aan te schaffen,
                    samen met je 50mm 1.8 afwisselen, daar ga dje de kwalitatief beste beelden uithalen,
                    en minder bewogen beelden hebben, en dan nog zul je hoog in de iso's moeten gaan....
                    ikzelf heb op de laatste trouwfeest veel tussen iso 3200 en iso 6400 moeten schieten, dit op f2.2 vaak.
                    Natuurlijk is de verlichting in de zaal zéér bepalend
                    kijk eens op m'n flickr pagina (staat in m'n handtekening), daar staan er een paar tussen van het avondfeest....
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's tijdens feest

                      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                      tip: de sigma is beter....

                      maar met jouw camera in low light zou ik eerder aanraden bv een sigma 30mm 1.4 ART aan te schaffen,
                      samen met je 50mm 1.8 afwisselen, daar ga dje de kwalitatief beste beelden uithalen,
                      en minder bewogen beelden hebben, en dan nog zul je hoog in de iso's moeten gaan....
                      ikzelf heb op de laatste trouwfeest veel tussen iso 3200 en iso 6400 moeten schieten, dit op f2.2 vaak.
                      Natuurlijk is de verlichting in de zaal zéér bepalend
                      kijk eens op m'n flickr pagina (staat in m'n handtekening), daar staan er een paar tussen van het avondfeest....
                      Dan denk ik toch om de sigma 17-50 te kopen. Is gewoon persoonlijke keuze. Ben nog niet zo gewoon om met een prime te werken.
                      Ik lees toch wel positieve dingen over deze lens, is nu ook niet dat ik elke week recepties en trouws zal doen.
                      Maar heel erg bedankt voor de commentaar!
                      Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

                      Comment

                      Working...
                      X