Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

regenkap tijdens concert fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • regenkap tijdens concert fotografie

    Goedemiddag,

    ik kan het weekend van 22-23-24 / 05 een festival (buiten) fotograferen,

    Maar voorlopig ziet het er regenachtig uit dan, nu goed wat niks wilt zeggen ons belgen weer kennend

    maar dus stel dat het effectief gaat regenen, zou ik toch foto's moeten maken. Maar natuurlijk heeft mijn camera dat niet zo graag.

    Dus ik zou nu graag een regenkap willen aanschaffen, maar die toch gemakkelijk in gebruik is als je uit de hand wilt schieten (dus niet op statief). Echter heb ik geen ervaring met zo een dingen, daarom graag even jullie mening


    de camera dat ik meeneem is een canon eos 7D met batterygrip
    de lenzen zijn: canon 17-55mm 1:2.8 en een samyang 8mm fisheye 1:3.5

    alvast bedankt

  • #2
    Re: regenkap tijdens concert fotografie

    Goed en niet duur

    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: regenkap tijdens concert fotografie

      Aan meningen heb je principieel niets, je zult uit eigen ervaring moeten putten welke rainsleeve van de vele op de mark zijnde jij het prettigste vindt...

      Voor een kleine 10euro heb je 2 stuks Optech Rainsleeve - basic -. Uiteraard kan je zelf van een 5-10 L plu, elastiek / duck-tape een rainsleeve maken. Dit zijn dan wel oplossingen met een relatief korte levensduur.

      Als je iets duurzamere oplossing wilt kun je kijken naar bijvoorbeeld lenscoat raincoats

      Comment


      • #4
        Re: regenkap tijdens concert fotografie

        @heylo
        canon eos 7D staat er wel niet tussen, maar als het op een 5D past zal het op een 7D ook wel passen denk ik
        ziet er wel goed uit ,



        @in2lapland,
        ok tuurlijk moet het uit ervaring komen, maar aangezien ik geen ervaring heb, had ik toch graag van mensen die zo iets gebruiken toch graag een mening gehoord.
        die optech en de lenscoat ga ik ook eens bekijken


        thnx

        Comment


        • #5
          Re: regenkap tijdens concert fotografie

          De rainsleeve van Optech werkt prima maar houdt er wel rekening mee dat als je een tijdje in de regen staat te werken dat het plastic condenseert van binnen en dat je camera daar nog last van kunt hebben. Zelfs met mijn 5D heb ik ondanks de sleeve toch condens in mijn display gehad. Gelukkig wel weggetrokken in de rijstzak.
          Carl
          Fujifilm X-Pro-1 met XF 35 f1.4 en XF 18 f2.0, Fujifilm XT-1 met Fujinon 18-55 2.8-4.0, Fuji XE-2 met XF 27mm 2.8 en nog wat glaswerk.

          Comment


          • #6
            Re: regenkap tijdens concert fotografie

            THNX beentjes

            Comment

            Working...
            X