Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag SD kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag SD kaart

    Hallo!

    Zit met een vraag;
    Ik vertrek binnenkort naar Canada.
    Ik heb nu een wildcamera gekocht en daar zit een grote SD kaart in om alle foto's op te slaan.
    Ik zou namelijk graag mijn foto's kunnen zien op mijn tablet, maar daar kan je enkel een kleine sd kaart in stoppen.
    Ik heb nu een adapter gekocht (een grote SD kaart waar je een kleine SD kaart kan in stoppen), maar dit werkt niet.
    Mijn wildcamera zegt nu dat er geen SD kaart aanwezig is.
    Moet ik misschien een speciaal type SD kaart kopen? Want het was een heel goedkoop type..

    Alvast bedankt voor jullie tips en info!
    Vriendelijke groeten Jens

  • #2
    Re: Vraag SD kaart

    SDHC ( geformateerd voor tablet ??? : dus fat 32, want geformateerd bv.door ne windows pc : ntfs... , dat kent dan weer genen enkele camera.)
    kaartje formateren in de camera en zien dat de "adapter" nen sdhc is. kent het tablet het kaartje niet, dan zal het niet lukken ..

    Comment


    • #3
      Re: Vraag SD kaart

      Let op het type, de kaartjes zijn wel allemaal even groot, maar er zijn SDHC (4-32GB) en ook SDXC (64GB-2TB) kaartjes, het probleem is dat niet alle apparaten werken met de nieuwste kaartjes.
      De camera of eender welk apparaat waarin je de kaartjes gebruikt moet dus compatibel zijn met SDHC of SDXC.
      SDHC is voor de meeste apparaten geen probleem (tenzij het al een paar jaar oud is), SDXC is alleen voor de recentste apparaten (en dan nog zelfs niet allemaal).
      Dat geldt dus ook voor geheugenkaartlezers en adapters, die moeten ook compatibel zijn met de gebruikte "soort".
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Vraag SD kaart

        probleem zal 'm idd. wellicht zitten in de capaciteit van het micro kaartje, de meeste wildcamera's ondersteunen max. tot 32 GB kaartjes.

        Comment


        • #5
          Re: Vraag SD kaart

          kijk eens gewoon : wat staat er op je microkaartje, en wat staat er op op die adapter, : SD , of SDHC, of SDXC... niks is " down compatibel..."
          dus een micro SDXC kan niet in een SDHC adapter , ( omgekeerd wel... ( zo ook verder met SDHC--> SD....))

          Comment


          • #6
            Re: Vraag SD kaart

            Ik had onlangs 3 dashcams aangeschaft en daarvoor 3 goedkope micro SD kaartjes van Samsung aangeschaft via een Belgische webshop.
            De bestanden waren onleesbaar zowel via de SD adapter, als met een kabeltje tussen camera en pc. Dan maar wat meer uitgegeven aan Sandisk kaartjes en daarmee had ik geen enkel probleem.

            Comment

            Working...
            X