Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

    Goede middag, iedereen

    Ik heb de kans om over enkele weken een festival (extrema outdoor) te gaan fotograferen.

    Echter heb ik nog niet zoveel ervaring op festivals als fotograaf. Dus weet ook niet goed wat meenemen.


    Ik heb het volgende materiaal:
    *Canon EOS 7D
    *Battery grip
    *Flitser
    *canon 50mm 1:2.5
    *Samyang fish eye 8mm 1:3.5
    *Canon 10-22mm 1:3.5-4.5
    *Canon 17-55mm 1:2.8

    Nu de flitser zou ik zowizo thuis laten, en de 50mm ook. Maar dan zit ik nog met 3 lenzen over. Zou ik deze alle 3 meenemen of zou ik nog iets thuis laten? Want het probleem is dat ik maar 1 camera heb, dus eigenlijk redelijk vaak moet wisselen dan.
    Als jullie nog tips hebben over wat wel en niet meenemen. Of tips over foto's maken op een festival.

    Alles is welkom

    THNX
    Last edited by jeroen1357; 4 mei 2015, 15:16.

  • #2
    Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

    ga je voor mensen/publiek te fotograferen of optreden (ik ken het festival niet...)?

    Comment


    • #3
      Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

      het is een festival in houthalen (belgie)

      maar om beide dus zowel de mensen als de artiesten

      Comment


      • #4
        Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

        Wat ik gewoonlijk meeneem is een 70-200 f2,8 + 24-70 f2,8 + 8-15 f4 fisheye + een camerabody.
        Je hebt geen lichtsterke tele, eigenlijk is dat de lens die je het meeste nodig hebt als je optredens wil fotograferen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

          @black bandit, ik weet het maar helaas heb ik deze nog niet, nieuw zijnde kost deze te veel dus ben op zoek naar goede 2de hands,

          Echter is dat niet simpel om te vinden.


          neemt gij 1 of 2 body mee?

          Comment


          • #6
            Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

            Neem die flits maar mee hoor. 's Avonds is het toch donker.
            Als er mensen in het publiek vragen om een foto, ga je dan weigeren omdat er geen licht is?

            Bl@ck Bandit heeft eigenlijk mijn setup ook al vermeld, en 1 body is voldoende.

            Comment


            • #7
              Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Neem die flits maar mee hoor. 's Avonds is het toch donker.
              Als er mensen in het publiek vragen om een foto, ga je dan weigeren omdat er geen licht is?

              Bl@ck Bandit heeft eigenlijk mijn setup ook al vermeld, en 1 body is voldoende.
              1 Camerabody is inderdaad voldoende.
              Ik heb een tijdje een flitser meegenomen, maar de laatste jaren doe ik dat niet meer.
              Als iemand in het publiek vraagt om een foto te maken (dat gebeurt geregeld als ik foto's maak op Rijkevorsel Swingt), dan doe ik dat altijd met het aanwezige licht (meestal licht dat van het podium komt, of van de straatverlichting op het marktplein).
              De iso moet dan wel flink omhoog, en gewoonlijk maak ik dan een paar foto's heel kort na elkaar omdat de belichting (licht van het podium) steeds wisselt.
              Het gebeurt dat ik dan een rode, groene, gele... foto heb van die personen, naargelang het licht dat op dat ogenblik overheerst op het podium.
              Die kleuren zorgen voor extra sfeer in die foto's, nadien kies ik thuis wel de foto die dan op mijn website komt.
              Dat zijn de foto's die ze gewoonlijk ook op hun Facebook zetten de volgende dag, om te laten zien waar ze geweest zijn.
              Maar dan is het ook belangrijk dat je die foto's zo snel mogelijk online kan zetten, én dat je kaartjes bij hebt met de link naar die website zodat ze hun foto ergens kunnen terugvinden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                @Jensdh, Nee tuurlijk ga ik niet weigeren, maar een flits haalt gewoon heel veel sfeer weg, dat zou de reden zijn dat ik hem thuis zou laten. En als je veel foto's ziet van fotografen, hebben deze ook geen flitser bij. Dus dacht dat et niet echt nodig zou zijn. En van fotografen dat ik al gesproken heb van festivals, zeggen ze bijna allemaal, dat ze die soms al jaren niet meer gebruikt hebben, en dus mee nemen voor niks.

                @black bandit
                ok omdat sommige zeggen je moet er 2 meenemen. (vooral voor het gemak.)

                inderdaad daarom zou ik de flits ook niet meenemen, omdat veel die al een hele tijd niet meer gebruiken

                en inderdaad ik zet de foto's zo snel mogelijk online
                en visite kaartjes heb ik ook laten maken

                thnx voor de tips jongens

                Comment


                • #9
                  Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                  Je kan altijd proberen een 70-200 F4 vast te krijgen.
                  Je zal iets hogere ISO's moeten gebruiken, maar waarschijnlijk doenbaar. De lens is in elk geval beter betaalbaar en lichter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                    Twee foto's als voorbeeld getrokken met de 70-200l F4 is tijdens appassionta in het sportpaleis te Antwerpen. Lichtomstandigheden zijn vergelijkbaar met een festival.



                    Last edited by Guest22; 5 mei 2015, 14:47.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                      ik weet dat zo een lens beter betaalbaar is, en is zeker geen slechte lens,
                      maar ik zou graag de 2.8 hebben

                      maar begrijp me echt nie verkeerd het blijft een super lens

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                        Ik heb op m'n laatste festival eigenlijk ook mijn flits in m'n rugzak laten zitten, nu ik eraan terug denk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                          Twee foto's als voorbeeld getrokken met de 70-200l F4 is tijdens appassionta in het sportpaleis te Antwerpen. Lichtomstandigheden zijn vergelijkbaar met een festival.



                          http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ta-511189.html
                          Ik snap iets niet, foto's getrokken met de 70-200L F4 en bij de foto's staat f 3.2 en f 2.8 ? Wat geen afbreuk doet aan de foto's hé voor alle duidelijkheid.
                          Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
                            Ik snap iets niet, foto's getrokken met de 70-200L F4 en bij de foto's staat f 3.2 en f 2.8 ? Wat geen afbreuk doet aan de foto's hé voor alle duidelijkheid.
                            Die foto's zijn op 55mm gemaakt, dat is ook niet mogelijk met een 70-200 lens...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
                              Ik snap iets niet, foto's getrokken met de 70-200L F4 en bij de foto's staat f 3.2 en f 2.8 ? Wat geen afbreuk doet aan de foto's hé voor alle duidelijkheid.
                              Goed gezien, heb nu ook pas gezien dat deze met de 17-55 2.8 is getrokken zijn, waarvoor mijn verontschuldiging. Ik heb ook nog met de 70-200l zal die morgen eens laten zien. Te snel geweest, BEDANKT om me er op te wijzen.

                              Comment

                              Working...
                              X