Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

    Goede middag, iedereen

    Ik heb de kans om over enkele weken een festival (extrema outdoor) te gaan fotograferen.

    Echter heb ik nog niet zoveel ervaring op festivals als fotograaf. Dus weet ook niet goed wat meenemen.


    Ik heb het volgende materiaal:
    *Canon EOS 7D
    *Battery grip
    *Flitser
    *canon 50mm 1:2.5
    *Samyang fish eye 8mm 1:3.5
    *Canon 10-22mm 1:3.5-4.5
    *Canon 17-55mm 1:2.8

    Nu de flitser zou ik zowizo thuis laten, en de 50mm ook. Maar dan zit ik nog met 3 lenzen over. Zou ik deze alle 3 meenemen of zou ik nog iets thuis laten? Want het probleem is dat ik maar 1 camera heb, dus eigenlijk redelijk vaak moet wisselen dan.
    Als jullie nog tips hebben over wat wel en niet meenemen. Of tips over foto's maken op een festival.

    Alles is welkom

    THNX
    Last edited by jeroen1357; 4 mei 2015, 15:15.

  • #2
    Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

    in dit forum deel is het de bedoeling om foto's te laten zien.
    Wat ik mee zeul is: een body, 24-70 2.8, 80-200 2.8, 50 1.8, flitser en voldoende geheugen kaartjes en batterijen. Zeker als je ook 's avonds sfeerbeelden wil maken is een flitser interessant.
    Mijn tips voor concertfotografie vind je op mijn blog. Ik ken het festival niet en hoe dicht bij je raakt, maar ik denk dat je met je 17-55 vaak te kort gaat schieten mijn 80-200 is mijn standaard lens veel meer dan mijn 24-70.

    Comment


    • #3
      Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

      Ok mijn excuses,

      Ik mag overal foto's nemen, dus ook op het podium bv, en ik weet dat ik eigenlijk een tele lens moet hebben. Maar dit komt in de toekomst nog.

      Alvast super bedankt voor je info en zeker voor je blog, hier heb ik wat aan

      Comment


      • #4
        Re: Wat meenemen van materiaal voor een festival te fotograferen

        Moderator Note: Verplaatst van Fotobeoordeling Journalistiek naar Algemeen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X