PDA

Volledige versie bekijken : Vooroordelen !

Marcus Crane
2 mei 2015, 12:16
de mens en vooroordelen zijn twee handen op één buik
wie kent het verleden van deze man ?
wat heeft hem ertoe aangezet om naar drugs te grijpen ?
misschien is heeft deze een ernstig trauma overgehouden aan bepaalde dingen dat hij heeft meegemaakt in het verleden
of misschien heeft deze man gewoon de verkeerde mensen leren kennen ?

soms zijn het de foute keuzes dat men maakt in het leven dat de toekomst kunnen bepalen
maar soms zijn het diep verscholen emotionele herinneringen waar een mens niet eens mee naar buiten durft te komen , je wil maar één ding , dat is het verleden achter je laten en hopen dat je het snel vergeet , je grijpt naar drugs en alcohol vaak om te ontsnappen aan de realiteit , maar wat velen vergeten is dat je het probleem alleen maar verschuift .. bepaalde dingen kan je niet vergeten omdat deze zo hard in je geheugen gebrand staan . Het enige wat sommige mensen nodig hebben is een luisterend oor , iemand waar ze hun verhaal aan kwijt kunnen , dit is een therapie waardoor de last op de schouders van deze mensen al een heel stuk lichter word , kan je ze helpen om de problemen op te lossen ? Neen , want dat is een strijd dat ze zelf moeten leveren maar je kan ze wel proberen om positieve gedachten bij te brengen waardoor deze mensen weer de drang krijgen om een mooi leven tegemoet te gaan

Niemand durft hem aan te spreken want hij is dan ook maar een junky in de ogen van de meerderheid onder ons

http://www.shoot.be/zd_images/2015/17/737250_2_124640_900x900.jpg

bulke41
6 mei 2015, 05:26
sterk beeld met een mooie omzetting,
gevel staat wat scheef maar dat werkt perfect voor deze prent

armando113
6 mei 2015, 17:53
Ik vind de foto mooi ook de omzetting. Wat ik me afvraag is heb jij hem ook aangesproken? Zodat hij zijn verhaal had kunnen doen. Ik vind dat als je iemand die het leven niet zo mee heeft fotografeert er ook een context moet zijn anders is het makkelijk scoren en zinloos. Ik weet zeker dat je bedoeling goed is maar eerlijk gezegd zonder achtergrond informatie zegt de foto mij niets, behalve dat het een goede is. Dus ik ben benieuwd.

Eenbes
6 mei 2015, 18:14
Je bent te laat: deze mooie foto had het goed gedaan in BD-Challenge van april.
Deze man komt bij mij over als een hoopje ellende, maar niets is immer wat het lijkt en daarom ook wat armando113 vraagt: heb jij hem ook aangesproken?

Marcus Crane
6 mei 2015, 18:24
telt een flesje water aanbieden ? ;)
soms moet je jezelf eens in een ander zijn schoenen plaatsen , je zou het zelf plezierig vinden .. niet ?
:)

armando113
6 mei 2015, 18:43
Nah, denk het niet. Maar ik wil gewoon weten waarom. Maakt de foto veel interessanter. Goed van het flesje water.

Skitch
11 mei 2015, 17:11
Een sterk beeld met een mooie omzetting. :G
Maar de gevel staat wat scheef.

Bij fotografie vind ik dat het beeld het verhaal moet vertellen. Niet de tekst die er bij hoort.
Bij fotografie vind ik dat het beeld mijn verhaal moet vertellen door mijn interpretatie.
Ik ben akkoord dat deze tekst interessante info kan geven maar diezelfde tekst verhindert me ook om de foto creatief te bekijken en er over te denken.

Bij een sterke foto verzin ik zelf, in mijn gedachten, die tekst die je hierboven schrijft. Het heeft geen belang met welke soort drugs of alcohol die man in een sukkelstraat geraakt is.
Dat zijn voorgeschiedenis niet rooskleurig is druipt van de foto af. Als ik er iets bij verzin komt dat sterker en dieper over dan dat ik dat moet lezen.

Marcus Crane
11 mei 2015, 21:47
dank je voor de feedback allen , wel hou er voortaan rekening mee dat ik alleen de foto zet :)

Nadia-
19 mei 2015, 09:05
dank je voor de feedback allen , wel hou er voortaan rekening mee dat ik alleen de foto zet :)

Ik waardeer de tekst die je erbij hebt gezet,woorden waar ik het grotendeels met je eens ben.
Je mening vertellen bij een bepaalde foto is voor mij tof en moet kunnen vind ik.

jdlldb
19 mei 2015, 14:10
Voor mij een goede foto, en de uitleg erbij ja dat is wat men er zelf wil van maken want uiteindelijk is het zo dat wanneer er we er zelf niet mee worden geconfronteerd trekken we het ons niet aan.
Nee top plaat, en dat de gevel wat scheef staat volgens sommige is echt muggenzift