Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roodborsttapuit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roodborsttapuit


    Misschien zijn jullie deze soort ondertussen beugezien, maar ik ben onderweg naar Zeeland toch even gestopt om deze vanuit de auto vast te leggen.

  • #2
    Re: Roodborsttapuit

    Ik vind hem goed, misschien op het kopke niet helemaal scherp maar dat valt zeker mee. Die rietstengel zou ik wegwerken.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Roodborsttapuit

      De lijst met niet mij bekende vogeltjes wordt steeds maar langer en langer. De rietstengel verraad zijn habitat en moet voor mij niet weg.

      Comment


      • #4
        Re: Roodborsttapuit

        De rietstengel verraad zijn habitat en moet voor mij niet weg.
        Niet echt een soort van de rietvegetatie hoor. Een algemene akker en weilanden soort die je bij wat houtopslag makkelijk kan vinden. De kleuren zitten echt niet lekker. De witbalans eens nakijken en zeker dat geel en dat groene terugschroeven. Een soort waar je altijd plezier aan beleefd. Scherpte is voldoende.
        Gr David

        Comment


        • #5
          Re: Roodborsttapuit

          Witbalans stond op bewolkt, dat geeft inderdaad geen best resultaten met een grasveld in fel zonlicht. De foto is een vrij extreme crop, dus het zou kunnen dat de scherpte niet 100% is (ziet er op mijn scherm wel behoorlijk uit)
          Update met koelere witbalans en saturatie ietsje verlaagd. Ik heb als oefening het rietstengeltje weggewerkt, hoewel deze wat mij betreft best mag blijven staan.

          Comment


          • #6
            Re: Roodborsttapuit

            Ziet er een stuk verzorgder uit zonder die rietstengel.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Roodborsttapuit

              Stukken beter, resultaat en scherpte is zeker ok.
              Gr David

              Comment

              Working...
              X