Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epoxy hars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epoxy hars

    Heeft er iemand ervaring met deze hars om op foto's te geiten en zo tot een mooi eindresultaat te komen.
    Lijkt me een goed alternatief om je foto's die je zelf print een knappe afwerking te geven.
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Epoxy hars

    IK heb het nog nooit voor een foto gebuikt(wel bij modelbouw), maar weet wel dat epoxy hars een twee componenten hars (hars en een harder)is en dat er warmte afgegeven wordt als de chemischereactie begint. Dus ik weet niet of die warmte uwe foto niet gaat beschadigen. je hebt wel verschillende droogsnelheden gaande van een paar minuten tot een uur en zelfs een 24uur.

    Comment


    • #3
      Re: Epoxy hars

      Met hars gieten heb ik geen ervaring.

      Maar wat ik wel al deed is gewoon een laagje vernis erop borstelen en mooi laten drogen.
      dan krijg je zelf het mooie 'gekraakte' effect zoals op eeuwenoude schilderijen.

      Mvg
      -Spider-
      Bezoek ook eens Spider's Web

      http://www.spidersweb.be

      Comment


      • #4
        Re: Epoxy hars

        Op youtube en google heb ik toch al resultaten gezien.
        Je kan het kopen voor ongeveer 35€ de liter.
        En er zijn online fotoservice's die dit verkopen foto's met deze hars laag erop.
        Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
        www.dewolfmarc.be

        Comment


        • #5
          Re: Epoxy hars

          Ik heb ervaring met Polyester, Epoxy en Polyurethaan harsen maar ik zou eens horen naar wat polyurethaan u kan bieden. polyurethaan heeft veeeeeeeel meer mogelijkheden en flexibeler in werken dan epoxy.
          Epoxy stoot nogal graag af met luchtbellen tot gevolg.
          Ook is er het aspect van vervorming bij het uitharden van epoxy. Als je dan 1m2 moet gaan polijsten ga je sterke armen hebben na afloop

          Bel eens een expert ter zake http://www.vanhoorenpolyester.be/
          Die man heeft ervaring met de meest denkbare en ondenkbare toepassingen met alle soorten harsen en siliconen,verzachters, verharders, vertragers, versnellers, kleurstoffen,....

          Zijn advies is gratis en tis een aangename man.
          En als je lief bent krijg je zelfs gratis producten om te testen.

          Comment


          • #6
            Re: Epoxy hars

            Bedankt alvast voor jullie reactie's Brugge is toch iets te ver.
            Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
            www.dewolfmarc.be

            Comment


            • #7
              Re: Epoxy hars

              Gevonden epoxy glosscoat hoogglanzende gietcoating van voss chemie aangekocht bij Lucas creativ in Veltem.
              Dus als er nog geïnteresseerde zijn kan je daar terecht.
              Deze is speciaal voor kunstwerken en foto's je kan een verdeler vinden op de website van voss chemie.
              Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
              www.dewolfmarc.be

              Comment

              Working...
              X