Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar fotografie studeren???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar fotografie studeren???

    Hoi allemaal,

    Ik ben een 1e jaars bachelor student in Grafische ontwerpen aan de Luca Sint lukas. In mijn 2e semester heb ik besloten om te stoppen met de opleiding. En overweeg nu sterk om fotografie te gaan studeren. Bij een aantal opdrachten merkte ik bij mezelf, dat ik graag foto's maak. Ik weet alleen niet of ik, om die reden het ook moet gaan studeren. En waar. Ik twijfel namelijk door over een aantal dingen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Mijn twijfels:

    - Als ik nu aan het schrijven ben, vraag ik mij af of een kunstschool wel bij mij past. Vakken als kunstgeschiedenis en filosofie spreken mij niet echt aan. Ik zie niet het nut waarom we dat krijgen. In de zin dat alles wat ik daar leer niet kan toepassen in mijn schoolopdrachten. Heb hier ook geen achtergrond in als mijn medestudenten. Die kunstgeschiedenis in hun vorige opleiding kregen. Ik kom namelijk zelf van de economische richting.

    - Soms zijn de opdrachten bewust heel globaal en vaag verwoord door de docenten. Soms werkt het voor mij, maar in de meeste gevallen niet. Ik weet daardoor niet goed hoe ik onderzoek moet doen op het onderwerp of thema van de opdracht. Misschien komt het doordat ik structuur en helderheid nodig heb of dit gewend ben van mijn vorige opleidingen.

    - Soms twijfel ik of ik wel creatief of kunstzinnig genoeg ben. Maar mijn leraar zegt dat iedereen wel eens twijfelt en er altijd anderen zijn die heel goed zijn.

    - In mijn 2e semester had ik weinig tot geen motivatie. Deels doordat de opdrachten zo vaag zijn, dat ik niet weet wat ik moet doen. En de opdrachten mij niet aanspreken.

    - Soms vraag ik mij af moet het beter is om gewoon te stopen met studeren en te gaan werken. Omdat ik misschien moe ben van het studeren. Studeer nu bijna 6 jaar (inclusief dit schooljaar).