Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flat Lay Binding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flat Lay Binding


    Hallo iedereen!

    Even een snel-snel vraagje over fotoboeken.



    Ik heb vroeger een fotoboek laten maken waarbij de pagina's altijd terug dichtvallen. Ze zijn dichtgelijmd in de hardcover.
    Stevig, en de pagina's komen niet los. Maar bij panorama's over beide zijden zie je natuurlijk het midden niet.
    Op zich niet zo'n probleem.


    Hoe zit het met "flat lay binding", of leporellobinding, of platliggende pagina's?
    Iemand ervaring mee?
    Tevreden? Proper-net ?
    Komen de pagina's niet sneller los hierbij? Het lijkt me fragieler...
    Ik heb ook al gelezen in een review dat de afbeelding soms niet helemaal aansluit, klopt dit?


    Je begrijpt alvast mijn bezorgdheid!
    Ik zal je reacties met de beste discretie lezen.
    Nederige groeten,
    Uw dienaar,
    Anonymous!

  • #2
    Re: Flat Lay Binding

    bij pixum heb ik een fotoboek laten maken qua test
    en beeldkwaliteit is goe, en de pagina's liggen plat open, zonder witte rand, lopen perfect door...
    dit zijn aan elkaar gekleefde pagina's, dit boek is nu al zeer veel doorbladerd (vakantiefoto's die veel bekeken worden door kinderen éen familie)
    en alles is nog pico bello!
    heb zelfs een trouwkoppel voor wie ik hun trouwalbum hier moet bestellen...
    je hebt altijd beter veronderstel ik, maar dan ook prijziger!
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Flat Lay Binding

      Okidoki.

      Heb boek dat ik heb is ook van Pixum, goeie kwaliteit.
      Al weet ik intussen nog niet welk type afdrukken/bladen ik zal nemen volgende keer.

      Maar die 'flat lay' binding zal ik ook eens testen binnenkort.

      Comment


      • #4
        Re: Flat Lay Binding

        Kijk eens naar onze partner CeWe.

        Heb daar al een paar boeken laten maken en ben zeer onder de indruk van kwaliteit en afwerking.
        http://forum.belgiumdigital.com/f19/...al-488870.html
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Flat Lay Binding

          Heb het uiteindelijk toch bij Pixum laten doen, waar ik toevallig een korting had en het hierdoor goedkoper uitkwam dan bij CeWe.

          Wellicht exact hetzelfde, want ze werken met exact dezelfde software voor hun fotoboeken te maken. (heb ze beiden eerst getest)
          Wie weet dezelfde afdrukcentrale?

          Gekozen voor zijdeglans fotopapier, wat in realiteit 'mat' blijkt te zijn....
          Nu goed, ik klaag er niet over, de kwaliteit is heel goed, proper afgewerkt. Maar wie expliciet glanzend wil hebben, raad ik aan om hoogglans te kiezen.

          De bladzijden kunnen effectief mooi vlak liggen. Hopelijk houdt de binding enige tijd...

          Comment

          Working...
          X