Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze willen mijn foto gebruiken voor en campagne, wat moet ik vragen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze willen mijn foto gebruiken voor en campagne, wat moet ik vragen?

    Beste,

    Ik zit deze namiddag samen met enkele personen van een bedrijf die een zelfportret willen gebruiken voor een (internationale?) campagne van hen.
    De prijs mag ik zelf beslissen maar ik heb hier geen ervaring mee.

    Heeft iemand een idee van hetgeen ik hiervoor zou kunnen vragen?


    Groeten,

    Jarne.

  • #2
    Re: Ze willen mijn foto gebruiken voor en campagne, wat moet ik vragen?

    Wat is er een campagne voor zou ik eerst vragen, en zou er grote posters gemaakt worden, of is het voor een kleinere schaal?
    Zou je naam vermeld worden of niet?

    Comment


    • #3
      Re: Ze willen mijn foto gebruiken voor en campagne, wat moet ik vragen?

      Eventueel eens kijken naar de richtprijzen per oplage bij sofam?
      http://jonasdevylderphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: Ze willen mijn foto gebruiken voor en campagne, wat moet ik vragen?

        Vraag gewoon een gek hoog bedrag. 50.000€ bv.
        Als ze van hun stoel vallen, vraag dan waar zij aan gedacht hebben. Als het de moeite waard is, eventueel een advokaat inschakelen om je contract op te stellen en te onderhandelen.

        Comment


        • #5
          Re: Ze willen mijn foto gebruiken voor en campagne, wat moet ik vragen?

          Wel, het zou gebruikt worden in hun catalogus.
          De afmeting daarvan is niet groot, 15x35 ongeveer, maar wordt wel verspreid over België.

          Ik zou alle rechten van de foto verkopen en mijn naam wordt niet vermeld.

          Zelf dacht ik aan een bedrag rond de €375, maar heb er geen idee van of dit op iets slaat.

          Groeten.

          Comment


          • #6
            Re: Ze willen mijn foto gebruiken voor en campagne, wat moet ik vragen?