Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinyl schilderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vinyl schilderen?

    Hoi,

    Ik heb een klein studio'tje met een vinyl achtergrond, om honden en katten te fotograferen.
    Nu zou ik graag de achterkant van m'n vinyl willen schilderen, zodat ik het aan 2 kanten kan gebruiken.
    Wat zou een geschikte verf zijn want hier ken ik dus niks van af.
    Ik weet dat het niet simpel zal zijn maar met een bepaalde verf moet het lukken toch?
    Als ik hier geen antwoord vind moet ik volgende week eens naar de verfwinkel (ongeduldig)

    Thanks!

  • #2
    Re: Vinyl schilderen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Saffira Bekijk bericht
    Als ik hier geen antwoord vind moet ik volgende week eens naar de verfwinkel (ongeduldig)Thanks!
    En als je het antwoord hier wel krijgt, moet je toch naar die verfwinkel..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Vinyl schilderen?

      Die verf moet zeker bestaan. De vraag is probeer dat maar eens te vinden in verkoop.
      Denk dat je sneller en goedkoper zal zijn met gewoon extra vinyls aan te kopen.

      Just my 2 cent.

      Comment


      • #4
        Re: Vinyl schilderen?

        Als je die achtergrond elke keer opnieuw moet oprollen (de achtergrond zit toch op een rol?), dan zullen er al heel snel barsten of scheurtjes in het geverfde oppervlak komen.
        Het zal toch moeilijk zijn om een verfsoort te vinden die voldoende flexibel is en die dan ook nog goed hecht op vinyl.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Vinyl schilderen?

          Mss iets dom, maar zou het lukken met textiel verf? Want die is ook onderhevig aan allerlei bewegingen.

          Comment


          • #6
            Re: Vinyl schilderen?

            Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
            Mss iets dom, maar zou het lukken met textiel verf? Want die is ook onderhevig aan allerlei bewegingen.
            Je zou toch vermoeden van niet, die textielverf kleurt volgens mij in de massa van de vezels en om vinyl wil je een laagje bovenop.
            Maar idd ik vermoed ook dat je em beter niet meer oprolt na het verven.

            Comment


            • #7
              Re: Vinyl schilderen?

              primer voor pvc zo dun mogelijk in 2 lagen.
              Ik heb al vrachtwagen zeilen geschilderd en na ruim 10 jaar intens gebruik nog o.k.
              Sigma.be

              Comment


              • #8
                Re: Vinyl schilderen?

                Juist

                Comment


                • #9
                  Re: Vinyl schilderen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als je die achtergrond elke keer opnieuw moet oprollen (de achtergrond zit toch op een rol?), dan zullen er al heel snel barsten of scheurtjes in het geverfde oppervlak komen.
                  Het zal toch moeilijk zijn om een verfsoort te vinden die voldoende flexibel is en die dan ook nog goed hecht op vinyl.
                  Inderdaad daarom de vraag of er een geschikte verf bestaat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vinyl schilderen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                    Mss iets dom, maar zou het lukken met textiel verf? Want die is ook onderhevig aan allerlei bewegingen.
                    Denk niet dat textielverf zal lukken, gaat daar niet op pakken. Was al moeilijk om (stoffen) schoenen mee te verven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vinyl schilderen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door DPh Bekijk bericht
                      primer voor pvc zo dun mogelijk in 2 lagen.
                      Ik heb al vrachtwagen zeilen geschilderd en na ruim 10 jaar intens gebruik nog o.k.
                      Sigma.be
                      Oh bedankt, zal daar eens achter horen!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vinyl schilderen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        En als je het antwoord hier wel krijgt, moet je toch naar die verfwinkel..
                        Juist

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vinyl schilderen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Die verf moet zeker bestaan. De vraag is probeer dat maar eens te vinden in verkoop.
                          Denk dat je sneller en goedkoper zal zijn met gewoon extra vinyls aan te kopen.

                          Just my 2 cent.
                          Probleem is dan weer mijn ophangsysteem, is voor 1 rol. Dan moet dat ook weer veranderd Is wel optie voor de toekomst maar nu nog niet

                          Comment

                          Working...
                          X