Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Staf

    Opdracht voor een communiefoto. Gezien de zeer oninteressante achtergrond en een saaie grijze lucht besloot ik mijn creatieve kant eens aan het werk te laten.
    Wat vinden jullie ervan?


    Last edited by Red Falcon; 28 maart 2015, 22:47.

  • #2
    Re: Staf

    als je er een andere achtergrond in hebt geplakt heb j e dat netjes gedaan, van de andere kant is het nu wel wat druk

    Comment


    • #3
      Re: Staf

      De achtergrond is er zeer goed ingezet.
      Ik zou er nog een laagje over de achtergrond smijten met het doordrukken van een zachte blur. Kwestie van de scherptediepte nog meer realistisch te maken.

      En wat ik beetje onwennig vind is dat de jongen "half" in de foto "zit". Ik denk dat het beter was je kader klein beetje lager te nemen.
      Of er onderaan een stukje van af croppen.

      Maar tis zeker niet mis hoor.

      Comment


      • #4
        Re: Staf

        denk dat ts de grafitti heeft toegevoegd, dat de bakstenen muur er al was, en dat had wel mooier en geloofwaardiger gekund
        My Website : http://www.ineedair.org
        Music / Painting / Motion Graphics / Image
        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

        Comment


        • #5
          Re: Staf

          Muur en graffiti zijn toegevoegd. Ineedair, kan je mij uitleggen hoe de graffiti geloofwaardiger te maken?

          Comment


          • #6
            Re: Staf

            graffiti layer twee maal kopieren en boven alle andere layers zetten. Van de bovenste kopie verander je de Blending Mode naar Overlay . Van de kopie daaronder verander je de Blending Mode naar Soft Light. Bij beide layers een beetje spelen met Opacity (tss 60-80%) en Fill. De originele layer uitvinken.
            Naar smaak kan je een adjustment layer gebruiken op een van de kopies : De te bewerken layer selecteren en een adjustment layer aanmaken. Je wil dat die alleen op 1 layer werkt en niet op alle layers eronder.....hou 'Alt' ingedrukt en klik linksonder in het vak van de adjusment layer.

            In je beeld vind ik de graffiti ook niet mooi....maar int echt vind ik die tags ook ni mooi, dus ja.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: Staf

              Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
              graffiti layer twee maal kopieren en boven alle andere layers zetten. Van de bovenste kopie verander je de Blending Mode naar Overlay . Van de kopie daaronder verander je de Blending Mode naar Soft Light. Bij beide layers een beetje spelen met Opacity (tss 60-80%) en Fill. De originele layer uitvinken.
              Naar smaak kan je een adjustment layer gebruiken op een van de kopies : De te bewerken layer selecteren en een adjustment layer aanmaken. Je wil dat die alleen op 1 layer werkt en niet op alle layers eronder.....hou 'Alt' ingedrukt en klik linksonder in het vak van de adjusment layer.

              In je beeld vind ik de graffiti ook niet mooi....maar int echt vind ik die tags ook ni mooi, dus ja.
              volg mijn voorganger. Het oogt druk en niet net.
              Je zegt zelf dat je geen interessant licht had. Dan stel ik me de vraag waarom je geen interessanter licht creeert ?

              Als je dan nog een kijkt naar de broek die er door de handen in de zakken ronduit boertig bij ligt, dan heb je buiten het licht ook geen rekening gehouden met sfeer en styling.

              Ik zeg vaak tegen mijn cursisten dat je van een slechte foto geen goede foto kan maken, al ben je een photoshop goeroe, en dit is het levende bewijs.

              Grz. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Staf

                Layers ? Overduidelijk ...
                Er is nergens ter wereld een grafitti te vinden waarbij de randen nagelscherp zijn en dit zeker niet op een poreuze achtergrond.
                Je kan dit voorkomen door de rand waziger te maken.
                Je kleuren van de grafitti ztten voor mij ook iets te sterk en te egaal. Ook hier kan je dit aanpassen door een lichte zweem van grijs, eventueel donkerbruin toe te voegen (werk met een spuitbus)

                Vind anders de grafittie er teveel aan.
                Ofwel heeft de grafitti een mooie invullende betekenis, ofwel is het echt een artisitek geheel.
                Zoals hier is echter gewoon storende rommel om er een naam van de persoon bij te krijgen ... Vraag is of dit nu echt DE meerwaarde is voor de foto ? (het communie-kaartje)
                Had je nu de persoon nog kunnen fotograferen met een paar spuitbussen in zijn handen, en wat vlekken, ... dan maakte die grafitti deel uit van de foto.
                Last edited by Wim.Vanmaele; 30 maart 2015, 05:50.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Staf

                  Werken met layers of lagen in PS is basiskennis, wim vanmaele. Dat zou duidelijk moeten zijn
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Staf

                    Heren,

                    ik zou toch even willen reageren.
                    Eerst en vooral besef ik zeer goed dat deze foto in showcase staat en ik me dus aan kritieken kan verwachten. Onder kritiek versta ik opbouwende, verduidelijkende uitspraken waar ik als fotograaf/fotoshopper iets aan heb.Boertige uitspraken te na gelaten kan ik daar zeer goed mee om en leer ik daar ook graag van bij.

                    Deze foto is door mij gemaakt met mijn kennis en kunde, die is wat ze is, maar steeds voor verbetering vatbaar is.

                    Soms moet je met materiaal werken ( de initiële foto) die verre van ideaal is, die op honderd andere manieren beter kan, maar dat is niet zo, en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Ondanks mijn aanvraag aan de bevoegde instanties voor 20 graden met een lichtbewolkte blauwe hemel de dag van de shoot was het grijs en 4 graden, met een communicant die bibberde van de kou en waar het kiekenvel duidelijk zichtbaar was .Het licht dan maar aanpassen? Graag maar niet zonder een hele fotostudio mee naar buiten te slepen....Als je een aantal cursisten achter je aan hebt lopen zal dat wel beter gaan vermoed ik...
                    Het idee van de graffitimuur heb ik hier achter de computer pas gekregen, heb wat geprobeerd en aan de "klant" laten zien of dit een richting zou zijn die ze leuk zou vinden, om dan van daaruit verder te werken. Zij vond het zoals het was heel goed, was er dolenthousiast over...

                    Verder nog bedankt voor de heldere uitleg, ik ga zeker aan het werk ermee.

                    mvg,

                    Luc
                    Last edited by ObiWan; 30 maart 2015, 15:17.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Staf

                      Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
                      Soms moet je met materiaal werken ( de initiële foto) die verre van ideaal is, die op honderd andere manieren beter kan, maar dat is niet zo, en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Ondanks mijn aanvraag aan de bevoegde instanties voor 20 graden met een lichtbewolkte blauwe hemel de dag van de shoot was het grijs en 4 graden, met een communicant die bibberde van de kou en waar het kiekenvel duidelijk zichtbaar was .Het licht dan maar aanpassen? Graag maar niet zonder een hele fotostudio mee naar buiten te slepen....Als je een aantal cursisten achter je aan hebt lopen zal dat wel beter gaan vermoed ik...
                      Luc,

                      dit is nu juist een misvatting van je welste.
                      Je hebt helemaal geen hele studio nodig om beter licht te maken.
                      Zelfs bij een bewolkte dag kan een mini sunbounce al wonderen doen.
                      Neem dan nog 1 opzetflitsertje en een parapluutje en je hebt alle middelen bij om je lichtkwaliteit te verbeteren.
                      Dus geen batterij materiaal nodig.
                      Ben wel niet erg opgezet met het feit dat ik mijn cursisten zou gebruiken als persoonlijke caddies !
                      Mijn cursisten zijn me heilig en mensen die workshops hebben gevolgd weten dat ik mensen met respect behandel.

                      Grz. Peter
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Staf

                        Foto zit goed, achtergrond niet, en zeker de toegevoegde graffiti niet. Schoenmaker blijf bij je leest.
                        Zet dit eens op witte achtergrond.Less is more.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Staf

                          Er zijn hier 4 lagen op het forum, testforum, de beginnershoek, de beoordeling en de showcase.
                          Testforum is voor de prille starters en is meer een oefening hoe je hier kan publiceren.
                          Bij beginners helpen ze elkaar met de middelen die er zijn. Maar onderschat ze daar niet, daar zitten soms heel mooi werkjes tussen.
                          Bij Beoordeling is het de bedoeling al een zeker niveau te hebben en de colegas geven opbouwende opmerkingen bv dit of dat kan beter.
                          Bij Showcase is er enkel nog de waardering, no feedback.

                          Zie bovenaan "Expositieforum voor foto's van modellen, studiofotografie en glamour. Hier kan met strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's"

                          Het staat natuurlijk iedereen vrij daar wat van af te wijken. Het is hier ook geen militair drillkamp heh
                          En het kan nooit geen kwaad beleeft te blijven. Het leven is al kort genoeg.

                          Wat ik bedoelde met de foute DOF: kijk naar het oor, daar is al lichte softness, kijk naar de haren in de hals en je kan zo de DOF inschatten.
                          De fout zit nu in de achtergrond die over een eigen DOF beschikt dat niet aansluit bij de inzet.
                          Kenners detecteren die fout en kunnen hem aanwijzen, gewoon mensen voelen dat er iets niet juist zit.

                          Comment

                          Working...
                          X