Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede avondschool fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede avondschool fotografie

    Ik ben op zoek naar een goeie opleiding fotografie in avondschool.
    Welke zijn de beste scholen en waarom? Of wie kan mij meer informatie daarover geven?

    Hartelijk dank
    Katrijn

  • #2
    Dag Katrijn (naamgenote ), ik kan je hierop geen antwoord geven, sorry voor de inmenging. Maar misschien is het handig om een meer gericht antwoord te krijgen van een andere BD'er dat je bij je vraag vermeldt in welke streek je een school zoekt, of toch minstens in welk land. Er zitten hier namelijk zowel 'ollanders' als Belgen.
    http://katrijn.fotopic.net
    Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

    Comment


    • #3
      Ja, eigenlijk is dit een vraag die me ook wel interesseert, weet er iemand of er in de regio Vlaams-Brabant (België dus) ergens een goeie avondcursus fotografie wordt gegeven (mag gerust over bv 3 jaar gespreid zijn)?
      D7000 en wat glas

      Comment


      • #4
        weet echt niemand een antwoord hierop.

        ik zou dit ook willen ;-)
        bij mij mag het regio Gent zijn

        Comment


        • #5
          avondschool fotografie ingeven in Google bv geeft resultaat
          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Kodachrome, bedankt, ik weet uiteraard dat Google bestaat, maar misschien dat er iemand bepaalde ervaring had met bepaalde opleidingen (positief/negatief, iets wat Google natuurlijk niet vermeld) en dit misschien met ons wou delen...
            D7000 en wat glas

            Comment


            • #7
              de opleiding die ik KEN en dus ook zelf volg is deze in Turnhout www.horito.be. Deze is verspreid over 3 jaar in 4 modules per jaar...

              hou er wel rekening mee dat je daar zal MOETEN leren werken met film...ontwikkelaar...badjes...vergroter...donkere ...heeeeeel donkere kamers ...enz....
              En dat zal zo voor elke opleiding van 3 jaar zijn...met als doel een diploma. Het is voor sommigen misschien (zoals hier al vaak gezegd) achterhaald... maar het IS nu eenmaal de basis

              verder kan je nog eens kijken op www.syntra.be daar moet ook wel iets op teruggevonden kunnen worden... maar persoonlijk ben ik van Syntra geen fan
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de tips Huggy, ik zal dit zeker aandachtig bekijken
                D7000 en wat glas

                Comment


                • #9
                  volgens mijn gegoegel is er geen avondschool regio gent
                  of het zijn hele cursussen. ik moe nie me doka kunnen werken want alles wat ik doe en wil doen is digitaal.

                  ik moet gewoon iets of iemand hebben die mij de basis dingen kan leren. tips enzo. welke lenzen, hoe de lichtinval bepalen. die dingen...

                  Comment


                  • #10
                    sommige fotoclubs geven cursussen over bijv. bewerking van digitale foto's ...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by immage
                      volgens mijn gegoegel is er geen avondschool regio gent
                      of het zijn hele cursussen. ik moe nie me doka kunnen werken want alles wat ik doe en wil doen is digitaal.

                      ik moet gewoon iets of iemand hebben die mij de basis dingen kan leren. tips enzo. welke lenzen, hoe de lichtinval bepalen. die dingen...
                      de "basisdingen" leer je dus in't eerste jaar van een dergelijke opleiding hè

                      de "basis" (lenzen, lichtinval e.d.) zit bij de oooh zo oude "analoge" fotografie
                      some toys 4 big boys
                      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede avondschool fotografie

                        avondschool fotografie ingeven in Google bv geeft resultaat
                        yeah right... en dan kom ik nu hier terecht uiteraard...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede avondschool fotografie

                          Een aantal BD-ers volg(d)en hier les...
                          BD0910BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede avondschool fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                            Een aantal BD-ers volg(d)en hier les...

                            OK. Bedankt. Maar zie het meer richting Antwerpen of Mechelen.
                            Heb ondertussen al gevonden dat CVO Mechelen eerder beperkt is qua opzet precies.
                            In Antwerpen lijkt 'de Cadixstraat' sterk op de modulaire cursusopbouw in Brussel. Ook TNO ('de Londenstraat') ziet er ok uit, maar daar is het meer 3 jaar van 2 avonden per week. Als er nog uit de omgeving Antwerpen hier naartoe googlen: hopelijk hebben jullie hier iets aan. Ik heb aan beiden info gevraagd, en vanag 2008-2009 wellicht ervaringsdeskundige voor één van deze twee.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede avondschool fotografie

                              'k Zie het nu pas... Topic gestart in 2004... Ze zal al wel ver gediplomeerd zijn zeker ondertussen?
                              BD0910BE

                              Comment

                              Working...
                              X