Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mtb in 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mtb in 2014

    Ik heb vorig jaar af en toe eens wat gefilmd tijdens een mountainbike tocht. Nu heb ik die beelden wat gecombineerd tot één filmje zodat ik overzicht krijg van mijn mountainbikeritten in 2014.
    Ik heb geprobeerd om wat afwisseling in de beelden te steken zodat het niet te snel zou vervelen. Maar ik zie ook wel dat ik qua filmen en monteren nog flink wat vorderingen zou kunnen maken.
    Dus als jullie suggesties of raad hebben, hoor ik het graag.


    http://www.pinkbike.com/video/401381/
    I put the sexy in dyslexia


  • #2
    Re: mtb in 2014

    Leuke filmpje maar na enkele minuten wordt het voor mij althans vrij vlug eentonig (ben dan ook geen mountainbiker), zal voor de echte bikers wel anders liggen. Music track, hmmm niet echt passend. Maar goed dat is maar wat ik ervan denk en niets betekent . Smaken verschillen nu eenmaal.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: mtb in 2014

      Dat is een leuke herinnering voor jou.
      Voor een, niet sportieve, buitenstaander is die film te lang. Voor mij ook eigenlijk....
      Maar voor mensen die zelf mountainbiken en de plaatsen die je getoond hebt kennen zal die film juist goed zijn van lengte. Kenners hebben er nooit genoeg van, en daarvoor zal de film te kort zijn.

      De lengte van je film hobbyfilm wordt bepaald door het publiek dat er naar kijkt. Dat is jouw keuze.
      De muziek is wel dynamisch maar ik mis de typische mountainbike geluiden : het rollen van de wielen, het remmen, blokkeren van de wielen, de steentjes die wegvliegen en..... af en toe een vloek als het niet allemaal gaat zoals je wil.

      Er is wel een probleem met de interlacing. Die streepjes die je ziet bij o.a. de titel. 'k Weet niet wat er gebeurd is. Maar ik denk dat je die in 50i geupload hebt en de pinbike site heeft die dan zelf in 25p omgezet. Denk ik. Het is beter om die zelf in 25p te exporteren (of converteren) en dan te uploaden.
      Ook heb je de bitrate variabel gelaten (VBR ), voor websites (YT alleszins) is het beter om "Constant bitrate" te kiezen (CBR).
      En je kan ook de bitrate een beetje verhogen. Je zit nu aan +- 4000 kbps. Dat mag gerust 8000 worden.

      YT-help
      Last edited by Skitch; 24 maart 2015, 19:44.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: mtb in 2014

        Bedankt voor jullie commentaar.
        Over de lengte, kan ik begrijpen alhoewel ik geprobeerd heb om er zo veel mogelijk in te knippen en met verschillende standpunten/locaties/montage te werken zodat er wat afwisseling inzit. Wat zouden jullie dan een goeie lengte vinden voor niet-mountainbikers?
        De muziek zal dan wel persoonlijke smaak zijn, maar ik sta altijd open voor andere suggesties. De typische geluiden is moeilijk. Het is praktisch allemaal gefilmd met een gopro en die zit in zo'n waterdichte behuizing. Op de meeste stukjes heb bijna helemaal geen geluid. Op sommige andere wel maar dan zit er ook veel nevengeluid op. Ik kan misschien wel eens proberen om de twee wat meer te mengen.
        De interlacing en de bitrate ga ik nog eens op mijn gemak bekijken want het is me meteen nog niet duidelijk en zelf was er me eigenlijk nog niets opgevallen.
        I put the sexy in dyslexia

        Comment

        Working...
        X