Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Hoe maakt een bakker eigenlijk speculaas?"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Hoe maakt een bakker eigenlijk speculaas?"

    Bedoeld als vulling tijdens de lokale Sinterklaasintocht van Purmerend van 2014 (voor op de momenten dat er nog geen boot te zien is), een video over hoe een bakker speculaas maakt.
    Voor de personen die de hoop hadden dat hier (afgezien van het maken van het deeg) nog enige ambacht aan te pas kwam, dan kom je bedrogen uit :P.

    Gebruikte apparatuur:
    Sony HXR-MC2000e
    Onbekende Beyerdynamic lapel-microfoon
    Falcon Eyes DV96 LEDS lampje

    Met dank aan mijn verslaggevende collega.
    De video wordt ingesloten via het profiel van de lokale omroep waar ik werkzaam ben.

  • #2
    Re: "Hoe maakt een bakker eigenlijk speculaas?"

    Goed gemaakt. De bakker zal blij zijn met zijn pub.
    Toch is er een gemis na het lezen van de titel.
    We zien de video als het deeg al helemaal klaar is om in vormpjes te worden geperst.
    Dat het er ook nog het een en ander voordien gebeurd met het deeg mis ik hier. En het kneden van het deeg zal wel niet zo'n groot geheim zijn.....
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: "Hoe maakt een bakker eigenlijk speculaas?"

      Geen idee of u er iets van meegekregen heeft, wat betreft publiciteit heeft deze bakker geen probleem gok ik :P.
      Dezelfde bakker speelde in op de oehoe-kwestie door oehoe-muffins te maken, die gingen als warme broodjes over de toonbank en zelfs de Koninklijke familie heeft er een aantal gekocht. :P

      Wat betreft het deeg heeft u helemaal gelijk. Aanvankelijk ging dit item toen we eenmaal aankwamen op de locatie (de bakkerij dus) helemaal niet door omdat de broer van de bakker niet wenste mee te werken vanwege de stress en dus niet ook nog eens een camerateam over de vloer wenste.
      M'n verslaggeefster heeft de betreffende man uiteindelijk toch nog omgelult om toch nog iets in van een productieproces in beeld te mogen brengen, daardoor was het deeg al zo goed als klaar.
      Daar heeft de kijker geen boodschap aan, dus uw punt is hartstikke valide :P.

      Comment


      • #4
        Re: "Hoe maakt een bakker eigenlijk speculaas?"

        Prachtig gemaakt.
        En ja, het geheim wil de bakker natuurlijk niet vrijgeven.
        Spijtig want dit had uw film compleet gemaakt.

        Comment

        Working...
        X