Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prints op dibond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prints op dibond

    Goeie avond,

    ik zou een aantal foto's willen laten printen op dibond.
    Iemand goeie ervaringen met een bepaalde zaak om dit te doen?

    op de meeste sites staat het formaat steeds in landscape, als ik in portrait wil hebben (kwestie van ophanging) moet er dan iets speciaal door gegeven worden?
    Of is dit voldoende om bij de upload gewoon mijn foto te roteren?
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

  • #2
    Re: Prints op dibond

    Hoe je foto ook opstuurt de lange kant zal aan de lange kant geprint worden en het enige wat van belang is: waar komt de ophanging vanachteren.......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Prints op dibond

      Ik heb al redelijk veel afdrukken op dibond laten maken hier :



      Tot hiertoe niks dan lof, mooie kwaliteit voor een correcte prijs. Wat betreft portrait of landscape hoef je je hier geen zorgen te maken, het ophangsysteem is er altijd los bijgeleverd ( zefklevende velcro met al dan niet afstandshouders en de nodige vijzen en pluggen voor in de muur er bij ) , die hang je er op naar je eigen wensen.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Prints op dibond

        Cewe.be sponsor van BD maakt er ook, en mooie kwaliteit, als lid krijg je korting.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Prints op dibond

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Cewe.be sponsor van BD maakt er ook, en mooie kwaliteit, als lid krijg je korting.
          Mag ik vragen hoeveel korting je dan krijgt ? Die zal dan wel best flink moeten zijn aangezien voor pakweg een 100x75cm print een afdruk er 140 euro moet kosten ( zonder een ophangsysteem waar je ook nog eens 18 euro moet ophoesten ) , bij topfoto heb je voor iets meer dan 100 euro een gelijk formaat incl ophanging... Nu ik heb geen ervaring met Cewe , alleen met topfoto en qua kwaliteit heb ik daar geen enkele opmerking over.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Prints op dibond

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Mag ik vragen hoeveel korting je dan krijgt ? Die zal dan wel best flink moeten zijn aangezien voor pakweg een 100x75cm print een afdruk er 140 euro moet kosten ( zonder een ophangsysteem waar je ook nog eens 18 euro moet ophoesten ) , bij topfoto heb je voor iets meer dan 100 euro een gelijk formaat incl ophanging... Nu ik heb geen ervaring met Cewe , alleen met topfoto en qua kwaliteit heb ik daar geen enkele opmerking over.
            15% onbeperkt. Er zullen er altijd goedkoper zijn natuurlijk. Maar ik ga er voor mezelf van uit sponsors gesteund moeten worden.
            En hun kwaliteit is zeer goed, en ze leveren snel. Ook dat betaal je.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Prints op dibond

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              15% onbeperkt. Er zullen er altijd goedkoper zijn natuurlijk. Maar ik ga er voor mezelf van uit sponsors gesteund moeten worden.
              En hun kwaliteit is zeer goed, en ze leveren snel. Ook dat betaal je.
              Je hebt daar een punt, maar soit zou ze wel eens willen vergelijken daar niet van... prijsverschil is en blijft best groot, levertermijnen gaan overal snel tegenwoordig , bij topfoto is het meestal zo vanavond bestellen , donderdagmorgen aan de deur. Het enige wat enigsinds voor verbetering vatbaar zou zijn is hun ophangsysteem, het zit er standaard bij maar ik vermoed dat het ook niet direct vergelijkbaar is met dat van cewe... Zij gebruiken zelfklevende velcro's met tussenblokjes in kunststofmateriaal. Echt 100% is het niet maar het voldoet wel ( intussen al de laatste jaren een 30-tal vrij grote afdrukken laten maken daar en ze blijven toch hangen... ) , maar eerlijk een systeem met alu profielen is net wat beter toch.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment

              Working...
              X