PDA

Volledige versie bekijken : De schelpenzoekster

olivetti
12 maart 2015, 21:45
Enige tijd geleden kwam ik deze wonderlijk uitgedoste vrouw tegen op het strand van Hua Hin, Thailand

http://www.smuttynose.nl/DSC_10106_2_1024px.jpg (

olivetti
17 maart 2015, 06:16
Niemand? Dan toch in ieder geval bedankt voor het kijken.

thaann
17 maart 2015, 09:48
't is een beetje rustig op BD....persoonlijk vind ik het natuurlijk goed beeld zo'n verschijning kom je niet alle dagen tegen :-) maar denk weerom persoonlijk dat het beter tot zijn recht had gekomen indien het wat ruimer was (zelfs eventueel landscape), zo had ik het alleszins vastgelegd maar weerom is persoonlijk hé

grtz

Nathan

olivetti
17 maart 2015, 16:11
't is een beetje rustig op BD....persoonlijk vind ik het natuurlijk goed beeld zo'n verschijning kom je niet alle dagen tegen :-) maar denk weerom persoonlijk dat het beter tot zijn recht had gekomen indien het wat ruimer was (zelfs eventueel landscape), zo had ik het alleszins vastgelegd maar weerom is persoonlijk hé

grtz

Nathan

Dank voor je reactie! Volgens mij heb ik er nog een landscape met zelfs een visserschip op de achtergrond. Zelf vond ik de vrouw met al haar attributen zo ten voeten uit wel geschikt.

Lieven Lema
17 maart 2015, 16:23
Mooi en kleurrijk, door de kou vermoed ik.
Portret past hier wel, maar ik volg wel wat het krappe betreft, alhoewel, er zijn zoveel details die dan minder in de verf zouden komen, dus toch heel geslaagd hoor.

dwarsligger
17 maart 2015, 18:59
Er had wat meer ruimte links op de foto gemogen, maar zoals reeds gezegd het kleurig personage trekt toch de aandacht.

Lieven Lema
17 maart 2015, 19:15
Er had wat meer ruimte links op de foto gemogen, maar zoals reeds gezegd het kleurig personage trekt toch de aandacht.

Ach altijd dat klassiek compo gedoe, gewoon blij zijn met wat er staat.

vosse
20 maart 2015, 07:24
Knap gespot.
Mvg.

Eenbes
29 maart 2015, 10:33
Ach altijd dat klassiek compo gedoe, gewoon blij zijn met wat er staat.
Een compositie of vlakverdeling en het lijnenspel heeft een doel. Dat heeft niets met klassiek te maken maar met wetmatigheden, of dat nu foto/film of schilderkunst betreft. Een compositie stuurt nu eenmaal het oog van de kijker, wanneer dat niet goed gebeurt wordt het beeld bewust of onbewust als rommelig ervaren: een gevoel dat er iets niet klopt.
Dat op deze foto de persoon centraal in het beeld staat stoort mij niet, wel dat de ruimte onder te krap is en boven de groot.

Lieven Lema
29 maart 2015, 10:39
Een compositie of vlakverdeling en het lijnenspel heeft een doel. Dat heeft niets met klassiek te maken maar met wetmatigheden, of dat nu foto/film of schilderkunst betreft. Een compositie stuurt nu eenmaal het oog van de kijker, wanneer dat niet goed gebeurt wordt het beeld bewust of onbewust als rommelig ervaren.
Dat op deze foto de persoon centraal in het beeld staat stoort mij niet, wel dat de ruimte onder te krap is en boven de groot.

Hélaba mijn woorden niet verdraaien hé, dat is goedkoop en een slag onder de gordel.
Soms moet je gewoon blij zijn met wat er staat, ik heb het over het klassiek gezaag over de compo.
Deze foto is gewoon zeer goed, zondermeer.

olivetti
29 maart 2015, 16:26
Dank voor alle reacties en opmerkingen over deze foto.

@Eenbes Dank voor je reacties. Ik heb geen foto met meer ruimte aan de onderzijde dus kan ik niet uitproberen hoe het zou "kijken" als dat wel zo was. Ik snap wat je zegt maar moet het hier mee doen en @Lieven dank voor jouw heel positieve commentaar.

Eerlijk gezegd was mij het "te" krappe" aan de onderzijde nog niet echt opgevallen.

armando113
29 maart 2015, 17:59
Krap is ie niet aan de onderkant. Iets meer centraal (stukje rechts en boven er af) en de foto is meer in balans. Gek beeld wel.