Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen in studio met D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen in studio met D70

    wie heeft ervaring met flitsopstellingen in de studio voor de D70?
    gewoon flitsen werkt perfect, stellen we echter alles op in de studio zoals we anders doen dan krijgen we enkel donkere resultaten. We gebruiken de SB 800 draadloos op statief, een hoofdflitser met softbox en een achtergrondflits. Wie kan ons helpen (instellingen, opstellingen, ...) bedankt op voorhand ! Ingrid

  • #2
    hoe stuur je je flitsers aan? met een infrarood zendertje, of met de flits van het toestel zelf?

    ik denk dat je probleem bij de synchronisatie zal liggen, dus graag een gedetaileerde beschrijving van je opstelling en camera-instellingen..

    Ik werk niet met een D70, maar heb wel veel studioervaring...

    Stef

    Comment


    • #3
      Even kort samengevat/

      Toestel altijd op manueel zetten.
      Nooit iets activeren zoals anti rode oogjes, geeft preflash en die laat je studioflitsen afgaan.
      Snelheid gewoonlijk 125 ste zeker om te beginngen ni hoger gaan.
      Het diafragma bepaald de belichting, opmeten met flitsmeter is de normale procedure.
      Heb je geen flitsmeter, dan proefondervindelijk werken met behulp van de beoordeeling op de Monitor van het toestel

      Synchronisatie doormiddel van een kabel of infrarood zender, Nooit ETTL of iets gelijkaardig gebruiken dit geeft ook een preflash alvorens de sluiter opengaat, gewoon volledig manueel werken in de studio.

      Dit is de normale manier van werken.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        even testen hoe het hier verloopt ....

        Comment


        • #5
          Re: flitsen in studio met D70

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Even kort samengevat/
          Synchronisatie doormiddel van een kabel of infrarood zender, Nooit ETTL of iets gelijkaardig gebruiken dit geeft ook een preflash alvorens de sluiter opengaat, gewoon volledig manueel werken in de studio.
          Een tijdje terug heb ik studio-opnamen gemaakt m.b.v. infrarood zender. Ik dacht te kunnen werken met de ingebouwde flits. Ik hield mijn hand ervoor zodat dit de belichting niet zou beinvloeden maar enkel de studio-flits zou activeren. De foto's waren onderbelicht. Ik heb dan mijn oude flits (geen TTL) gebruikt en daarmee waren de foto's wel gelukt. Dus wellicht speelde de TTL parten. Alleen begrijp ik niet goed waarom. Kan iemand mij uitleggen wat er exact van binnen in het toestel gebeurt?

          Comment


          • #6
            Re: flitsen in studio met D70

            Oorspronkelijk geplaatst door wilburke
            Een tijdje terug heb ik studio-opnamen gemaakt m.b.v. infrarood zender. Ik dacht te kunnen werken met de ingebouwde flits. Ik hield mijn hand ervoor zodat dit de belichting niet zou beinvloeden maar enkel de studio-flits zou activeren. De foto's waren onderbelicht. Ik heb dan mijn oude flits (geen TTL) gebruikt en daarmee waren de foto's wel gelukt. Dus wellicht speelde de TTL parten. Alleen begrijp ik niet goed waarom. Kan iemand mij uitleggen wat er exact van binnen in het toestel gebeurt?

            Als je TTL gebruikt met de interne flits gaat het diafragma dicht en de flits geeft eerst een preflash voor de belichtingsmeting, kort daarop gaat de sluiter open en volgt dan de eigelijke flits voor de belichting (dit gebeurt allemaal extreem snel zodat het lijkt dan je maar 1 flits ziet).

            De preflash voor de belichting doet ook je studioflashes afgaan (dus nog voor de belichting begint)

            Als je de interne flits wil gebruiken moet je deze in het menu van de camera op manueel (niet op ttl) zetten en het niveau zo laag mogelijk (meestal kun je kiezen tussen 1/1, 1/2, 1/4, 1/8,.... enz)
            Last edited by zunoel; 18 mei 2006, 12:36.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: flitsen in studio met D70

              nog maar 1 studioervaring maar wel direct een goeie

              in M-mode werken en licht meten
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: flitsen in studio met D70

                dankjewel. zo leer ik mijn toestel kennen...

                Comment

                Working...
                X