Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik s'nachts full front vliegtuig spotten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar kan ik s'nachts full front vliegtuig spotten?

    Op de ups site heb ik een mooie foto gezien,waar je het vliegtuig vol in de front hebt incl runway, graag wil ik dit zelf proberen.
    Maar is dit te doen in het donker spotten, gaan ze je niet verdenken van andere praktijken?
    Weet iemand spotplaatsen waar ik zulke foto's het best kan nemen zowel locaties in zaventem als schiphol
    zijn welkom.
    Voor foto surf naar www.ups.com

    Veel Dank

    FDS

    Titel van de topic is onduidelijk. Aangepast door de moderator.
    Don't force it, just get a bigger hammer.

  • #2
    Ik ben geen vliegtuigkenner, maar ik vermoed dat je ene héél goede tele zal moeten hebben, want anders zou je je wel eens een paar meter verder kunnen bevinden als dit vliegtuig over je passeert.. (jetblast?)

    Kenners, spreek mij tegen als ik onjuist ben.
    Nikon CP 5700
    Sony Cybershot P71

    Comment


    • #3
      Op Corfu passeren ze zo over je hoofd, maar da's wa ver zeker ,
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Bij schiphol afrit haarlemmermeer op de A4 en daarna de fokkerweg. Daar heb je een goed zicht op de luchthaven en alles wat er beweegt.

        W@nnes

        Comment


        • #5
          In Steenokkerzeel kan het ook, maar dan met de lichten voor de 'approach'. De foto op de UPS website lijkt mij echter getrukeerd. Je ziet het vliegtuig van de voorkant en tegelijk zie je ook de lichten die de baan markeren. Ik dacht dat de lichten enkel zichtbaar waren vanuit de vlieg richting om allerlei niet zo leuke ongelukjes te voorkomen.

          Stefan.

          Comment


          • #6
            Ik heb dit daarstraks eens geprobeerd in Kleine Brogel
            het is niet echt hetzelfde als met die jumbo van UPS, maar het komt al in de buurt, maar het was dan ook waarschijnlijk nog niet donker genoeg. En aangezien dat die lampen maar in de richting branden dat er geland word, is de F-16 dan ook in de landing.



            greets

            David Goovaerts
            Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tiger-Master
              Ik heb dit daarstraks eens geprobeerd in Kleine Brogel
              het is niet echt hetzelfde als met die jumbo van UPS, maar het komt al in de buurt, maar het was dan ook waarschijnlijk nog niet donker genoeg. En aangezien dat die lampen maar in de richting branden dat er geland word, is de F-16 dan ook in de landing.



              greets


              Die foto is toch ook niet getrokken op een spotters plaats die voor jan en alleman toegankelijk is .....

              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                wel voor iedereen toegankelijk maar TEN STRENGSTE VERBODEN om daar foto's te maken

                Comment


                • #9
                  Originally posted by grootgelijk
                  wel voor iedereen toegankelijk maar TEN STRENGSTE VERBODEN om daar foto's te maken
                  Ten strengste voerboden is nu ook wat overdreven. Het is zelfs Ten strengste verboden om een F-16 (of eender welke straaljager)te fotograferen (word zelfs tot op vandaag nog in vele landen als spionage beschouwd).
                  En toch organiseert men speciale spottersdagen.

                  Je moet vooral zien dat je geen infrastructuur fotografeert (gebouwen, schelters, enz...), maar die is vanop die plaats amper zichtbaar.

                  ps JDM,
                  kom maar met Jan en Alleman naar daar, stond daar gisteren bijna vol, en zondag (Hechtel Airschow) gaat ge daar over de koppen kunnen lopen.
                  De militairen komen dan wel eens met hun Jeep voorbijgereden om te kijken dat er geen auto's net onder de lichten staan, (en mischien eens kijken dat er geen Terroristen bij zijn) maar rijden dan wel vriendelijk wuivend en glimlachend weer verder.

                  greetz
                  David Goovaerts
                  Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

                  Comment


                  • #10
                    ja tis inderdaad beetje stom dat verbod.. op het internet vind je alle technische eigenschappen van bv de F16.... en foto's van alle kanten en hoeken... dus ja.. ze kunnen daarover niet echt meer moeilijk doen vind ik.
                    Idd wel zoals Tiger-Master zegt.... gebouwen, bewegingen van "transport van goederen", enz enz...

                    Comment

                    Working...
                    X