Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijzen van digitale afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijzen van digitale afdrukken

    Ben op zoek naar de goedkoopste online fotoafdrukken voor mijn digitalefoto's
    Wie kent er een goed adres?

    Thanks
    Canon EOS 7D / Canon 28-80 + 75-300 / Sigma 17-35mm DG HSM 1:2,8-4 / Canon 100-400 L IS USM / /Canon 100 USM macro / Canon speedlite 580 EX II

  • #2
    kijk eens op http://www.foto.com
    0.09 euro per afdruk.
    kan wel enkel met visa of mastercard worden betaald
    cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

    Comment


    • #3
      Je kunt naar mijn mening beter ietsje meer uitgeven en gewoon bestellen bij bijv. www.photobox.ie
      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

      Comment


      • #4
        Ik denk dat de goedkoopste kruidvat of Hema is maar de kwaliteit zal er dan ook wel naar zijn.

        Comment


        • #5
          Waarom gaat iedereen opzoek naar "de goedkoopste" en zelden naar "de beste"?

          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Als je in Nederland woont, vind je hier misschien wat je zoekt :
            OnlineFotoServices.nl is een startpagina. Wij bieden een overzicht van alle handige links, en dat op 1 startpagina.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Originally posted by Digipics357
              Waarom gaat iedereen opzoek naar "de goedkoopste" en zelden naar "de beste"?
              Omdat veel mensen naar prijs kijken en niet naar kwaliteit. En dan zijn ze verbaasd dat ze niet evengoede resultaten halen als iemand anders alhoewel die een mindere camera heeft.

              Een ander iets dat ik ook altijd raar is dat velen absoluut een 8MP kamera willen voor de betere beelden maar dan nooit groter dan 10x15 afdrukken. Iets wat met een 2MP ook evengoed gaat.

              Tja.....

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kevlar:

                Omdat veel mensen naar prijs kijken en niet naar kwaliteit. En dan zijn ze verbaasd dat ze niet evengoede resultaten halen als iemand anders alhoewel die een mindere camera heeft.

                Een ander iets dat ik ook altijd raar is dat velen absoluut een 8MP kamera willen voor de betere beelden maar dan nooit groter dan 10x15 afdrukken. Iets wat met een 2MP ook evengoed gaat.

                Tja.....
                Marketing
                mijn website

                Comment


                • #9
                  Pixum is goed en goedkoop

                  www.pixum.be of www.pixum.nl
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Myth
                    Je kunt naar mijn mening beter ietsje meer uitgeven en gewoon bestellen bij bijv. www.photobox.ie
                    Heb hier ook geen ervaring mee maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik bij http://www.foto.com eens 36 foto's laten afdrukken ook op Fuji fotopapier,glanzend zonder randen en het resultaat mag er best wezen
                    's Morgens doorgestuurd en de volgende dag al in de bus met prior verzonden in een stevig kunststofdoosje ...en dat alles voor amper 5 €,inclusef verzendingskosten. Kleuren komen goed overeen met hetgeen ik op mijn monitor zie. Ook opnames die ik met PS had bewerkt komen er goed uit...enkel spijtig dat je maar uit 10x15 of 11x15 kunt kiezen,maar daaraan wordt naar het schijnt gewerkt. Volgens mij het proberen waard...voor die prijs kan ik ze op mijn printer niet afdrukken...


                    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                    BD0290BE

                    Comment


                    • #11
                      wel ik heb nu nog een concrete vraag
                      ik heb net fastlab geprobeerd
                      en foto.com
                      en vroeger was ik een fan van het kruidvat
                      prijs/kwaliteit van de beelden
                      maar zeker niet meer heen gaan
                      want de service is minder dan ondermaats
                      maar goed
                      daarmee is mijn probleem nog niet opgelost
                      * waar kan je GOEDE zwart wit beelden online bestellen?
                      geen blauw wit
                      beige wit
                      ZWART wit?
                      * ik zet graag kadertje rond mijn beelden
                      afdrukranden
                      als ik die foto's laat afdrukken dan blijft daar niets van over
                      hoe los ik dat op?
                      iemand goede tips?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by @nneke
                        wel ik heb nu nog een concrete vraag
                        ik heb net fastlab geprobeerd
                        en foto.com
                        en vroeger was ik een fan van het kruidvat
                        prijs/kwaliteit van de beelden
                        maar zeker niet meer heen gaan
                        want de service is minder dan ondermaats
                        maar goed
                        daarmee is mijn probleem nog niet opgelost
                        * waar kan je GOEDE zwart wit beelden online bestellen?
                        geen blauw wit
                        beige wit
                        ZWART wit?
                        * ik zet graag kadertje rond mijn beelden
                        afdrukranden
                        als ik die foto's laat afdrukken dan blijft daar niets van over
                        hoe los ik dat op?
                        iemand goede tips?

                        Anneke,
                        ik denk dat je hier nu het allerzwakste punt van digitale fotografie aanhaalt.....
                        Jij bent als beroepsfotografe gewend doka-afdrukken te zien en als je digitale afdrukken wilt die deze kwaliteit evenaren, moet ik je teleurstellen....ik heb het enkel over zwart-wit hee...

                        Stef

                        Comment


                        • #13
                          Wel @nneke om zeker te zijn dat je kaders er nog perfect opstaan moet je vragen welke de exacte formaten zijn. Daarmee bedoel ik dat als ze antwoorden 20x30 dat dit niet correct is maar bijv op een fuji frontier 20,3x30,5 cm. Hiermee heb je dan het exacte formaat. Daaraan kan je dan je kaders aanpassen (zelf gebruik ik nog een extra marge van 2 mm want 100% precies knippen doen die toestellen toch niet).

                          Vergeet ook niet dat de file best aangeleverd wordt aan 300dpi(voor die frontier andere printer kan andere dpi nodig hebben). Heb je een file gemaakt met het exacte formaat aan 300DPI(srgb want daarin werkt zo een frontier) kan je die afgeven/opsturen. Maar dan is het heel belangrijk van te kunnen doorgeven dat ze je file op geen enkele manier nog mogen behandelen maar rechtstreeks moeten printen. Daarom is het ook belangrijk van met een gecalibreerd systeem te vertrekken. Zodoende is zwart echt zwart en grijs ook grijs. Veelal kan dit niet echt via het internet en zelfs wanneer het kan gaan ze dit soms toch niet doen. Gevolg niet de kleuren die je wou.

                          Zelf converteer ik mijn foto's altijd naar het profiel van de printer van mijn labo maar voor zwart wit moet ik dit eigenlijk niet doen(vraag me niet waarom ik heb dit gewoon opgemerkt tijdens testen).

                          Nu al dit garandeerd dat je kaders er opstaan voor de z/w zal je vrees ik nog wat moeten zoeken naar een labo in je buurt dat echt zwart print want dat is effectief niet zo eenvoudig.

                          PS: Ik volg Stef dat op zwart wit de resultaten vaak niet met analoog meekunnen. Mijn inziens is het vaak ook het papier dat het grote verschil maakt.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by @nneke
                            wel ik heb nu nog een concrete vraag
                            ik heb net fastlab geprobeerd
                            en foto.com
                            en vroeger was ik een fan van het kruidvat
                            prijs/kwaliteit van de beelden
                            maar zeker niet meer heen gaan
                            want de service is minder dan ondermaats
                            maar goed
                            daarmee is mijn probleem nog niet opgelost
                            * waar kan je GOEDE zwart wit beelden online bestellen?
                            geen blauw wit
                            beige wit
                            ZWART wit?
                            * ik zet graag kadertje rond mijn beelden
                            afdrukranden
                            als ik die foto's laat afdrukken dan blijft daar niets van over
                            hoe los ik dat op?
                            iemand goede tips?

                            Hallo Ann,

                            Online weet ik niks , ik werk nooit met online labo's.
                            Als je kwaliteit wenst , zou ik eens proberen ergens in U nabijheid een labo (Professioneel) te vinden die werken met een Durst lambda printer, bij mij in de buurt is er zo'n labo en ik weet dat die zeer goed werk leveren. Bestanden aanleveren op formaat met een densiteit van 400dpi op CD, ze gebruiken (zelf naar gevraagd) zwart-wit papier voor zwart-wit afdrukken, wat niet het geval is op de Fuji frontier bijvoorbeeld. Zelf heb ik nog geen zwart-wit laten doen, maar ik vertrouw wel op hun kunnen.

                            Klein nadeel is de prijs, maar what you pay is what you get ....

                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Weet er iemand hoelang de foto's kunnen bewaard blijven zonder kleurverlies?
                              Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                              www.bartvo.be

                              Comment

                              Working...
                              X